AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Hei! Jeg (25) og samboeren min (27) har vært sammen i snart to år. Han har en sønn på 9 år fra før og i tillegg har vi en nydelig golden retriever. Vi koser oss med den tilværelsen og om tre uker skal vi hente ny valp🥰 MEN nå har jeg funnet ut at jeg er gravid?! Jeg har tatt p-pillene mine til nøyaktig samme tidspunkt i flere år og ikke blinkset med en dag så jeg er helt i sjokk😱 mensen uteble i flere dager noe som er veldig uvanlig så jeg bestemte meg for å ta en test og ikke tenke så mye over det, jeg tok testen la den til sies tok meg en dusj og når jeg kom ut fra dusjen BOOOM to knall røde sterke streker?! Jeg er helt i sjokk og fikk panikk! Jeg tror ikke jeg er mer enn 3-4 uker på vei, men har ingen peiling… Jeg viste testen til samboeren min og han ble veldig glad 🥺 jeg derimot ikke så glad… eller jeg vet ikke hva jeg føler… jeg tror ikke jeg er klar, men samtidig er jeg 25 blir 26… jeg trives så godt med tilværelsen bare oss pluss jeg hadde gledet meg så til ny valp, hvordan kan det la seg gjøre om jeg skal få et barn om noen mnd🥺 jeg er så stressa og er veldig inne på tanken om abort, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre 🥺 jeg har ikke sovet i natt, og tenker på valpen, jobben og alt annet… hjelp Anonymkode: 9a2e0...db4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #2 Skrevet 26. april 2024 Babyen kommer ikke med en gang, man har mye tid til å forberede seg mens man går gravid. Jeg har termin om en måned og føler meg ikke helt klar enda jeg heller. Ta kontakt med noen du kan snakke med om dette, og få sortert tankene litt❤️ Anonymkode: 57a50...b53 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #3 Skrevet 26. april 2024 Så fint at samboeren din ble glad Det høres ut som om det meste er på plass, bare sjokket får lagt seg litt. Hvor gammel er valpen når babyen kommer? Det er travelt med valp, det vet du jo fra forrige. Men de blir fort store og hvis dere legger et godt grunnlag med trening så kan det gå greit. Samboeren din må jo ta mye av det ansvaret hvis du blir sliten og dårlig i svangerskapet. Anonymkode: e4f9d...155 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint at samboeren din ble glad Det høres ut som om det meste er på plass, bare sjokket får lagt seg litt. Hvor gammel er valpen når babyen kommer? Det er travelt med valp, det vet du jo fra forrige. Men de blir fort store og hvis dere legger et godt grunnlag med trening så kan det gå greit. Samboeren din må jo ta mye av det ansvaret hvis du blir sliten og dårlig i svangerskapet. Anonymkode: e4f9d...155 Valpen er født i slutten av mars, og jeg tror ikke jeg er mer enn 3-4 uker på vei, så valpen vil være ca 9mnd da tror jeg🥺 huff jeg er helt i sjokk og har panikk, føler meg ikke klar i det hele tatt og akkurat nå føles abort som det eneste valget, men jeg er så redd for å angre Anonymkode: 9a2e0...db4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Skrevet 26. april 2024 Du vil heller ha babyen enn en valp? Sjekk om det går an å avbestille valpen. Livet blir ikke alltid helt som vi hadde planlagt, men det kan bli utrolig fint allikevel! 😊 Når sjokket får lagt seg tror jeg du vet hva du vil. Akkurat nå trenger du bare litt tid til å omstille deg og replanlegge. Lykke til, det ordner seg ❤️ Anonymkode: 0ed58...b53 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #6 Skrevet 26. april 2024 Den gleden og følelsen av å være klar kan komme gradvis Anonymkode: 3df9c...62f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #7 Skrevet 26. april 2024 Man er aldri helt klar for å bli gravid. Jeg tenker sånn at om dere uansett hadde tenkt å få barn om enn ikke akkurat nå, så kan det likevel være greit å få det "unnagjort" når man ennå er ung og frisk. Du kommer absolutt ikke til å angre. Det kan skje så mye senere i livet at du kan komme til å angre på om du tar abort nå. Anonymkode: dd862...b1d 3
