Gå til innhold

Pause i "forholdet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi har en slags "pause" der vi har blitt enige om at vi trenger tid fra hverandre. Hvor langt tid trenger menn i en pause? og hjelper pauser som oftest? jeg er redd for at han mister lysten til å fortsette etter pausen.. har noen gått gjennom det samme og kan gi meg gode råd? 😪

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kommer en litt pessimistisk tilbakemelding beklager for det, det hjelper ikke med pause om ikke begge to jobber med årsaken til pausen. Ta noen dager for å tenke er greit for å samle tankene, men lengre tid enn det? Vanskelig å ikke falle tilbake i gamle spor uten felles mål for hva som skal bli bedre og at begge jobber for det sammen. 

Anonymkode: 8b5c5...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feig måte å gjøre det slutt på som regel

Anonymkode: f75e5...a12

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avklar før pausen hvor lenge den skal vare før dere tar opp tråden og evaluerer igjen. Ellers blir den som ikke initierte pausen sittende å vente. 

Anonymkode: 6cd3d...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei, vi har en slags "pause" der vi har blitt enige om at vi trenger tid fra hverandre. Hvor langt tid trenger menn i en pause? og hjelper pauser som oftest? jeg er redd for at han mister lysten til å fortsette etter pausen.. har noen gått gjennom det samme og kan gi meg gode råd? 😪

Anonymkode: 8a784...bf4

"Vi" blir skjelden enig om pause..vanligvis ene parten og vamligvis er forholdet over. Var det han som ville ha pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han skrev først at han trengte tid for seg selv i denne perioden da han hadde mye jobb og var sliten.. så svarte jeg blant annet greit - TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Feig måte å gjøre det slutt på som regel

Anonymkode: f75e5...a12

Han skrev først at han trengte tid for seg selv i denne perioden da han hadde mye jobb og var sliten.. så blir veldig usikker på om han vil avslutte det eller trenger tid for seg selv. Men hvorfor sletter han meg ikke fra sosiale medier og ser fortsatt på storyene jeg legger ut på Instagram? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Avklar før pausen hvor lenge den skal vare før dere tar opp tråden og evaluerer igjen. Ellers blir den som ikke initierte pausen sittende å vente. 

Anonymkode: 6cd3d...16a

Jeg er den som sitter og venter nå da jeg ikke helt skjønner hva han vil... TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er den som sitter og venter nå da jeg ikke helt skjønner hva han vil... TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Send en melding/ring. Er du usikker så spør du han og ikke oss ts. Vi vet ikke hvorfor men kan bare gjette og det kan fort bli feil. 

Anonymkode: 8b5c5...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han den tid han trenger. Å jage etter han skaper bare mer avstand (verste fall avsky). Sett en personlig deadline for deg seg - om han ikke har bestemt seg for om han vil gå videre med forholdet etter etter en tre ukers tid, så gå videre. 

Anonymkode: 05051...985

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gi han den tid han trenger. Å jage etter han skaper bare mer avstand (verste fall avsky). Sett en personlig deadline for deg seg - om han ikke har bestemt seg for om han vil gå videre med forholdet etter etter en tre ukers tid, så gå videre. 

Anonymkode: 05051...985

Ja.. det jeg er redd for kommer til å skje om jeg tar kontakt. Er jo veldig trist da vi bor i forskjellige byer og ville møtes når han hadde mindre å gjøre med jobben. TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pause i forholdet er oftere enn ikke, forbundet med en viss trussel. Lurt å sette premisset for varighet og hva som må til for å fortsette. Det krever vilje og refleksjon, dersom man ønsker at forpliktelsen skal vare. 

 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en liksom ha pause i f.eks tre mnd. for så å komme sammen igjen og leve lykkelig resten av livet? 
 

De forholdene jeg har sett har hatt pause, har den ene flyttet ut, mens begge fortsatt har betalt 50% for det er jo ikke slutt. Så for meg så er pause bare en måte å leve singel livet på, men bare betale 50% av alt. Flere venninner som har gjort det slik og det er forkastelig. 

Anonymkode: 424d0...574

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (1 minutt siden):

En pause i forholdet er nok forbundet med en viss trussel. Lurt å sette premisset for varighet og hva som må til for å gå videre. Det krever vilje og refleksjon, dersom man ønsker at forpliktelsen skal fortsette. 

 

Måten han skrev at han trengte tid for seg selv denne perioden gjorde meg stum, så klarte egentlig ikke å svare noe annet enn greit da jeg vet at han har mye å deale med jobben denne perioden. Men gjør meg jo veldig usikker om dette er noe han vil eller om han faktisk bare vil avslutte det. Tør jo heller ikke å sende meldinger for å spørre da det kan virke mye oppi denne pausen - TS

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal en liksom ha pause i f.eks tre mnd. for så å komme sammen igjen og leve lykkelig resten av livet? 
 

De forholdene jeg har sett har hatt pause, har den ene flyttet ut, mens begge fortsatt har betalt 50% for det er jo ikke slutt. Så for meg så er pause bare en måte å leve singel livet på, men bare betale 50% av alt. Flere venninner som har gjort det slik og det er forkastelig. 

Anonymkode: 424d0...574

Jeg vet ikke hva han vil med denne pausen.. vil han heller avslutte det så hadde jeg heller settet pris på det, men han er stille men ser fortsatt på storyene jeg legger ut på sosiale medier -TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har tid til å se på storyene dine hadde han hatt tid nok til å opprettholde en viss kontakt på meldinger. Så tror det er en fin måte å avslutte på.

Anonymkode: 769c9...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja.. det jeg er redd for kommer til å skje om jeg tar kontakt. Er jo veldig trist da vi bor i forskjellige byer og ville møtes når han hadde mindre å gjøre med jobben. TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Ikke legg noe som helst i at han ser på dine "stories". Han ser sikker på Oskar Westerlins stories også, for å si det på den måten. 
Jeg, som deg, ville også hatt litt mer informasjon fra han. Siden han er så opptatt ville jeg ha skrevet. Også lettere for han å være ærlig. Jeg hadde vært veldig direkte, for det verste er å ikke vite. Hadde skrevet: "Hva innebærer denne pausen? Kan jeg anse meg selv som singel nå?"

Anonymkode: 05051...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis han har tid til å se på storyene dine hadde han hatt tid nok til å opprettholde en viss kontakt på meldinger. Så tror det er en fin måte å avslutte på.

Anonymkode: 769c9...52c

Feigt av han å avslutte det slik isåfall - TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at skal man ta en pause må man gjøre det klart for hverandre hva pausen faktisk innebærer, og når man skal sees igjen. For det kan fort bli et vindu hvor det plutselig er ok å date/ligge med andre. Typisk «vi hadde jo en pause». Men slikt kan avklares på forhånd. 
Jeg trenger tid for meg selv også, men da ville jeg aldri kalt det pause, men egentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egutt skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at skal man ta en pause må man gjøre det klart for hverandre hva pausen faktisk innebærer, og når man skal sees igjen. For det kan fort bli et vindu hvor det plutselig er ok å date/ligge med andre. Typisk «vi hadde jo en pause». Men slikt kan avklares på forhånd. 
Jeg trenger tid for meg selv også, men da ville jeg aldri kalt det pause, men egentid.

Vi ble aldri enige før vi kutta kontakten.. så vet ikke helt hva som er greia hans nå og hvor langt tid gutter trenger generelt -TS

Anonymkode: 8a784...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...