Gå til innhold

Douchebag skolesekk


lady90

Anbefalte innlegg

Har en jente på 11 som ønsker seg ny skolesekk til bursdag, og da en douchebag. Det er visst veldig populært om dagen. Jeg ser ikke helt poenget med disse sekkene, skjønner ikke hvorfor de er så populære? 

Er det noen som har og kan fortelle meg hvilken type og størrelse som passer til en på 11? Skal jo helst bare i en del år. Er de så bra som man skal ha det til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre på samme alder har den på 25 liter. Fungerer veldig bra. Lett og slitesterk sekk. De bruker dem like mye til trening og andre ting 😊

Anonymkode: fba0b...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Våre på samme alder har den på 25 liter. Fungerer veldig bra. Lett og slitesterk sekk. De bruker dem like mye til trening og andre ting 😊

Anonymkode: fba0b...374

Ok så 25 l er ikke for stor for ryggen deres? Er det bra justeringsmuligheter på den? 

Og er den stor nok til å romme alle skolebøker inkl pc? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10-åring på drøyt 140 fikk nylig en 20 liter. Vi prøvde den på 25, men den ble rett og slett alt for stor og satt ikke riktig i det hele tatt. 

Det er en helt grei sekk, men det finnes mange mer praktiske sekker til samme pris eller rimeligere. 

Men, det var kun denne sekken som var ønsket og i dette tilfellet så vi ingen grunn til å være vanskelig. Den var på salg, og kostet ikke mye mer enn de andre alternativene. Når det evt kommer ønsket om jakker til mange mange tusen etc setter vi foten ned, men denne sekken ser jeg ikke på problemet med. 

Anonymkode: 7c831...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 11 åring har 25, 13 åringen har også 25. hun er litt lenger og jeg ser at hun kanskje kunne hatt 30, men mulig den blir for stor. 
 

25 rommer pc og skolebøker. Yngste har ofte med en pose med gymtøy/sko/håndkle nedi sekken i tillegg til mat, drikke og skolesaker. Han vil ikke ha med gymbag, da han sykler.. topplomma er genial til mobil og nøkler og andre småting. 

Anonymkode: d4b09...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har 30 liter, 11 år og 1.49 høy. Mye plass i sekken og god å ha på. Men er en trend-greie😉

Anonymkode: e3ab7...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min har 30 liter, 11 år og 1.49 høy. Mye plass i sekken og god å ha på. Men er en trend-greie😉

Anonymkode: e3ab7...631

Men stroppene kan justeres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (8 timer siden):

Har en jente på 11 som ønsker seg ny skolesekk til bursdag, og da en douchebag. Det er visst veldig populært om dagen. Jeg ser ikke helt poenget med disse sekkene, skjønner ikke hvorfor de er så populære? 

Er det noen som har og kan fortelle meg hvilken type og størrelse som passer til en på 11? Skal jo helst bare i en del år. Er de så bra som man skal ha det til? 

Størrelsen kan jeg ikke sammenligne, men mannen kjøpte en sånn ved en tilfeldighet(visste ikke det var en trendgreie blant unge😂)  bruker den på jobbreiser og sier det er den mest praktiske sekken han har hatt til kombinasjon pc pluss andre ting. 

Anonymkode: 1c1fd...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 12 har 30 liter. Den brukes til absolutt alt - skole, trening, overnatting, shopping. Han er veldig glad i den, sekken veier lite og sitter bra på ryggen. Den har også pc-lomme som passer til den gigantiske skolepcen.

Anonymkode: 57bf2...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å forstå at noen vil bære rundt med slike skjellsord.

Douchebag betyr drittsekk på norsk og er et skjellsord som brukes til å snakke nedsettende om folk. For meg gir dette ordet så negative assosiasjoner at jeg ville aldri kjøpe og bære rundt på noe sånt.

Kanskje morsomt for noen, men langt i fra morsomt for meg.

Anonymkode: 906d3...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å forstå at noen vil bære rundt med slike skjellsord.

Douchebag betyr drittsekk på norsk og er et skjellsord som brukes til å snakke nedsettende om folk. For meg gir dette ordet så negative assosiasjoner at jeg ville aldri kjøpe og bære rundt på noe sånt.

Kanskje morsomt for noen, men langt i fra morsomt for meg.

Anonymkode: 906d3...27f

De har byttet navn til Db da, slik at grinebitere også kan bruke de med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok prøves. Min 11-åring har 30L sekk fra beckmann og den er ikke stor for henne. 14-åringen har db i 25L, men den er egentlig litt liten da det ikke blir plass til alt hun skal ha med seg på skolen.

Anonymkode: 2481f...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...