AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #2 Del Skrevet 26. april 2024 Er utenlandske damer og menn mindre verdt enn norske? Jeg ble sammen med en amerikaner som jeg traff på jobb. Er det trist? Er forøvrig dame. Anonymkode: 72418...f5c 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Del Skrevet 26. april 2024 Tror du norske damer er verd mer enn damer fra andre land? Hva slags menneskesyn er det? Anonymkode: 85894...bba 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 26. april 2024 #4 Del Skrevet 26. april 2024 Er dette menn som bor i byer og bygder langt fra studiestedene? For det er jo dessverre slik at menn og kvinner i Norge er veldig geografisk feilfordelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er utenlandske damer og menn mindre verdt enn norske? Jeg ble sammen med en amerikaner som jeg traff på jobb. Er det trist? Er forøvrig dame. Anonymkode: 72418...f5c Dette. Jeg er sammen med en fra Finland, og han er snillere og bedre enn mine norske ekser. Anonymkode: c524c...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #6 Del Skrevet 26. april 2024 Hermann skrev (Akkurat nå): Er dette menn som bor i byer og bygder langt fra studiestedene? For det er jo dessverre slik at menn og kvinner i Norge er veldig geografisk feilfordelt. Men så er det slik at man kan jo flytte. Anonymkode: c524c...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. april 2024 #7 Del Skrevet 26. april 2024 Hva vil du med innlegget, TS? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 26. april 2024 #8 Del Skrevet 26. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men så er det slik at man kan jo flytte. Anonymkode: c524c...519 Nei, det er ikke så enkelt. De har gjerne eiendom, jobb, venner og slekt der de bor. Det blir en stor kostnad å flytte. Klart dette leder til mye ensomhet rubdt om kring. Endret 26. april 2024 av Hermann 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #9 Del Skrevet 26. april 2024 Ja, det er utrolig trist at så mange norske menn ikke evner å tilpasse seg endringene i samfunnet. Selvstendige norske kvinner forventer noe helt annet av en partner enn det kvinner gjorde for 30-40 år siden. Norske kvinner er ikke lengre økonmisk avhengige av å ha en mann. Derfor ønsker de heller ikke tilpasse seg menn slik de tidligere har vært nødt til. Nå er det mennene som må tilpasse seg. Og det er det mange som ikke evner å ta inn over seg. Og da må de ty til utenlandske kvinner, som i større grad fortsatt lar menn være som de var for 40 år siden. Nå tenker jeg at det er en helt grei løsning da, om alle parter er fornøyd med det. De mennene som klarer å se på kvinner som likestilte på alle områder, og være likestilte (dvs ta sin del av oppfølging av barn, husarbeid og samtidig ha utdannelse/jobb og være interessante samtalepartnere) har ikke noe problem med å finne seg norsk partner heller. Anonymkode: 789f8...ac6 12 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #10 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg er mann på 33 og har ingen nære venner med utenlandske kjærester/samboere/koner, og det selv om jeg egentlig har en ganske internasjonalt orientert omgangskrets (bor i Oslo, mange med utenlandsstudier eller jobbopphold ute etc.). Jeg har også norsk kjæreste selv. Ikke at jeg tenker det ville gjort så mye, enten det var norske menn eller kvinner som fant seg utenlandske partnere. Det finnes da massevis av flotte både kvinner og menn i all verdens land. Så er det vel sannsynlig at dette blir litt vanligere med tiden. Verden blir mindre, og det er lettere å bli kjent på tvers. Men jeg kjøper ikke helt premisset om at det er en så voldsom utvikling. Anonymkode: a291c...9aa 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #11 Del Skrevet 27. april 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er utrolig trist at så mange norske menn ikke evner å tilpasse seg endringene i samfunnet. Selvstendige norske kvinner forventer noe helt annet av en partner enn det kvinner gjorde for 30-40 år siden. Norske kvinner er ikke lengre økonmisk avhengige av å ha en mann. Derfor ønsker de heller ikke tilpasse seg