Gå til innhold

Ingen blomster i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være forlover for venninnen min som gifter seg i august. Hun skal ikke ha noen blomster, verken i kirken eller i festlokalet. Jeg synes dette er litt trist, spesielt da hun flere ganger har gitt uttrykk for at hun håper gjestene vil se tilbake og tenke at "dette var et fint bryllup". Jeg tenker i det minste det hadde vært fint om hun hadde hatt en enkel brudebukett, og at vi andre i brudefølget bar noe som sto i stil. Kanskje plukket noen markblomster til å pynte bordene i lokalet? Jeg forstår absolutt at man står fritt til å arrangere akkurat det bryllupet man selv ønsker, jeg bare stusser litt på at det er lagt opp til et ganske stort bryllup med kirkevielse og ca. 80 gjester, men så velger man bort det jeg mener er en ganske viktig detalj? Forstår også at det kan være økonomiske aspekter her, men jeg tenker dette fint kunne vært ordnet for noen få tusenlapper. Hva tenker dere? Hadde dere reagert på dette som gjest i et bryllup?

Anonymkode: 6d4b8...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei hadde ikke reagert. Og jeg jobber med blomster. 

Anonymkode: ded12...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt så veldig på det. Og det er irrelevant hva jeg eller andre mener, selv hva du mener. 
Hun ønsker det ikke og det er helt greit.

Ingen andre enn meg hadde blomster de bar på da jeg giftet meg. 

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte forbinder blomster med noe som vil dø raskt. Men som kunne stått i bakken og fulgt naturens gang en stund til. Og ofte også noe som er fraktet over lange distanser, til skade for miljøet. 

Anonymkode: 94813...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat brudebuketten ville jeg kanskje stusset litt på, men ellers er det ikke noe jeg ville tenkt over. (Jeg har dessuten vært i mange bryllup og kan i etterkant stort sett si svært lite om hva de hadde av blomster...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere snakket om hvorfor? Noen velger feks nesten bare masse lys i ulike str som dekorasjon på bordene og det kan være skikkelig stilig. Har hun en visjon?

Anonymkode: 71048...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noen i slekten er allergiske, eller kanskje hun bare ikke liker/er interessert i blomster. Jeg kan like blomster i naturen, men liker ikke å plukke dem siden de da visner. 

Anonymkode: 0cf30...85a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg nå i sommer jeg også, og vi har valgt å prioritere blomster hos oss. Jeg tenker at hun kanskje ikke mener «fint» som pyntete osv, men at dagen går som planlagt og at folk koser seg? 
Det er ganske trendy med masse levende lys som pynt og ikke blomster nå. 
 

Enig i at det er litt spesielt å ikke ha en form for bukett til bruden, men kanskje hun ikke vil ha det. 

siden du er forlover er det jo veldig lett å spørre hva tankene rundt blomster er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville antakelig stusset over at hun ikke har brudebukett. Men jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde reagert på manglende blomsterpynt i lokalene. Det kommer an på hvor mye det er pyntet ellers. Jeg er jo vant til at blomster spiller en rolle når man pynter til de store anledningene i livet, men det kan sikkert bli fint uten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok stusset et halv sekund på brudebuketten, men for min del er det ikke blomstene som avgjør om bryllupsfesten har vært bra. Klarer faktisk ikke huske hvordan blomster som har vært i noen av bryllupene vi har vært i.

Anonymkode: c5fed...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er til hensyn til de som er allergisk? Uansett kan man ha et fantastisk bryllup uten blomster også. Når jeg tenker tilbake på fine og morsomme bryllup, er det ikke pga blomstene iallfall.

Anonymkode: 32486...ce2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei hadde ikke reagert. Og jeg jobber med blomster. 

Anonymkode: ded12...7e8

Jeg også jobber med blomster, men tror jeg hadde synes det var stusselig uten en eneste blomsterkvast i et bryllup. 

Trenger ikke "koste skjorta", men noen grener, blomster eller lignende setter et flott preg på det meste. 

Anonymkode: c51e0...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville nok stusset et halv sekund på brudebuketten, men for min del er det ikke blomstene som avgjør om bryllupsfesten har vært bra. Klarer faktisk ikke huske hvordan blomster som har vært i noen av bryllupene vi har vært i.

Anonymkode: c5fed...09d

Tror egentlig ikke jeg ville lagt merke til det, selv om man ikke er vant til å se brudens arm rett ned. Men jeg la aldri merke til noe spesielt på dette bildet, før jeg leste historien om dronningens brudebukett som forsvant etter bryllupet. 

f8qgmbu4-640.jpg

Anonymkode: 0cf30...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje stusset et halvt sekund på at hun ikke hadde brudebukett. Hvis jeg la merke til det. Sansynligvis hadde jeg ikke lagt merke til det heller, hvis det ikke ble påpekt. 

At ikke lokale, kirke og forlovere blir pyntet med blomser - det hadde jeg ikke tenkt et sekund over. Jeg kan ikke tenke tilbake på en eneste blomsterdekorasjon i et bryllup jeg har vært i, utenom mitt eget. Blomstene/pynten er nokså lite i fokus på en slik dag. 

Av nysgjerrighet - Hvorfor mener du egentlig at dette er et så viktig element?🤔

La brudeparet få ordne akkurat som de selv ønsker. Jeg tror dette er noe som du er mer opptatt av enn folk flest…

Anonymkode: 5ca69...fa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...