Gå til innhold

Ufør og bor minimalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 48 år. Bor i en bitteliten leilighet jeg leier. Har MS og adhd. Barnet mitt bor 50% hos meg. Jeg har så lyst og behov for større plass. Det er så lite her at jeg må rydde hele tiden og det er jeg egentlig for sliten til. MS og adhd gjør at jeg er utrolig dårlig til å organisere også.

Er minsteufør og den største drømmen hadde vært å kjøpe noe større, men det kan jeg bare se langt etter. 

Men har verdens beste barn og er utrolig stolt og takknemlig. 

Ville bare skrive å få ut litt frustrasjon som av og til detter over meg. Kanskje noen kan be en liten bønn for meg, for de som gjør den slags. 

Uansett har jeg det en million ganger bedre enn mange andre her i verden. 

Også vil jeg råde dere alle til å få forsikring på kritisk sykdom eller ufør. Det vil hjelpe mye hvis det, Gud forby, skulle skje noe. Det hadde ikke jeg. 

Avslutt alltid med kjærlighet; så ha en strålende kveld alle vakre sjeler der ute.❤️

Anonymkode: f58ff...8ce

  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er synd at folk som er så syke som deg ikke skal ha tilstrekkelig bopæl.  Og ekstra når du har ansvar for er barn! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er synd at folk som er så syke som deg ikke skal ha tilstrekkelig bopæl.  Og ekstra når du har ansvar for er barn! ❤️

Jeg kan igrunn ikke klage sånn sett i forhold til mange andre. Jeg har bare for lite plass. Ellers er det en fin leilighet.  Men skulle gjerne hatt et rom og to ekstra, spesielt med tanke på barnet mitt. Uansett, takk for omtanken🥰

Anonymkode: f58ff...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ønsker noe større. Jeg bodde på 34 kvm tidligere, så vet hvordan det er, men bodde tross alt alene.

Kan det være at NAV kan hjelpe når du har et barn på liten plass?

Anonymkode: 42597...cf9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kommunen om en større komunall bolig?

Anonymkode: b5c68...9e5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til barnet ditt flytter ut?

Anonymkode: 248a1...0b2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å søke om startlån/tilskudd fra husbanken?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få hjelp til å rydde og organisere? Og evnt kaste/gi bort overflødige ting? 

Jeg bor på 32 kvm (alene riktignok), og det er viktig med orden, og ikke minst å rett og slett ikke ha for mye ting. Alt må ha sin plass. 

Det kan i hvertfall hjelpe, dersom du ikke har mulighet for større bolig enda. 

Anonymkode: ffd99...cf2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det lenge til barnet ditt flytter ut?

Anonymkode: 248a1...0b2

Ja, er 10 år❤️

Anonymkode: f58ff...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Har du prøvd å søke om startlån/tilskudd fra husbanken?

Nei, men det tror jeg ikke jeg kan få. Har minsteufør.

Anonymkode: f58ff...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du få hjelp til å rydde og organisere? Og evnt kaste/gi bort overflødige ting? 

Jeg bor på 32 kvm (alene riktignok), og det er viktig med orden, og ikke minst å rett og slett ikke ha for mye ting. Alt må ha sin plass. 

Det kan i hvertfall hjelpe, dersom du ikke har mulighet for større bolig enda. 

Anonymkode: ffd99...cf2

Ja, jeg skulle nok og har tenkt på å bare bli kvitt ting og prøve å organisere mer. Men det er det med energien og smerter. Men en dag klarer jeg det nok hvis jeg kanskje får litt hjelp også🥰

Anonymkode: f58ff...8ce

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hør med kommunen om en større komunall bolig?

Anonymkode: b5c68...9e5

Har tenkt på det faktisk. Men det er noe med det også. Det må jeg nok uansett en dag når helsen hindrer meg å bo lite og trangt. 

Anonymkode: f58ff...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men det tror jeg ikke jeg kan få. Har minsteufør.

Anonymkode: f58ff...8ce

Det er jo deg slike lån er ment for. Min mor fikk boliglån fra husbanken, hun er ufør. Skader ikke å søke, verste som kan skje er at de enten sier nei, eller oppfordrer deg til å søke senere. Noen perioder har de mange flyktninger som de må prioritere inn på markedet, og da vil andre få beskjed om å søke neste kvartal. 

Anonymkode: b0332...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo deg slike lån er ment for. Min mor fikk boliglån fra husbanken, hun er ufør. Skader ikke å søke, verste som kan skje er at de enten sier nei, eller oppfordrer deg til å søke senere. Noen perioder har de mange flyktninger som de må prioritere inn på markedet, og da vil andre få beskjed om å søke neste kvartal. 

Anonymkode: b0332...82b

Ja kanskje jeg skulle prøvd det? Det skader jo ikke å prøve som du sier.Takk❤️

Anonymkode: f58ff...8ce

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde se igjennom alle eiendelene dine. Du har altfor mye ting. Hjelper ikke å få seg større bolig om man ikke ser nøye på hva man egentlig har rundt seg.

Og siden du er ufør og har ms, da bør du ihvertfall tenke på å prioritere en livsstil med færrest mulig ting slik at du kan enkelt holde det rent og ryddig. 

Anonymkode: 7a646...178

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og fikk lån for noen år siden. Bor på greie 45 kvm alene (i Telemark), men det hadde nok vært plass til en til her om man plasserte seg riktig (sovesofa f.eks). Kjøpte for mindre enn jeg fikk "lov" til av Husbanken, men måtte pusse opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, jeg skulle nok og har tenkt på å bare bli kvitt ting og prøve å organisere mer. Men det er det med energien og smerter. Men en dag klarer jeg det nok hvis jeg kanskje får litt hjelp også🥰

Anonymkode: f58ff...8ce

Legg ut for salg/organiser eller kast en ting hver dag. 

Det er 30 ting på en mnd og 365 ting på ett år. 

Anonymkode: b8c99...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...