Gå til innhold

Oppfølger: Hvilken kjole til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står nå mellom en av disse, men siden jeg tydeligvis er litt på bærtur når det gjelder hva som passer for anledningen, spør jeg igjen ☺️

IMG_3394.thumb.jpeg.af3415523ff1beb8656a186583f8bb2a.jpeg
1.

IMG_3400.thumb.jpeg.b44e746dca8daccb42093e2cf4bdf7de.jpeg
2.

IMG_3403.thumb.jpeg.c8c1f5b51c1573405794c03670676e05.jpeg
3.

IMG_3406.thumb.jpeg.6fd3f06cd5de9163cba423fa9b1c8329.jpeg4.

IMG_3408.thumb.webp.e2b7281bfefc9401fa941e3e67db5088.webpIMG_3409.thumb.webp.deff3c7038489242245bf038e3d17508.webp
5.

IMG_3410.thumb.jpeg.0e63e50f6a4edff838f4d5c43076762e.jpeg6.

IMG_3411.thumb.jpeg.b9d01e595cf6b8a9b84c151069295451.jpeg
7.

Anonymkode: 60b13...d3a

AnonymBruker
Skrevet

En siste 🙈 ..eller denne:

IMG_3412.thumb.jpeg.70a2d355b04207fff3295d04b250dffe.jpeg8.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv synes jeg mange av kjolene er litt i korteste laget. Konfirmasjoner er liksom ganske "tekkelige" familie-anledninger, og kjolene bør være litt lengre enn midt på låret. Litt over kneet er helt greit, altså, men det går en hårfin grense ved midten av låret et sted. Samtidig er jo ofte modellene 185 høye og bruker str xxs, og på en litt mer gjennomsnittlig person vil jo kjolene få nærmere knelengde. 

Litt om hver kjole:

Den grønne øverst, nr 1: fin kjole, men passer bedre i et voksenselskap som bryllup etc. Litt for mye på en gang med både høy splitt og dyp utringing. 

Den rosablomstrete, nr 2: søt, men muligens litt kort. Kan passe hvis den er lengre på deg enn på modellen.

Den tomatrøde, nr 3: samme som over.

Den grønne med puffermer, nr 4: innmari fin kjole. Kan passe hvis den er lengre på deg enn på modellen.

Den lyseblå, ermeløse, nr 5: den klarer kunsten å være stusselig samtidig som den passer bedre i et voksenselskap. Du trenger noe å dekke skuldre og armer med i kirken. 

Den lyseblå med megapuffermer, nr 6: kan muligens passe hvis den er lengre på deg enn på modellen. Den gir dessuten veldig partykjole-vibber. 

Den syrin(?)-fargede, nr 7: søt kjole som kan passe hvis den er like lang på deg som på modellen, eller helst lengre.

Den mørke blomstrete i neste innlegg: litt vinterlig, litt kjedelig, men passer til anledningen.

Det er i det hele tatt mange forbehold her. 

Anonymkode: 06ac5...0a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv synes jeg mange av kjolene er litt i korteste laget. Konfirmasjoner er liksom ganske "tekkelige" familie-anledninger, og kjolene bør være litt lengre enn midt på låret. Litt over kneet er helt greit, altså, men det går en hårfin grense ved midten av låret et sted. Samtidig er jo ofte modellene 185 høye og bruker str xxs, og på en litt mer gjennomsnittlig person vil jo kjolene få nærmere knelengde. 

Litt om hver kjole:

Den grønne øverst, nr 1: fin kjole, men passer bedre i et voksenselskap som bryllup etc. Litt for mye på en gang med både høy splitt og dyp utringing. 

Den rosablomstrete, nr 2: søt, men muligens litt kort. Kan passe hvis den er lengre på deg enn på modellen.

Den grønne med puffermer, nr 4: innmari fin kjole. Kan passe hvis den er lengre på deg enn på modellen.

Den lyseblå, ermeløse, nr 5: den klarer kunsten å være stusselig samtidig som den passer bedre i et voksenselskap. Du trenger noe å dekke skuldre og armer med i kirken. 

Den lyseblå med megapuffermer, nr 6: kan muligens passe hvis den er lengre på deg enn på modellen. Den gir dessuten veldig partykjole-vibber. 

Den syrin(?)-fargede, nr 7: søt kjole som kan passe hvis den er like lang på deg som på modellen, eller helst lengre.

