Gå til innhold

Skoler i Trondheim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Akkurat nå ville jeg unngått Tillerområdet dersom du har ungdom.

Anonymkode: f5ddd...8f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville anbefalt deg å finne området du tenker bo i først og så undersøke skolene i nærheten. Det er store bydeler med flere skoler, så om du flytter til feks Nardo er det stor forskjell på Steindal og Sunnland.

Anonymkode: 4ea93...143

Som har litt å gjøre med at Steindal er 1-7 klasse og Sunnland 8-10 klasse.

Elevene fra Steindal begynner på Hoeggen ungdomsskole. 

En skole går stort sett gjennom et skifte rimelig ofte, da det stort sett handler om elever/klasser/miljø og disse går ut og nye kommer. Et rykte fra en skole for 4 år siden kan derfor være helt annerledes nå.

Anonymkode: f7ae7...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som har litt å gjøre med at Steindal er 1-7 klasse og Sunnland 8-10 klasse.

Elevene fra Steindal begynner på Hoeggen ungdomsskole. 

En skole går stort sett gjennom et skifte rimelig ofte, da det stort sett handler om elever/klasser/miljø og disse går ut og nye kommer. Et rykte fra en skole for 4 år siden kan derfor være helt annerledes nå.

Anonymkode: f7ae7...70a

Har en gutt på hoeggen nå. Tror ikke det er verre der enn andre ungdomskoler 

Anonymkode: 953e9...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har en gutt på hoeggen nå. Tror ikke det er verre der enn andre ungdomskoler 

Har også barn på Hoeggen og har bare godt å si om skolen. 

Generelt vil jeg si at det er vanskelig å kalle noe en bra eller dårlig skole. Det vil alltids dukke opp et trinn, klasse eller kull hvor det er mer problemer enn hos andre. Det kommer mye an på lærer, klassen og ikke minst enkeltelever. Jevnt over har de fleste barn det bra på skolen. Men som med alt annet vil man hvis man spør møte på foreldre og elever som er både strålende fornøyd og ekstremt misfornøyd. 

Jeg ville derfor heller funnet ut hvilket område i Trondheim det er aktuelt å bo i.

Hvis målbare resultat er veldig viktig kan det være et tips å se på resultater på nasjonale prøver og elevundersøkelsen. 

Anonymkode: 541eb...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hansbakken (tidligere Jakobsli) barneskole. Har vært flere som har flyttet elevene sine over til Ranheim skole pga miljøet der (mobbing og vold). 

Anonymkode: 19b49...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Akkurat nå ville jeg unngått Tillerområdet dersom du har ungdom.

Anonymkode: f5ddd...8f6

Slenger med Kattem og Heimdal. 

Anonymkode: 9f7f2...959

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå går snart tidens problem kull 10 klasse ut fra Sjetne skole så da øker skolemiljøet betraktelig også.. vær obs på Sjetne skole tar null ansvar, skyver alt over på foreldrene

Anonymkode: 8eeb0...47d

Det er jeg som skrev om Sjetne, vi kom flyttende fra et annet sted i byen, den skolen var mye verre på å skyve alt over på foreldrene. Jeg har ikke lyst til å skrive mer gjenkjennelige ting ettersom dette gjelder barna våre, men den andre skolen er allerede nevnt som en problemskole i tråden.

Men jeg lurer på hvilke andre faktorer TS ser på. Nærhet til jobb og i så fall hvor? Budsjett?

Anonymkode: 7a997...07f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er stor forskjell på fokusområdene til de ulike skolene. Brundalen for eksempel har mer fokus på realfag, og starter med programmering allerede i 2.klasse. Solbakken har mer fokus på å være ute i naturen. Stor forskjell på de ulike skolene som kan være greit å sjekke opp på forhånd ut i fra hva man selv mener er viktig.

Anonymkode: 08127...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 23.02):

Har også barn på Hoeggen og har bare godt å si om skolen. 

Generelt vil jeg si at det er vanskelig å kalle noe en bra eller dårlig skole. Det vil alltids dukke opp et trinn, klasse eller kull hvor det er mer problemer enn hos andre. Det kommer mye an på lærer, klassen og ikke minst enkeltelever. Jevnt over har de fleste barn det bra på skolen. Men som med alt annet vil man hvis man spør møte på foreldre og elever som er både strålende fornøyd og ekstremt misfornøyd. 