menn slik de tidligere har vært nødt til. Nå er det mennene som må tilpasse seg. Og det er det mange som ikke evner å ta inn over seg. Og da må de ty til utenlandske kvinner, som i større grad fortsatt lar menn være som de var for 40 år siden. Nå tenker jeg at det er en helt grei løsning da, om alle parter er fornøyd med det. De mennene som klarer å se på kvinner som likestilte på alle områder, og være likestilte (dvs ta sin del av oppfølging av barn, husarbeid og samtidig ha utdannelse/jobb og være interessante samtalepartnere) har ikke noe problem med å finne seg norsk partner heller. Anonymkode: 789f8...ac6 Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #12 Del Skrevet 27. april 2024 Hermann skrev (18 timer siden): Nei, det er ikke så enkelt. De har gjerne eiendom, jobb, venner og slekt der de bor. Det blir en stor kostnad å flytte. Klart dette leder til mye ensomhet rubdt om kring. Men da er slekt og eiendom viktigere enn kjærlighet og familieliv. Sånn er det bare. Anonymkode: c524c...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #13 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b Hun gjorde det fordi mange norske menn mener dama skylder dem sex fordi de har spandert en kaffe. Svenske og finske menn er ikke slik. Dere har ødelagt for dere selv. Jeg er også gift med en mann fra et annet nordisk land, fordi de norske mennene jeg har vært borti, oppførte seg som drittsekker mot meg. Anonymkode: c524c...519 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #14 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er usikker på hva som egentlig er det triste her. Jeg har vært mye i utlandet og det mangler ikke på feministiske, sterke kvinner. Men de oppfører seg fortsatt som kvinner med feminine trekk. Du skal ikke lenger enn til Sverige og Danmark. Det er mest i Norge du treffer kvinner som oppfører seg som om de var menn på en byggeplass. Sorry men det er totalt turn off for meg. Nå er jeg heller ikke så enkel i huet at jeg mener alle norske kvinner er slik, selvfølgelig. Men det er en utbredt greie og mine utenlandske, vestlige, venner kommenterer det. Særlig kvinnene. Når kvinner skyter brystkassa fram og poengterer hvor "sterke" de er og inntar dominante og maskuline holdninger så får de menn deretter. (enten fjotter eller menn som klarer å konkurrere med dem på maskulinitet) Jeg datet i utgangspunktet norske kvinner. Men da jeg begynte å date en dame fra et annet nordisk land ble jeg overrasket over hvor stor kulturforskjell det er. Hun er sterk og driftig på mange plan, men også helt himmelsk søt. Og jada, hun vil bli åpnet vinflasken for og få skjenket glasset sitt, holdt stolen for, gå arm-i-arm. Hun liker å føle å bl tatt vare på uten at hun ett sekund føler at det nedverdiger henne som kvinne. Ei norsk som jeg traff ble sur fordi jeg rakk å betale for begge kaffekoppene før hun rakk å dra opp lommeboka si. En kaffekopp.... 🙄 Anonymkode: e8be4...89b Synes det der er litt vanskelig jeg da. Personlig liker jeg gentlemen, men norske menn er ikke sånn lengre. Det "forventes" at man betaler kaffekoppen sin selv. Har hørt flere menn si det, at på dates deles regningen 50/50. I utgangspunktet har jeg ikke problem med å betale for meg selv, men liker å bli tatt litt vare på, og liker å føle meg som en kvinne. Det er bare ikke så stuerent i Norge lengre, ikke i min generasjon. Anonymkode: 8916a...b71 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #15 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun gjorde det fordi mange norske menn mener dama skylder dem sex fordi de har spandert en kaffe. Svenske og finske menn er ikke slik. Dere har ødelagt for dere selv. Jeg er også gift med en mann fra et annet nordisk land, fordi de norske mennene jeg har vært borti, oppførte seg som drittsekker mot meg. Anonymkode: c524c...519 Ja, dette også. Hva skjedde med de norske gentlemennene som spanderte bare fordi de vil, ikke fordi de vil ha noe tilbake. Anonymkode: 8916a...b71 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #16 Del Skrevet 27. april 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dette også. Hva skjedde med de norske gentlemennene som spanderte bare fordi de vil, ikke fordi de vil ha noe tilbake. Anonymkode: 8916a...b71 🙋 Men vet du hva som skjer da? Damene blir sure, og tydeligvis beskylder meg for å kreve sex for den kaffekoppen, eller at jeg har et kvinnefiendtlig syn. Jeg gjør hyggelige ting mot daten min fordi det faller meg naturlig. Heldigvis har jeg endelig truffet en som setter pris på meg uten å føle st det har noe med kvinnesyn å gjøre. Har lyst til å føye til. Har tidligere datet en fra Iran, Frankrike og England, men mest norske. