Gå til innhold

Noen som jobber på NTNU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og kan si noe om nedbemanningen der? Hvordan er prosessen, og hvor mange mister jobben? Jeg jobber selv i akademia og er veldig bekymret for å miste jobben. Der som jeg jobber skal det også spares, er stillingsstopp og det skal være naturlig avgang (pensjon osv).

Anonymkode: 25d73...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber der. Fakultetet for medisin og helse skal kvitte seg med 70 ansatte fordi stillingsstoppen ikke har fungert. Dette skal de gjøre ved å tilby sluttpakker. Sluttpakken er den vanlige i staten, hvor de tilbys 9 måneder etterlønn.

Anonymkode: 1efe4...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobber der. Fakultetet for medisin og helse skal kvitte seg med 70 ansatte fordi stillingsstoppen ikke har fungert. Dette skal de gjøre ved å tilby sluttpakker. Sluttpakken er den vanlige i staten, hvor de tilbys 9 måneder etterlønn.

Anonymkode: 1efe4...150

Hvordan er prosessen og utvelgelsen? Går det på ansiennitet og utdanning? 70 stk er mange….

Anonymkode: 25d73...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Er det bare kutt i fagtilsatte? Ingen administrative stillinger?

Anonymkode: 25d73...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ps. Er det bare kutt i fagtilsatte? Ingen administrative stillinger?

Anonymkode: 25d73...fbf

Kutt i alle grupper, forsvinner studieprogram og de fagansatte er det jo mindre bruk for de teknisk/administrative. De skal tilby det til utvalgte grupper, mer enn det vet ikke vi vanlig dødelige enda. Tror de legger nærmere plan denne uka. For administrative stillinger er det snakk om at ingen ledige stillinger utlyses før de har fått oversikt over bemanningen, og deretter utlyser kun internt. Slik håper de å få en bevegelse blant de ansatte uten å si opp noen. Tek/adm er jo litt mer anvendelige for hele universitet enn en fagtilsatt er.

Var en stor artikkel om det i adressa i går kveld, regner med innholdet vil komme i Universitetsavisa eller Khrono i løpet av kort tid. Og så har du denne artikkelen som nettopp har kommet i Khrono https://www.khrono.no/ntnu-og-hovedtillitsvalgte-drofter-bruk-av-sluttpakker/865245

Anonymkode: 1efe4...150

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kutt i alle grupper, forsvinner studieprogram og de fagansatte er det jo mindre bruk for de teknisk/administrative. De skal tilby det til utvalgte grupper, mer enn det vet ikke vi vanlig dødelige enda. Tror de legger nærmere plan denne uka. For administrative stillinger er det snakk om at ingen ledige stillinger utlyses før de har fått oversikt over bemanningen, og deretter utlyser kun internt. Slik håper de å få en bevegelse blant de ansatte uten å si opp noen. Tek/adm er jo litt mer anvendelige for hele universitet enn en fagtilsatt er.

Var en stor artikkel om det i adressa i går kveld, regner med innholdet vil komme i Universitetsavisa eller Khrono i løpet av kort tid. Og så har du denne artikkelen som nettopp har kommet i Khrono https://www.khrono.no/ntnu-og-hovedtillitsvalgte-drofter-bruk-av-sluttpakker/865245

Anonymkode: 1efe4...150

Jeg frykter at det går mot dette der jeg jobber også. Husker hvor ubehagelig det var med Nesna-saken, og nå er vi plutselig der selv. 

Anonymkode: 25d73...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber også ved NTNU, men ikke på MH-fakultetet. Hos oss er det allerede skåret helt inn til beinet, og vi sliter med å få tid til alt vi skal gjøre, så det kommer ikke til å bli kutt her. Annet enn stillingsstopp osv, men det har vi hatt så ofte de siste 10 årene at det er nærmest normalt.

Anonymkode: 8b6d4...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stillingsstopp har jeg sluttet å reagere på selv.

Anonymkode: 1efe4...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synest at det er litt belastende å ha dette hengende over seg, at det blir snakket om - men ledelsen er så vage når de uttaler seg at ingen vet hvilken vei det svinger.

Anonymkode: 25d73...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må innrømme at jeg synest at det er litt belastende å ha dette hengende over seg, at det blir snakket om - men ledelsen er så vage når de uttaler seg at ingen vet hvilken vei det svinger.