Anonym_1998 Skrevet 26. april 2024 #8 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vil heller ha babyen enn en valp? Sjekk om det går an å avbestille valpen. Livet blir ikke alltid helt som vi hadde planlagt, men det kan bli utrolig fint allikevel! 😊 Når sjokket får lagt seg tror jeg du vet hva du vil. Akkurat nå trenger du bare litt tid til å omstille deg og replanlegge. Lykke til, det ordner seg ❤️ Anonymkode: 0ed58...b53 Huff det er det jeg ikke vet… jeg gikk på p-piller for ikke å bli gravid fordi jeg ikke føler meg klar… vi har jo fortalt venner og familie at vi skal ha ny valp og har handlet inn masse til valpen… 🥺 har meldt oss på kurs og alt mulig🥺 jeg vet ikke om jeg har vært klar for å bli mor noen gang… jeg er i sjokk og har helt panikk🥺 gråter og gråter, jeg høres sikkert ut som et grusomt menneske nå… 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #9 Skrevet 26. april 2024 Når livet tar uventede vendinger som er tilfelle for deg nå, så kan det være lurt å sette til side ting som kan vente. Hvis dere avbestiller valpen, så får dere én mindre ting å tenke på. Jeg tror dette kan være godt i tiden fremover og som nybakte foreldre. Det er mye gøy med barn, og kanskje dere heller kan få valp når barnet er større. Tenk så herlig med valp med rød sløyfe til to tindrende barneøyne🥰 Anonymkode: 4ac89...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #10 Skrevet 26. april 2024 Anonym_1998 skrev (4 minutter siden): Huff det er det jeg ikke vet… jeg gikk på p-piller for ikke å bli gravid fordi jeg ikke føler meg klar… vi har jo fortalt venner og familie at vi skal ha ny valp og har handlet inn masse til valpen… 🥺 har meldt oss på kurs og alt mulig🥺 jeg vet ikke om jeg har vært klar for å bli mor noen gang… jeg er i sjokk og har helt panikk🥺 gråter og gråter, jeg høres sikkert ut som et grusomt menneske nå… Ta abort og kos deg med livet du nå lever! 😊 Anonymkode: f82f3...937 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #11 Skrevet 26. april 2024 Anonym_1998 skrev (6 minutter siden): Huff det er det jeg ikke vet… jeg gikk på p-piller for ikke å bli gravid fordi jeg ikke føler meg klar… vi har jo fortalt venner og familie at vi skal ha ny valp og har handlet inn masse til valpen… 🥺 har meldt oss på kurs og alt mulig🥺 jeg vet ikke om jeg har vært klar for å bli mor noen gang… jeg er i sjokk og har helt panikk🥺 gråter og gråter, jeg høres sikkert ut som et grusomt menneske nå… Det er mange av oss som ikke følte oss klare når vi ble gravide. Det var allikevel en gave som har gitt stor glede ❤️ Anonymkode: 0ed58...b53 4
døgnflue Skrevet 26. april 2024 #12 Skrevet 26. april 2024 (endret) Jeg tror en aldri føler seg helt klar. Selv om meg og samboer begynte prøvingen og viste det skulle skje har vi begge plutslig fått kalde føtter av og til. Selv om vi har stor lykkefølese og gleder og veldig til og bli foreldre. Så er det noe nytt og skummelt som skal skje. Sånn om ikke noe komplikasjoner skjer i svangerskaper kan du fint gå tur med hunden/hundene er anbefalt og gå minst 30min om dagen Så må samboer gå med de etter fødsel da vil du nok ha en uke pauseeller to. Eventuelt om noen kan passe dem en uke eller to. Men å gå trilletur med hundene og baby går fint. Men greit og skaffe vogn tidlig og trene hundene til og gå pent med vognen og at de er vant til den før du puttet en baby i den. jeg ville snakket litt med en person du har god kontakt med. Men når alt kommer til alt er det ditt valg Så gjør det som føles rett for deg. Endret 26. april 2024 av døgnflue 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #13 Skrevet 26. april 2024 døgnflue skrev (7 minutter siden): Jeg tror en aldri føler seg helt klar. Selv om meg og samboer begynte prøvingen og viste det skulle skje har vi begge plutslig fått kalde føtter av og til. Selv om vi har stor lykkefølese og gleder og veldig til og bli foreldre. Så er det noe nytt og skummelt som skal skje. Sånn om ikke noe komplikasjoner skjer i svangerskaper kan du fint gå tur med hunden/hundene er anbefalt og gå minst 30min om dagen Så må samboer gå med de etter fødsel da vil du nok ha en uke pauseeller to. Eventuelt om noen kan passe dem en uke eller to. Men å gå trilletur med hundene og baby går fint. Men greit og skaffe vogn tidlig og trene hundene til og gå pent med vognen og at de er vant til den før du puttet en baby i den. jeg ville snakket litt med en person du har god kontakt med. Men når alt kommer til alt er det ditt valg Så gjør det som føles rett for deg. Takk for gode tips❤️ føler meg helt bortkommen og at jeg ikke er tilstede på jobb eller noenting i dag, klarer ikke konsentrere meg eller noe… jeg er så stressa og nervøs… klarer bare og tenke negativt… 🥺 Anonymkode: 9a2e0...db4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #14 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for gode tips❤️ føler meg helt bortkommen og at jeg ikke er tilstede på jobb eller noenting i dag, klarer ikke konsentrere meg eller noe… jeg er så stressa og nervøs… klarer bare og tenke negativt… 🥺 Anonymkode: 9a2e0...db4 Tenk deg at du og samboer, hundene og baby er på trilletur. Baby og valp bli kjent og