Gå til innhold

Jeg føler meg som en psykopat etter brudd med en eks.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her og tenker igjennom alle ukene som det har gått siden det ble slutt, og det er blitt sagt og gjort så mye stygt og vondt, for å såre og for å true og mye mer. Jeg føler meg som en psykopat og tror jeg faktisk er det. Så jeg skal be om å bli utredet for det, for jeg hater mine følelser og tanker jeg har hatt denne tiden. Jeg har sagt og gjort ting jeg aldri trodde jeg skulle gjort. Det viser bare hvor sykt et sinn kan bli. Jeg kjenner meg ikke igjen som person, har hatt brudd tidligere og men aldri opplevd det så intenst og sykt som dette mellom meg og han har vært. Jeg hater han, jeg hater meg, jeg vet han hater meg og. Jeg er ikke ute etter sympati eller medfølelse i det hele tatt, må bare få ut tankene og følelsene mine et sted. Jeg er virkelig psykopat for jeg føler meg slik

Anonymkode: ed074...21e

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste psykopater vil ha selvinnsikt til å forstå at de er psykopater, de færreste vil ei heller forstå at de har sagt og gjort stygge og vonde ting mot et menneske. Mulig noe annet som feiler deg, men ville ikke gått så langt som å mistenke psykopati. 

Anonymkode: b8f22...4e4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt vanlige følelser når man er i puberteten og følelsene raser ukontrollert. Men jeg kan betrygge deg med at du ikke er noe i nærheten av psykopat, og at ting ordner seg bare du gir det ltt tid og avstand.

Anonymkode: cf418...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De færreste psykopater vil ha selvinnsikt til å forstå at de er psykopater, de færreste vil ei heller forstå at de har sagt og gjort stygge og vonde ting mot et menneske. Mulig noe annet som feiler deg, men ville ikke gått så langt som å mistenke psykopati. 

Det finnes sikkert psykopater som har selvinnsikt å forstå at dem er det, og jeg er sikkert en av dem. For når jeg gjentatte ganger har mistet kontrollen over meg selv og sagt og gjort ting jeg ikke ville gjort ellers. Så etterpå angrer jeg og får dårlig samvittighet. Jeg tror at eksen tenker jeg er psykopat og ond også, etter alt som har vært siden bruddet. Er klart vi har begge psykiske lidelser da. Men forholdet var ikke bra og han gir meg skylden for alt føler jeg.

Jeg har hatt sterke følelsesutbrudd og handlet impulsivt også. Jeg hater det virkelig for det er så vondt men jeg blir styrt. Er sikkert vanskelig for andre å forstå det. Men vi har ingen kontakt og ikke noe med hverandre å gjøre. Håper jeg aldri ser han igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er helt vanlige følelser når man er i puberteten og følelsene raser ukontrollert. Men jeg kan betrygge deg med at du ikke er noe i nærheten av psykopat, og at ting ordner seg bare du gir det ltt tid og avstand.

Anonymkode: cf418...672

Jeg er godt voksen kvinne du så. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal ta denne testen og svare 100 % ærlig takk

Du må ha 30 av 40 poeng for å være psykopat. Mest sannsynligvis, så er du ikke psykopat.

AnonymBruker
Skrevet

Du høres helt lik ut som min eks var og til tider er fortsatt etter 2 år. Jeg har aldri synket på hans nivå uansett hvor stygg han var og kan være og er veldig stolt over meg selv og glad for at jeg tenker på barnas beste og det å være en større person enn han, men det koster!  Bitterhet er bare deg selv det går ut over. Vær heller glad for at du er kvitt han vel!

Anonymkode: efdc0...b51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal ta denne testen og svare 100 % ærlig takk

Det kom opp Du

Psykopatiterskel

Gjennomsnittlig befolkning

AnonymBruker
Skrevet

Du kvalifiserer ikke som psykopat på Psykopatisjekklisten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kvalifiserer ikke som psykopat på Psykopatisjekklisten.

Men spiller ingen rolle når jeg føler meg som det og eksen tenker nok at jeg er det og slik jeg har holdt på. Men var bare rundt forbindelse med bruddet jeg var slik. Ikke ellers. Han vil sikkert hevne seg på meg om han får muligheten til det, for det er slik han er. Når noen gjør han noe vondt så gjør han vondt tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det finnes sikkert psykopater som har selvinnsikt å forstå at dem er det, og jeg er sikkert en av dem. For når jeg gjentatte ganger har mistet kontrollen over meg selv og sagt og gjort ting jeg ikke ville gjort ellers. Så etterpå angrer jeg og får dårlig samvittighet. Jeg tror at eksen tenker jeg er psykopat og ond også, etter alt som har vært siden bruddet. Er klart vi har begge psykiske lidelser da. Men forholdet var ikke bra og han gir meg skylden for alt føler jeg.

Jeg har hatt sterke følelsesutbrudd og handlet impulsivt også. Jeg hater det virkelig for det er så vondt men jeg blir styrt. Er sikkert vanskelig for andre å forstå det. Men vi har ingen kontakt og ikke noe med hverandre å gjøre. Håper jeg aldri ser han igjen.

Det du beskriver gjenkjenner jo ikke en psykopat. Jeg skal ikke sette en diagnose på deg, men tingene du beskriver kan gjenkjennes i andre personlighetsforstyrrelser og andre diagnoser. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke psykopat når du kjenner på dårlig samvittighet 

Anonymkode: 599b4...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sitter her og tenker igjennom alle ukene som det har gått siden det ble slutt, og det er blitt sagt og gjort så mye stygt og vondt, for å såre og for å true og mye mer. Jeg føler meg som en psykopat og tror jeg faktisk er det. Så jeg skal be om å bli utredet for det, for jeg hater mine følelser og tanker jeg har hatt denne tiden. Jeg har sagt og gjort ting jeg aldri trodde jeg skulle gjort. Det viser bare hvor sykt et sinn kan bli. Jeg kjenner meg ikke igjen som person, har hatt brudd tidligere og men aldri opplevd det så intenst og sykt som dette mellom meg og han har vært. Jeg hater han, jeg hater meg, jeg vet han hater meg og. Jeg er ikke ute etter sympati eller medfølelse i det hele tatt, må bare få ut tankene og følelsene mine et sted. Jeg er virkelig psykopat for jeg føler meg slik

At du skriver dette innlegget beviser at du ikke er psykopat❤️

Men litt terapihjelp er nok ikke dumt når man ikke klarer å styre seg fra å gjøre dumme vonde ting. Mange blir litt ekstra sårbare og psykisk ustabile i en livskrise som jo et samlivsbrudd er i aller høyeste grad. Da blir vi kanskje litt personlighetsforstyrra hver og en av oss. Og hevngjerrighet er dessverre helt normalt å føle.

Om det går ut over medmennesker bør du likevel ta tak. Særlig om barn brukes som våpen. Det er alvorlig. Men så lenge du innser dette selv, kommer det til å gå bra skal du se. 

Anonymkode: 164a2...2f7

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En psykopat har ikke følelser. Så nei, du er ikke psykopat. En drittsekk, kanskje. Men psykopat? Nei

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du skammer deg veldig over hvordan du har vært. Det er jo et tegn på modning. Høres også ut som at han fikk frem det værste i deg? Nå spekulerer jeg, men kanskje fordi du var fortvilet over noe og trengte å få gjennomslag, bli hørt og forstått? 

Gjort er gjort og kloke mennesker lærer av sine feil. Ikke vær så hard mot deg selv. Bruk heller tiden på å tenke minst mulig på dette og heller gå ut og nyt sola. For du sier du har ikke vært sånn før. Sjansen er der for at du ikke er sånn med din neste kjæreste.

Jeg har vært med en som fikk frem det værste i meg. Jeg var så fortvilet over hans uærlighet. Slik er det ikke med han jeg er gift med. 

Du kan ta ansvar for dine handlinger og si unnskyld til eksen, evt på sms om det er bedre. Når du ser tilbake på det skulle du gjerne gjort ting annerledes. Omstendighetene og forholdet mellom dere var ikke bra men at du nå ønsker å legge dette bak deg og ønsker ikke å tenke vonde tanker om dere men at dere bare ikke passet sammen. Spør om hvordan han har det og ønsk han lykke til videre og at du ønsker han alt godt. Noe sånt. 

Når det er sagt…du kjenner han best. Kanskje det er best å bare holde avstand. Men da kan det hjelpe å skrive ned hva du skulle ville sagt. Kanskje det hjelper deg å gå videre. 

Anonymkode: 4e868...0dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du skammer deg veldig over hvordan du har vært. Det er jo et tegn på modning. Høres også ut som at han fikk frem det værste i deg? Nå spekulerer jeg, men kanskje fordi du var fortvilet over noe og trengte å få gjennomslag, bli hørt og forstått? 

Gjort er gjort og kloke mennesker lærer av sine feil. Ikke vær så hard mot deg selv. Bruk heller tiden på å tenke minst mulig på dette og heller gå ut og nyt sola. For du sier du har ikke vært sånn før. Sjansen er der for at du ikke er sånn med din neste kjæreste.

Jeg har vært med en som fikk frem det værste i meg. Jeg var så fortvilet over hans uærlighet. Slik er det ikke med han jeg er gift med. 

Du kan ta ansvar for dine handlinger og si unnskyld til eksen, evt på sms om det er bedre. Når du ser tilbake på det skulle du gjerne gjort ting annerledes. Omstendighetene og forholdet mellom dere var ikke bra men at du nå ønsker å legge dette bak deg og ønsker ikke å tenke vonde tanker om dere men at dere bare ikke passet sammen. Spør om hvordan han har det og ønsk han lykke til videre og at du ønsker han alt godt. Noe sånt. 

Når det er sagt…du kjenner han best. Kanskje det er best å bare holde avstand. Men da kan det hjelpe å skrive ned hva du skulle ville sagt. Kanskje det hjelper deg å gå videre. 

Anonymkode: 4e868...0dc

Ja gjort er gjort og bruddet fikk frem voldsomme store følelesmessige greier hos meg, og fikk frem det verste i meg. Hevne meg og alt mulig sykt mot han. Men han sa og ting og såret meg og var ikke ærlig mot meg heller. Måten han har behandlet meg da vi var sammen og var ikke alltid god heller. Og det har gjort vondt for meg psykisk. Jeg trodde han var annerledes enn det han viste seg for å være og. Han utgav seg for å være noe han ikke var i starten. Så det har skapt mye vondt hos meg ja. jeg ønsker ikke gå ut med noe om det her. Jeg er skremt for hvordan jeg ble som person og hvordan jeg reagerte på det. Skammer meg som menneske over meg selv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tenkt bpd enn psykopati. 

Anonymkode: 3ff92...6b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja gjort er gjort og bruddet fikk frem voldsomme store følelesmessige greier hos meg, og fikk frem det verste i meg. Hevne meg og alt mulig sykt mot han. Men han sa og ting og såret meg og var ikke ærlig mot meg heller. Måten han har behandlet meg da vi var sammen og var ikke alltid god heller. Og det har gjort vondt for meg psykisk. Jeg trodde han var annerledes enn det han viste seg for å være og. Han utgav seg for å være noe han ikke var i starten. Så det har skapt mye vondt hos meg ja. jeg ønsker ikke gå ut med noe om det her. Jeg er skremt for hvordan jeg ble som person og hvordan jeg reagerte på det. Skammer meg som menneske over meg selv. 

Jeg tenker og at han forteller nok alt jeg har gjort som er galt og psyko mot han til andre. Så han fremstiller meg sikkert som en psykopat og til andre og. at jeg har fucket til for han. Nei mennesker kan være grusomme og jeg har vist at jeg kan være det og, selv om jeg egentlig ikke ønsker å være det. Men følelsene ble så sterke og jeg mistet kontrollen over meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...