Den mørke blomstrete i neste innlegg: litt vinterlig, litt kjedelig, men passer til anledningen.

Takk for utdypende svar.

Det står dessverre ikke hvor høye disse modellene er, men jeg er 169 høy og har kort overkropp i forhold til ben, så vil tro at de fleste kjolene vil bli litt lengre på meg.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du se sexy ut i en konfirmasjon, egentlig? Noen menn du har lyst på der?

Anonymkode: fbce3...366

• Liker 4
Skrevet

Ville tatt nr to eller tre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nr.1

Anonymkode: d3cae...fda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal du se sexy ut i en konfirmasjon, egentlig? Noen menn du har lyst på der?

Hva i all verden er utpregende sexy med disse kjolene? Enig at den røde i første innlegg ikke var helt passende, men her har ts funnet helt normale, fine kjoler. Og ikke alt handler om å tiltrekke seg menn heller, vi kvinner pynter oss i hovedsak for oss selv, og noen av oss synes det er ekstra gøy å finne kjoler til en spesiell annledning.

TS: Alle var fine, som sagt. Mine favoritter er nr 1 og 6 😊

Anonymkode: ed9b6...99f

AnonymBruker
Skrevet

Nr 5

Anonymkode: fabfb...e47

AnonymBruker
Skrevet

Synest alle er innafor, i hvertfall om du er i den yngre og korter halvdelen. Jeg anser ikke den lengden som sexy men sommerlig. Jeg likt de røde pluss nummer 6.

Anonymkode: 464e9...511

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, nei. Jeg har både mann og barn. Men er tydeligvis det jeg liker om jeg skal pynte meg. Går ikke inn for å skulle kle meg «sexy». 

Og mener du virkelig at alle disse kjolene er for «sexy» til en konfirmasjon? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har nå utelukket kjole nr 5 og 7. Nr 5 er egentlig ikke helt min stil, og nr 7 er jeg enig i at er mer vinterlig, som noen nevnte over.

Kjole nr 1 synes jeg er kjempefin (hatt lyst på lenge), men vil heller ikke være «overdressed» (og splitt + utringing er visstnok too much mener mange). 

Nr 2 og 3 synes jeg begge er fine, og jeg personlig synes ikke de er for korte. Tror også som sagt de ville blitt litt lengre på meg enn på modellen.

Nr 4 forelsker jeg meg mer og mer i, selv om det vanligvis ikke helt er noe jeg ville gått for. Føler den er litt mer «voksen», men så nærmer jeg meg jo faktisk 30 😂

Nr 6 synes jeg også er superfin, men mistenker at denne er kortere i lengde enn de andre. Noen mener også den er for pyntet..

Nr 7 - den siste blåe, synes jeg har både fin passform og jeg elsker fargen. Er som dere kanskje ser, glad i ballongermer (selv om det kanskje er litt upraktisk?) og puffermer.

Av sko tenker jeg enten hvite høyhælte sandaler med åpen tå eller svarte slingbacks med hæl og spiss tå.

Har altså ikke blitt så veldig mye klokere 😅 må bestemme meg i løpet av helgen!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: Har nå utelukket kjole nr 5 og 8. Nr 5 er egentlig ikke helt min stil, og nr 8 er jeg enig i at er mer vinterlig, som noen nevnte over.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke den første ihvertfall, for høy split og annet..  Ville valgt knelangt i en konfirmasjon.. og ikke utringing.

Anonymkode: bc54e...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke nr.8 er vinterlig, stoffet ser ut til å være svært lett og da spiller det ingen rolle at det er lange ermer. Den er min favoritt😊

Anonymkode: b5471...d74

• Liker 1
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Til konfirmasjon ville jeg gått for nummer tre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oi, den var superfin! 😍

Anonymkode: e5e8a...9eb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 10.06):

Litt om hver kjole:

100 % enig i alt dette. Jeg skrev en del i den andre tråden og.

Anonymkode: 3dfb7...69e

AnonymBruker
Skrevet

Flere av kjolene var selvfølgelig utsolgt 😩

Kom over denne som jeg synes var helt nydelig, men den passer vel ikke anledningen den heller..

Ts

IMG_3414.webp

IMG_3415.webp

AnonymBruker
Skrevet

Kan denne brukes sammen med beige veske og beige høyhælte sandaler? Eller bør skoene og vesken helst være svart?

Ts

IMG_3406.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...