Jeg ville derfor heller funnet ut hvilket område i Trondheim det er aktuelt å bo i.

Hvis målbare resultat er veldig viktig kan det være et tips å se på resultater på nasjonale prøver og elevundersøkelsen. 

Anonymkode: 541eb...6f4

Alle mine 3 har gått på hoeggen og vi er fornøyde. Det har selvsagt vært noen urokråker ja, men det er det overalt. Har hørt at etter korona har de fleste skoler merket en forandring blant ungdommene. Mye mere mobbing på sosiale medier nå enn før. Og det skjer også etter skoletid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er superfornøyd med Hoeggen ungdomsskole skole, og Steindal skole er også helt ok. 

Anonymkode: a66b9...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 9.31):

Hva som er forskjellen mellom de to skolene?

Anonymkode: 9c770...841

Sunnland er helt nybygd, på godt og vondt. Hvis du har et barn som trives i sosiale soner og liker fleksibilitet og åpne, store klasserom med glassvegger der elevene bytter plass annenhver uke og  sitter rundt runde småbord på krakker, eller i trapper i læringsarealet, og elevene kan bevege seg fritt rundt, er det nok en spennende skole.

Hvis du ønsker en mer tradisjonell læringsarena, der lærere har kateter og det er en tavle osv, bør du ikke velge Sunnland. Vi har et barn der, som ikke fungerer godt i den frie klasseromsutformingen. Vårt barn fungerer bedre på en tradisjonell skole med fokus på fag, der de har bøker og sitter på faste pulter, har stoler med rygg og der læreren styrer undervisningen fra tavlen.

Anonymkode: eb019...4ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 18.46):

Anbefaler ikke markaplassen skole

vi er strålende fornøyd med markaplassen! mye mer fornøyd med uskolen enn barneskolen barnet vår gikk på. 

Anonymkode: 654c9...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 22.52):

Hører så mye ulikt, som regel er det ikke skolene det er noe galt med, men enkelte elevkull/gjenger som lager bråk. Og skolene klarer ikke å få bukt med problemet. Sist var det Hoeggen av skolene nært oss som hadde store problemer, men nå tror jeg bråkmakerne har gått ut av 10. trinn og skolen er blitt ok igjen.

Anonymkode: 5f67d...d8f

min erfaring også. det er enkeltelever eller mindre grupper som ikke får den oppfølgingen de trenger kanskje både hjemme og på skolen. når det er sagt har jeg ingen personlig erfaring med skoler andre steder enn i Østbyen.

Anonymkode: 654c9...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 9.31):

Hva som er forskjellen mellom de to skolene?

Anonymkode: 9c770...841

Ser det er andre som har skrevet utfyllende :)

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 16.58):

Lade skole har fortsatt ok kapasitet, men prognosene tilsier at det blir fullt der i nær framtid. Dog planlegger ny ungdomsskole for området.

Anonymkode: 7f540...072

Har vært flere oppslag i avisa om mobbinga på Lade, så jeg hadde aldri sendt barna mine dit.

Hørt mye bra om Nyborg og Åsveien på Byåsen,  mye dårlig om skolene på sørsida (Heimdal, Tiller, Saupstad). 

Anonymkode: 4ea93...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 11.28):

Nå går snart tidens problem kull 10 klasse ut fra Sjetne skole så da øker skolemiljøet betraktelig også.. vær obs på Sjetne skole tar null ansvar, skyver alt over på foreldrene

Anonymkode: 8eeb0...47d

Sjetne er en ok skole om man har helt gjennomsnittlige barn. For elever som trenger mer tilrettelegging er det mye prat og lite som gjøres. Det er mange fine lærere, ganske ubrukelig ledelse.

Pluss for fine nye lokaler og flerbrukshallen som ligger vegg-i-vegg. I tillegg er vel Sjetne skole den av skolene på Tiller som det er minst uro rundt da den ligger et stykke unna «stripa».

Kan også nevne at Okstad skole (1.-7.) sogner til Sjetne når det er tid for u.skole, og der har det vært positivt og stabilt i mange år.

Anonymkode: 6f2c0...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...