bestevenner Det er lov å tenke litt framover ta noen positive scenerier inn over seg. Jeg måtte tenke i 2 uker før jeg ble positiv til graviditeten da jeg uventet ble gravid i 20- årene. Faren var bare glad med en gang. Hun er 25 år nå. Anonymkode: 13375...437 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #15 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk deg at du og samboer, hundene og baby er på trilletur. Baby og valp bli kjent og bestevenner Det er lov å tenke litt framover ta noen positive scenerier inn over seg. Jeg måtte tenke i 2 uker før jeg ble positiv til graviditeten da jeg uventet ble gravid i 20- årene. Faren var bare glad med en gang. Hun er 25 år nå. Anonymkode: 13375...437 Dumt å male et sånt bilde når det kan gå helt andre veier Anonymkode: f82f3...937 2
Irak Skrevet 26. april 2024 #16 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg (25) og samboeren min (27) har vært sammen i snart to år. Han har en sønn på 9 år fra før og i tillegg har vi en nydelig golden retriever. Vi koser oss med den tilværelsen og om tre uker skal vi hente ny valp🥰 MEN nå har jeg funnet ut at jeg er gravid?! Jeg har tatt p-pillene mine til nøyaktig samme tidspunkt i flere år og ikke blinkset med en dag så jeg er helt i sjokk😱 mensen uteble i flere dager noe som er veldig uvanlig så jeg bestemte meg for å ta en test og ikke tenke så mye over det, jeg tok testen la den til sies tok meg en dusj og når jeg kom ut fra dusjen BOOOM to knall røde sterke streker?! Jeg er helt i sjokk og fikk panikk! Jeg tror ikke jeg er mer enn 3-4 uker på vei, men har ingen peiling… Jeg viste testen til samboeren min og han ble veldig glad 🥺 jeg derimot ikke så glad… eller jeg vet ikke hva jeg føler… jeg tror ikke jeg er klar, men samtidig er jeg 25 blir 26… jeg trives så godt med tilværelsen bare oss pluss jeg hadde gledet meg så til ny valp, hvordan kan det la seg gjøre om jeg skal få et barn om noen mnd🥺 jeg er så stressa og er veldig inne på tanken om abort, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre 🥺 jeg har ikke sovet i natt, og tenker på valpen, jobben og alt annet… hjelp Anonymkode: 9a2e0...db4 Skjønner at det kom som et sjokk på deg dette her.... Men likevel... Gratulerer 🥳. Håper du klarer å venne deg til tanken med tid og stunder.... Selv om mine to barn var planlagt og veldig ønsket så svinger jo følelsene litt likevel... Noen ganger kan det som du minst ventet være det beste som har skjedd med deg. Jeg prøver å ha den innstillingen ihvertfall. Er ikke lett bestandig.... Tror jeg hadde revurdert den valpen jeg da... Hvis det er mulig da.... Ser for meg at det kan bli veldig slitsomt med både baby og valp... Ikke umulig, men utfordrende ihvertfall... 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #17 Skrevet 26. april 2024 Om du ikke ønsker barn(et), tar du jo abort. En baby og en valp samtidig kan være meget krevende, det er ikke for alle. Det er ikke nødvendigvis så rosenrødt som jeg ser enkelte prøver å male det. Anonymkode: ee63c...c43 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #18 Skrevet 26. april 2024 Jeg tror aldri man vil føle seg 100% klar, om man venter på perfekt timing og at alt skal klaffe, så tror jeg man brått kan vente for lenge. Plutselig er du så voksen at det blir vanskelig for deg å bli gravid. Om du vil ha barn i fremtiden, og dere er etablerte som par, så tror jeg du vil angre på en eventuell abort i fremtiden. Og valpen vil jo være 1 år gammel når babyen kommer, er dere flinke med oppdragelsen nå, så vil ikke det være et problem når babyen blir født. Anonymkode: 3a1c4...842 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #19 Skrevet 26. april 2024 Jeg ble planlagt og ønsket gravid (vi prøvde i over et halvt år), og allikevel fikk jeg panikk og følte meg ikke klar da jeg endelig ble gravid... Det er helt normalt, og jeg ville ikke tatt noen forhastede beslutninger ut fra det. Anonymkode: 2b233...0d2 1
Tradegy Skrevet 26. april 2024 #20 Skrevet 26. april 2024 (endret) Del tankene med samboeren din om dette ❤️ Viktig med god kommunikasjon. At han er støttende er et godt utgangspunkt, men viktigst er ærlighet 🙂 Aller først; legetime for å ta blodprøve som bekrefter graviditet. Start der. Så fantastisk at såpass mye ligger til rette. 🙂 Du har utvilsomt både mye omsorg og kjærlighet. Nok til både dyr og mennesker. Du trenger ikke legge valpekjøp hèlt på hylla, men kanskje utsette til et senere kull. Masse lykke til ❤️ Endret 26. april 2024 av Tradegy 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå