Gå til innhold

Ikke EU godkjent - regler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja å hva så?.

Om man får gjennomført eierskifte og får midlertidig vognkort så er det fremdeles ikke lov til å bruke bilen siden den ikke er godkjent.

Anonymkode: 112c7...f3b

Midlertidig kjøretillatelse eller prøveskilt eller hva det nå enn heter. Dette ble visst mitt Waterloo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ThereGoesBob skrev (1 time siden):

Midlertidig kjøretillatelse eller prøveskilt eller hva det nå enn heter. Dette ble visst mitt Waterloo.

Igjen, man får ikke prøveskilt med mindre bilen er avregistrert i kjøretøyregisteret og det er ingenting som heter midlertidig kjøretillatelse.

"Prøveskilt kan kun brukes på kjøretøy som aldri har vært registrert i Norge, eller som er avregistrert i Kjøretøyregisteret."

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/skilt/proveskilt/

Jeg har holdt på med kjøp og salg av biler i mangfoldige år så dette vet jeg, er mulig at du blander sammen med 3 dagers forsikring som var en ting før i tiden.

 

Anonymkode: 112c7...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man får ikke prøveskilt med mindre bilen er avregistrert i kjøretøyregisteret, da er alternativet biltransport til PKK eller å avregistrere bilen for så å skaffe prøveskilt.

Feil.

Midlertidig vognkort får man kun ved eierskifte og bilen er fremdeles ikke lovlig å bruke før den er godkjent.

Anonymkode: 112c7...f3b

Vi fikk prøveskiltee på en bil som skiltene fortsatt sart på. Fikk beskjed å feste prøveskiltet over de andre skiltene, årsak til skiltene var på var at bilen ikke var eu godkjent og vi hadde drevet å skrudd for å reparere. Kjørte på prøveskiltee til der kontrollen var, og kunne bare ta av skiltene når den var godkjent .

Så rart hvis det er ulovlig når trafikkstasjonen leverte ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Statens Vegvesen via telefon, og eller mail og forklar situasjonen.  Be om en ny sluttdato for PKK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...