Gå til innhold

Dere med hund og vanlig arbeidsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gå opp i stilling. Har til nå hatt en del fri og korte dager. Nå skal jobbe 08-1530 hver dag. 

Hunden er vant til å være alene noen timer innimellom, så akkurat den biten tror jeg ikke et problem. 

Men jeg lurer litt på hvordan turene skal legges opp? Hunden er trøtt av seg på morgenen. Vil helst inn rett etter han har gått på do i hagen. Holder det eller bør jeg "tvinge" han med på en kortere runde? Bør jeg gå rett på langtur når jeg kommer hjem? Eller kan jeg ta han ut i hagen, lage middag også ut på langtur?

Anonymkode: 9fa26...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går 20 min morgentur og langtur 1.t når jeg kommer hjem.

Anonymkode: d43cd...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid dra hunden ut om morgenen for at han skal tisse, så jeg orker ikke å tvinge han på langtur. Vi går ut, tisse, går inn, han legger seg og jeg sier hadet. Når jeg kommer hjem så ser jeg det litt an, men det holder som regel at han får tisse og snuse i hagen, så går vi på skikkelig tur et par timer senere etter jeg har spist. 

Du kjenner jo hunden din best og hva han trenger. Jeg har en hund som lett sover 12t i strekk liksom. 

Anonymkode: 8fa0d...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville observert han i helgene for å se hva han har behov for. Hvis han har fått en kort lufting, ligger han hele dagen eller blir han utålmodig etterhvert?

Anonymkode: 9510e...7a7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en morgenfrisk hund, så jeg tar ham med på lang tur grytidlig om morgenen. Siden han skal være alene mens jeg er på jobb, tror jeg det er kjekt for ham å få beveget seg godt og snust masse før jeg går. Så slipper jeg ham ut for å tisse i hagen når jeg kommer hjem, og går en ny tur senere.
 

Jeg tenker du ikke må gå lang tur umiddelbart når du kommer hjem, bare hunden får tisse. 

Anonymkode: 80d02...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt hund i en sånn livssituasjon.

Anonymkode: fa306...286

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort tur ut om morgenen, pleier å lage en  aktivitetsleke med godbiter. 
Knyter sammen i et håndkle eller gjemmer litt rundt omkring. 
Slipper ut i hagen når kommer hjem dersom ikke noen andre har gått en tur før det. 
Går en lang tur etter middag og kort tur igjen før legger oss. 

Anonymkode: 438f5...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 13.43):

Ville ikke hatt hund i en sånn livssituasjon.

Anonymkode: fa306...286

Mener du at kun de uten jobb skal ha hund? De fleste av oss som har hund, jobber. Idiotisk kommentar! Hundene kan ha et meget godt liv selv om eieren jobber 8 timer om dag. 

Anonymkode: fcad0...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...