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet til TS. Anonymkode: e8be4...89b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #17 Del Skrevet 27. april 2024 Jeg synes ikke det er trist. Hvis norske kvinner ikke vil ha mann og barn er det bare flott at det finnes flere kvinner her i verden. Jeg er blant dem som ikke klarer å oppnå nevneverdig kontakt med etnisk norske kvinner. Jeg opplever at de fleste i passende alder har piggene ute, og ikke er interesserte i så mye som en ren vennskapelig samtale. Det er lov, jeg har ingen problemer med å å takle det. Jeg er for ordens skyld en empatisk og moderne mann, tilpasset 2024. Utenlandskfødte kvinner derimot har jeg erfaring med at er mer imøtekommende enten det er av ren vennskapelig art eller man er ute etter kjæreste. Det kan være tilfeldig, men det har vært svært konsekvent over tid. Anonymkode: 006a6...c77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #18 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes det er en trist utvikling i Norge, at de fleste mannfolka jeg kjenner er sammen med damer fra utlandet fordi dem ikke får match med norske damer. Dette er menn som jeg anser som snille og gode menn. Flere ser samme trenden? Hva tenker dere menn? Anonymkode: 924fd...dc5 «Snill og god» er faktisk de fleste, det gjør dem ikke alene til gode partnere. jeg har bekjentskapskrets i de fleste samfunnslag og bosteder, og det er skjeldnere jeg møter på disse du omtaler, men når jeg møter på dem ; de er da for det meste greie de, men jeg forstår godt at de har vanskelig med å finne partner i denne delen av verden. Det er få kvinner i dens alder som tenker å være husmor og mamma til en 40 åring er fristende. Anonymkode: c25f5...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermann Skrevet 27. april 2024 #19 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg synes ikke det er trist. Hvis norske kvinner ikke vil ha mann og barn er det bare flott at det finnes flere kvinner her i verden. Jeg er blant dem som ikke klarer å oppnå nevneverdig kontakt med etnisk norske kvinner. Jeg opplever at de fleste i passende alder har piggene ute, og ikke er interesserte i så mye som en ren vennskapelig samtale. Det er lov, jeg har ingen problemer med å å takle det. Jeg er for ordens skyld en empatisk og moderne mann, tilpasset 2024. Utenlandskfødte kvinner derimot har jeg erfaring med at er mer imøtekommende enten det er av ren vennskapelig art eller man er ute etter kjæreste. Det kan være tilfeldig, men det har vært svært konsekvent over tid. Anonymkode: 006a6...c77 Jeg opplever litt det samme. At en del norske kvinner ikke en gang er interessert i en vanlig samtale og er veldig dømmende. Det er nesten som om de tror jeg har planer om å slikke dem der og da dersom de ga meg noen sekund av den dyrebare tiden deres. Klart da går du til kvinner som faktisk respekterer deg og er interessert i hvem du er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #20 Del Skrevet 27. april 2024 Hermann skrev (47 minutter siden): Jeg opplever litt det samme. At en del norske kvinner ikke en gang er interessert i en vanlig samtale og er veldig dømmende. Det er nesten som om de tror jeg har planer om å slikke dem der og da dersom de ga meg noen sekund av den dyrebare tiden deres. Klart da går du til kvinner som faktisk respekterer deg og er interessert i hvem du er. Så når du har bestemt at en fremmed person skal bruke tid på deg, fordi det passer deg, så er de forpliktet til det, samt å være interessert i deg som person? Anonymkode: c25f5...74b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå