Gå til innhold

Er du Airbnb-vert? Hvordun fungerer skatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir det trekt for hvert besøk du har? Må du oppgi noe i selvangivelsen, eller går det automatisk? 

Anonymkode: e3c64...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skatt trekkes ikke av airbnb. De rapporterer inn hvor mye du har leid ut for til skatteetaten. Så er det ditt ansvar å sørge for å betale nok skatt i løpet av året.

Anonymkode: 18a3c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

I utgangspunktet så legger du inn skatteopplysninger i appen, og så melder de inn til skatteetaten ved slutten av året. Samtidig bør du endre ditt eget skattekort slik at du trekker nok skatt gjennom året. Du kan trekke fra 10 000 i bunn + 15% fradrag, så om du tjener 100 000 så skatter du av 76 500. Dersom du leier ut som næring så kan du istede trekke fra alle utgifter.

Anonymkode: 7fbbf...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, 

 

I utgangspunktet så legger du inn skatteopplysninger i appen, og så melder de inn til skatteetaten ved slutten av året. Samtidig bør du endre ditt eget skattekort slik at du trekker nok skatt gjennom året. Du kan trekke fra 10 000 i bunn + 15% fradrag, så om du tjener 100 000 så skatter du av 76 500. Dersom du leier ut som næring så kan du istede trekke fra alle utgifter.

Anonymkode: 7fbbf...b31

går man bare inn på skatteetaten og endrer det? takk for svar :) bør jeg da egentlig spare til restskatt da på en måte? ts

Anonymkode: e3c64...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn en forventet leieinntekt fra fritidseiendom på skattekortet for å unngå restskatt, så justerer jeg etter sommeren om det blir mye høyere/lavere. Du gjør det på Skatteetaten ja, der du legger inn annen inntekt. Jeg tar som regel litt godt i på starten av året, så kan jeg heller nedjustere.

Anonymkode: 7fbbf...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...