Gå til innhold

Ufør og forskning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som mottar aap eller er ufør ? Har dere ufør pensjon forsikring og mottar utbetalinger? Hvordan gikk prossen med forsikring selskapet? 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er ufør og får uføre pensjon av Frende. Eg hadde egentlig tenkt at eg aldri ville få noe fra de men prosessen var ganske enkel og smerteløs, sendte inn dokumentasjon om situasjonen min og NAV dokumenter og noen månder seinere fikk eg brev fra de om utbetalinger. Eg er evig takknemlig siden de pengene gjør situasjonen min helt annerledes enn om eg ikke hadde fått de pengene.

Anonymkode: 262b9...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen her inne som mottar aap eller er ufør ? Har dere ufør pensjon forsikring og mottar utbetalinger? Hvordan gikk prossen med forsikring selskapet? 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Det er mange uføre her inne. Jeg jobbet i kommunen så får en månedlig utbetaling fra klp, null problemer der.

Men jeg ble utsatt for yrkessykdom på jobb,  og her var forsikringsselskapet vrange. De ville ikke godta yrkessykdommen selv om NAV hadde godkjent den. Heldigvis ble jeg redda av tariffavtalen i kommunen, slik at jeg fikk utbetalt 1,2 millioner derfra. Orket ikke gå til sak mot dem i tillegg siden de var så vanskelige,  hadde sannsynligvis endt opp med 3 - 4 millioner hvis jeg hadde gått til sak og vunnet mot dem, men jeg ville heller motta penger fra tariffavtalen med en gang...

Anonymkode: ff02f...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s, du bør kanskje rette litt på overskriften, jeg gikk inn i tråden med den tro at det var forskning om uføre,  og ikke uføre og forsikring... 🤭😉

Anonymkode: ff02f...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eg er ufør og får uføre pensjon av Frende. Eg hadde egentlig tenkt at eg aldri ville få noe fra de men prosessen var ganske enkel og smerteløs, sendte inn dokumentasjon om situasjonen min og NAV dokumenter og noen månder seinere fikk eg brev fra de om utbetalinger. Eg er evig takknemlig siden de pengene gjør situasjonen min helt annerledes enn om eg ikke hadde fått de pengene.

Anonymkode: 262b9...7cc

Takk for svar. Hadde du forsikringen lenge før du meldte i fra til selskapet. Hva slags dokumentasjon trenger de egentlig? 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

P.s, du bør kanskje rette litt på overskriften, jeg gikk inn i tråden med den tro at det var forskning om uføre,  og ikke uføre og forsikring... 🤭😉

Anonymkode: ff02f...8e5

Så det etterpå. Får ikke rettet som anonym 🙈

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Hadde du forsikringen lenge før du meldte i fra til selskapet. Hva slags dokumentasjon trenger de egentlig? 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Eg hadde forsikringen i ganske mange år før eg meldte fra, lenge før det var noe tegn til sykdom. Dokumentasjon var alt fra utskriv fra lege, psykologer, NAV osv. Alt som viser til sykdom og svekket inntektsevne.

Anonymkode: 262b9...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eg hadde forsikringen i ganske mange år før eg meldte fra, lenge før det var noe tegn til sykdom. Dokumentasjon var alt fra utskriv fra lege, psykologer, NAV osv. Alt som viser til sykdom og svekket inntektsevne.

Anonymkode: 262b9...7cc

Ville de ha innsyn i hele helse journal din eller holdt det med lege erklæringer. Tegnet min også for flere år siden. 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kollektiv forsikring gjennom arbeidsgiver, og fikk utbetaling både på AAP og nå som ufør. Sendte kun inn vedtakene på AAP og ufør, ingen annen dokumentasjon. Føler meg veldig heldig, hadde aldri fått privat uføreforsikring med min historikk.

Anonymkode: 69e21...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville de ha innsyn i hele helse journal din eller holdt det med lege erklæringer. Tegnet min også for flere år siden. 

Anonymkode: 7ddd6...aa3

Eg kan ikke huske at de ville ha fult innsyn nei, men det kommer vel an på hvert enkelt forsikringsselskap hva de vil ha. Mitt forsikringsselskap spurte om så mye dokumentasjon som mulig, og så var det vel et par spesifikke ting de ville ha som for eksempel dokumentasjon fra NAV. Hvis de hadde manglet dokumentasjon hadde de sikkert spurt om mer.

Anonymkode: 262b9...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...