Gå til innhold

Ta opp oppførsel til venninne/bekjent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å ta opp en dårlig oppførsel hos venninne/bekjent,som jeg synes er helt ufortjent krass og ganske lite hyggelig,for egentlig,ingen grunn.

Jeg har ikke behov for å føle meg så nedtrykt og nedprioritert. Jeg innrømmer at jeg har få venninner/bekjente i livet mitt-så hele poenget med å ha kontakt med henne, er jo å bygge vennskap-men. Trenger ikke for enhver pris.

Forrige helg,fant jeg ut at hun (pent sagt)dro en hvit løgn til meg. Hun sa hun måtte jobbe,da jeg spurte om en utepils sammen.

Helt greit at det dukker opp noe,spessielt jobb, men når jeg finner ut,helt tilfeldig, at hun har planer om å dra ut(!) Med andre venninner samme kveld,og sier ja til dette-Så begynner jeg å føle meg unødvendig lite satt pris på.

Det såret jo helt klart,føler ikke bare at jeg VET jeg er den eneste som tar initsiatv,det er ganske tydelig,pluss at det er utrolig dårlig oppførsel fra hennes side.

Det sier jo egentlig mye om henne. Da jeg har tatt dette opp med henne,og sagt at det skjedde en nedprioritering,har hun ikke svart eller sagt noenting på dette.

Jeg synes helt klart at det er på sin plass å si noe om/rundt dette. Ja,jeg skrev at jeg synes det var lættis,men jeg skrev at det skjedde en nedprioritering,og jeg synes det er god kotymě,oppførsel og vanlig oppdragelse/folkeskikk å gi feilen sin til kjenne,prøver rydde opp i feilen på en eller annen måte-Eller bare rett og slett å si unnskyld. Ingenting av dette er kommet/skjedd. 

Jeg tenkte først å la dette gå,så jeg bestemte meg for å være den større part,og spurte om neste helg.

Da fikk jeg til svar, at hun ikke hadde så mye penger. Vi hadde akkurat hatt en samtale om at hun jobber 80%,og hun forklarer at hun bor hjemme.

Jeg synes dette selvfølgelig høres merkelig ut,så jeg sendte bsre en melding. <Du jobber 80%,og betsler ikke husleie. Hva bruker du egentlig pengene på??> med et glimt i øyet smiley.

Jeg fikk et ganske surt og krasst svar tilbake,og det er dette som endrer alt for min del. <Hva vet du om hva jeg bruker pengene på?>.

Jeg synes av situasjonen,at hva jeg spurte om,var ganske på sin plass. Iogmed at hun prioriterer slik hun gjør. Hun ar egentlig <i gjeld > til meg,etter vanlig kotymě. Og at hun svarer såpass krasst,etter noe som egentlig ikke lager mye mening,en slik holdning-for dette er holdningen jeg reagerer på. Unødvendig aggressivt,ganske plutselig også.

Det er uoppfordret glefsing,fra veldig lite og ganske usjarmerende oppførsel. Etter dette har jeg, for å være helt ærlig, mistet lysten til å være hyggelig og å ha henne i livet mitt på samme måte.

Jeg synes det er litt synd,for jeg vet ikke,helt ærlig fra min side,om hun faktisk er klar over hvordan hun fremstår. Mulig at dette ikke er noe hun vet.

Men det er jo hele poenget,og understreker hva jeg sier enda mer. Jeg synes deter en sosial glipp uten like,og at vi ikke passer sammen,dersom hun ikke ser dette.noe som er helt utrolig at huk ikke gjør,synes jeg 

Men jeg føler jo også at jeg prøvde å ta det opp med henne da jeg snakket om forrige helg,og nevnte at det var en nedprioritering .

Siden da har hun latt som ingenting har skjedd,og fortsatt å melde som vanlig. Vi har ikke store greiene om snakk gående.

Jeg vet litt om hennes ene venninne hvor noe ikleer som det skal i det hele tatt-mend et angår ikke meg,og det er mellom henne og hennes venninne 

Jeg vurderer om jeg skal prlve p ta dette opp hvordan jeg kan ta dette opp med henne. Dette er jo hennes glipp,og jeg er egnetnlig helt ok med å bare henne gå.

Men drt er ikke alltid like lett å finne nye,og hun har fortsatt å sende snaps,som er hyggelige,men egnetlig ikke nok å få etter slt-Og jeg føler jeg birde fortelle henne,at jeg har fått nok siden da,og jeg har jo prøvd å ta det opp,men jeg føler man skylder å være klartekst og sende meldong om at jeg har trukket meg,siden hun enten ikke forstod hva jeg skrev til henne,eller bare driter i det,og ikke skjønner det selv-Siden hun fortsetter som ingenting. .. 

Eg har ebgentkig bestemt meg-men jeg vi lhøre her inne,om noen andre kloke hoder,har noen god  tips/innspill,som jeg ikke har tenkt på/over enda??

Anonymkode: 8c73d...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo allerede ‘’pirket’’litt på det såkalte vennskapet deres. Du virker litt intens/omstendelig ut i fra måten du beskriver situasjonen. Du trenger ikke si noe til henne. Vær bare passiv fra nå av, ikke kontakt henne. Dersom hun skulle komme til å spørre deg hvorfor du ikke tar kontakt eller responderer på hennes tilnærming til deg kan du si at du ikke gidder å bli løyet til/bli nedprioritert. Hun har jo ikke vist respekt ovenfor deg. Dersom hun ønsker ditt vennskap må hun i ord/handling vise seg fra en helt annen side, nemlig vise deg respekt. Hvis ikke så kutter du henne ut. Ikke la deg tråkke på.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge og ta avstand i steden, evt si det NÅR det oppstår en setting du ikke er komfortabel med uten å "pirke" eller "furte" bare si rett ut at dette er ikke OK for meg. Du kan ikke forvente eller håpe at denne vennen endrer seg men du kan sette grenser for hvor mye du omgås mennesker som drar deg ned. 

Anonymkode: 626c3...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bare skal la det gå. Du kan ikke tvinge noen til å bruke sin fritid på deg. Om det alltid er du som tar initiativ til kontakt og vedkommende begynner å dra hvite løgner for å komme unna, så er det tegn på at du er for intens, ikke forstår nei, eller at hun ikke er så interessert i kontakt. 

Å kreve at hun kompenserer ved å mase om at hun går ut med deg en annen dag vil virke helt mot sin hensikt. Masing vil lage større avstand mellom dere. Og hadde noen av mine venninner blandet seg i min økonomi og hvorvidt jeg hadde råd til å gå ut eller ikke, så hadde jeg blitt veldig irritert og satt vedkommende på plass. 

Overlat initiativet til henne og se hvordan det går. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud menneske, du virker utrolig intens og slitsom. Hun er ikke forpliktet til å bruke tiden sin på deg. Forstår godt at hun tar avstand.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker slitsom. Du må slappe av. 

Anonymkode: d8b5f...0a3

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at hun ønsker å være venner? Viss det bare er du som tar kontakt og hun generelt lyver/finner på unnskyldninger for ikke å treffes så er det ikke sikkert at hun egentlig er interessert i vennskap. Jeg ville sluttet å ta kontakt og sett om hun tok initiativ. 

Anonymkode: 5cc43...160

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er samme person du har startet minst to andre tråder om. Du har fått gode tilbakemeldinger, og kommer ikke til å få andre svar her ts.

Det er ikke slik vennskap oppstår, såvidt jeg husker har dere møtt hverandre en gang og hun er ti år yngre enn deg.

Det er jo tydelig at hun ikke ønsker en så tett relasjon som du gjør. Du jager henne, hun prøver å opprettholde en avstand og sette grenser i deres relasjon som du virker å være både døv og blind for.

Jeg tror ikke du får noe mer ut av denne relasjonen. Du har allerede skvist tuben, det er kun drama du oppnår med den oppførselen/kommunikasjon du legger opp til.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker en smule intens.. og den meldingen om hva hun bruker penger på kunne du spart deg. Det har da ikke du noe med! Er vel en grunn til at hun bor hjemme vil jeg tro..

Anonymkode: a89a0...68f

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at din bekjente er litt ferdig med det allerede, det hadde jeg vært. Du virker veldig irriterende, barnslig og ufin. Jeg synes vedkommende svarte deg helt korrekt da hun skrev at du ikke vet hva hun bruker penger på. Ekstremt usjarmerende kommentar fra din side, å legge deg opp i hvordan hun bor og bruker penger. Virker passiv aggressiv, og kontrollerende. Jeg hadde løpt om jeg var din bekjent.

Anonymkode: b00aa...5b0

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha en utrolig sterk relasjon for å kunne ta opp dårlig oppførsel uten at det fører til at den andre ikke trekker seg unna... Dere har ikke det, hun vil mest sannsynlig kutte deg ut hvis du klager på hennes oppførsel. 

Anonymkode: 3b2ab...178

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke laget nok tråder nå om INITSIATIVENE dine til denne bekjente? La jenta få fred!

Anonymkode: 0a8a7...8a5

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om kotyme, men det er virkelig ikke innafor å stille spørsmål ved hennes økonomi. Hun har også vært åpen om å ha det trangt økonomisk, da skjønner man at man skal hjelpe til ved å feks ikke forvente at den andre er med på ting som koster penger.

Hun bor hjemme hos foreldrene, det alene er en stressende situasjon for de fleste og du kritiserer henne for det når du spørr henne om pengebruken slik du gjorde.

Hun hadde all rett til å bli skarp mot det deg helt uavhengig av det øvrige som har skjedd mellom dere.

Anonymkode: b94ef...3e1

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil ikke være vennen din, la henne være i fred.

Anonymkode: cc064...06c

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så psyko oppførsel av deg. Du har skremt hun bort og jeg skjønner henne godt

Anonymkode: f7cb1...443

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg synes det er litt synd,for jeg vet ikke,helt ærlig fra min side,om hun faktisk er klar over hvordan hun fremstår.

Denn smalt IKKE fra rette rævva.

Anonymkode: cc064...06c

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med venner som TS, hvem trenger vel fiender?

Spøk til side: Ja, jeg skjønner det er leit og kjipt at du velges bort til fordel for noe hun synes er morsommere. Det er helt fair å ikke gidde et sånt vennskap i lengden, og greit nok å si til henne at det var kjipt. Samtidig er det helt crazy av deg å legge seg borti hennes privatøkonomi, det er ikke den responsen en venn skal gi når man forteller at det er krevende økonomiske tider.

Du har allerede oppført deg vel så lite okay som henne, og du fremstår så intens og selvrettferdig at det godt kan hende at hun rett og slett ikke synes det gir mer godt enn vondt å være din venninne. Det virker ikke helt fjernt ut fra det du skriver her. Hvis du føler tilsvarende er det ingen tvil om at begge har det best uten hverandre. 

Anonymkode: 9f3d6...69a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå. Må. Du. Gi. Deg!

Slutt å kontakte denne jenta! Du har psykiske problemer du må ta tak i før du er egnet til å være venn, virker det som. 

Anonymkode: 60d34...c73

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor mange tråder har du ikke laget her de siste årene? 100?? Skjønner ikke vitsen med å opprette ny tråd hver uke når du likevell aldri tar til deg svarene du får..

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er den samme som har opprettet disse trådene:


 

Anonymkode: d8841...4d6

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...