Anonymkode: 25d73...fbf

Det skjønner jeg godt. Er jo for ille når man må ty til kvinneguiden ❤️

Anonymkode: 1efe4...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg godt. Er jo for ille når man må ty til kvinneguiden ❤️

Anonymkode: 1efe4...150

Ja det kan du si…..men på et anonymt forum får en av til med ærlige svar😄 

Anonymkode: 25d73...fbf

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det kan du si…..men på et anonymt forum får en av til med ærlige svar😄 

Anonymkode: 25d73...fbf

Og det er jo egentlig ikke helt bra😅 Jeg vet det jeg vet fordi en kollega rakk å se sakspapirene i Sesam (sentralt samarbeidsutvalg) før de plutselig ble fjernet.

Ledelsen er jo en østers.

Anonymkode: 1efe4...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg frykter at det går mot dette der jeg jobber også. Husker hvor ubehagelig det var med Nesna-saken, og nå er vi plutselig der selv. 

Anonymkode: 25d73...fbf

Enig. Jeg jobber også på et universitet - ikke NTNU, men jeg har jobbet på MH-fakultetet før, og dermed treffer det ekstra hardt. Greit nok at fakultet er stort, men 70 stillinger er MYE. 
Jeg jobber på et studieprogram som har utfordringer med søkertallene, og vi er bekymret for jobbene våre. Jeg er redd for at universitetet kan finne på å gi meg jobb på et annet campus, noe jeg må takke nei til pga familien (umulig å flytte), og da blir det bye-bye, jeg har jo fått tilbud om annen stilling, liksom… Heldigvis var søkertallene i år ikke så verst. 
Her er det ikke snakk om oppsigelser foreløpig, men det rasles med sablene når det gjelder å kutte studieprogram. Delvis basert på svært tvilsomme indikatorer. Og ALT handler om produksjon, produksjon, og eksterne midler… 

Anonymkode: 8d273...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg frykter at det går mot dette der jeg jobber også. Husker hvor ubehagelig det var med Nesna-saken, og nå er vi plutselig der selv. 

Anonymkode: 25d73...fbf

Enig. Jeg jobber også på et universitet - ikke NTNU, men jeg har jobbet på MH-fakultetet før, og dermed treffer det ekstra hardt. Greit nok at fakultet er stort, men 70 stillinger er MYE. 
Jeg jobber på et studieprogram som har utfordringer med søkertallene, og vi er bekymret for jobbene våre. Jeg er redd for at universitetet kan finne på å gi meg jobb på et annet campus, noe jeg må takke nei til pga familien (umulig å flytte), og da blir det bye-bye, jeg har jo fått tilbud om annen stilling, liksom… Heldigvis var søkertallene i år ikke så verst. 
Her er det ikke snakk om oppsigelser foreløpig, men det rasles med sablene når det gjelder å kutte studieprogram. Delvis basert på svært tvilsomme indikatorer. Og ALT handler om produksjon, produksjon, og eksterne midler… 

Anonymkode: 8d273...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på UiT og dette har gått meg hus forbi. Kanskje fordi jeg jobber i fellesadm. og ikke på et av fakultetene. 70 stillinger er mye!

Vi har per def. også stillingsstopp så vidt jeg vet men jeg kjenner ikke til en eneste stilling som ikke blir lyst ut når noen slutter. 

Anonymkode: 4458a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt institutt ligger under et annet fakultet, og har generelt har hatt god økonomi helt til det har blitt betydelig verre nå i det siste. Det skurrer veldig når økonomien over alt har blitt så mye verre, og det går selvsagt hardest ut over de som allerede hadde det trangt.

Anonymkode: 3101b...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt institutt ligger under et annet fakultet, og har generelt har hatt god økonomi helt til det har blitt betydelig verre nå i det siste. Det skurrer veldig når økonomien over alt har blitt så mye verre, og det går selvsagt hardest ut over de som allerede hadde det trangt.

Anonymkode: 3101b...3c5

Ja. Det har blitt krise ganske plutselig i veldig mange kommuner også. Rammevilkårene generelt må ha blitt dramatisk forverret. Dette handler ikke om enkeltfakultet, enkeltuniversitet eller enkeltkommuner med dårlig økonomistyring, det er et systemisk problem. 

Anonymkode: 8d273...c24

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...