Gå til innhold

Barn alene hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle var barna dine når de gikk hjem fra skolen og var hjemme alene 2-3 timer? 

Hva gjør barna i denne tidsperioden? 

Anonymkode: 8e3bd...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter to måneder i 1.klasse, så var hen hjemme alene 2-3 timer, 5-6 dager i måneden.

Ordnet seg brødmat, lekte eller så tv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte fra 2 klasse. 1-2 timer alene hjemme 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jul i 1.klasse. Da lagde de seg mat og spiste, lekte, var ute med venner i gata, så på tv eller noe

Anonymkode: f1f86...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca halvveis inn i 1 klasse. Men tenker at hva andre gjør er ikke så viktig. Man må jo se på hva ens eget barn er moden nok til og ikke hva andre barn er. 

Anonymkode: ac34b...44a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ca halvveis inn i 1 klasse. Men tenker at hva andre gjør er ikke så viktig. Man må jo se på hva ens eget barn er moden nok til og ikke hva andre barn er. 

Anonymkode: ac34b...44a

Enig. Tror min gjorde det fra 3. klasse, kunne garantert gjort det før. Det er forskjellig for alle, så her må man teste og se hva barnet er komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstemann gikk hjem etter skolen og var alene frem til vi kom hjem 16-tiden fra 2.klasse. Han spiste, gjorde lekser, og hva en barn gjør. Hadde ofte kompis på besøk etter lekser.

Andre mann er jeg usikker på når det blir. Antagelig ikke før han gjør lekser av seg selv uten mas fra oss.

-unger er forskjellige, noen tidligere klare en andre.

Anonymkode: 71ab0...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg var hjemme alene fra tredje klasse, men jeg var umoden. Ser at dattera mi er likedan, så kommer ikke til å la henne være alene hjemme i flere timer på en god stund. Hun går i første klasse nå, og nå er det uaktuelt.

Anonymkode: 319fc...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra førsteklasse fikk eldste. Yngste var altid 1 hjemme fram til ho var 11år. Kom hjem med taxi og de leverte ho ikke ut av bil hvis ikke en voksen tok i mot. Pga epilepsi 

Anonymkode: 0987d...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke aldri latt min førsteklassing være alene 2-3t etter skolen i 1 klasse, min var slett ikke moden nok til det. Nå som lillebror begynner på skolen vil nok heller ikke han få lov før tidligst 2-3 klasse selv om han er mer moden for alderen. Storesøster kunne gå hjem og være noen timer alene i 3 klasse, før det var hun alene i kortere perioder når jeg gjorde ærend. Gikk alene hjem fra skolen fra 2 klasse, men da var det en voksen hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andreklasse :) var på SFO til 14:30, gikk hjem selv og lekte

Anonymkode: 66059...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 16.33):

Hvor gamle var barna dine når de gikk hjem fra skolen og var hjemme alene 2-3 timer? 

Hva gjør barna i denne tidsperioden? 

Anonymkode: 8e3bd...76e

Hn var nesten 9, da sluttet hn på sfo, det var til jul i 3 klasse, hn hatet sfo,men synes hn var litt liten i 1 og 2 klasse

Anonymkode: 32f55...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme alene mens vi var i butikken (ca en halvtime) fra høsten i 1.trinn. Altså rett før hun fylte 6.

Begynte å gå hjem selv fra SFO på vårparten i 1.trinn når det ikke lenger var mørkt. Var på SFO litt først, og gikk hjem og var hjemme før vi kom hjem. Startet med at vi var hjemme omtrent samtidig, og så utvidet vi.

Fulgte hennes initiativ hele tiden, var aldri noe problem eller tull, så hun fikk bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre klasse, men har vært alene hjemme før og. Han kjenner seg veldig trygg alene hjemme, bor i leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreklassingen har vært alene opp mot to timer et par ganger, men hun syntes det var litt lenge. Tegnet og puslet puslespill og begynte så å kjede seg og ringte meg. Ein time et par ganger i uka går fint. Hun tar skolebuss. 

Anonymkode: 377f1...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...