Gå til innhold

Vil så gjerne utvide omgangskretsen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet til en ny by for en del år tilbake (mellomstor/ mindre by). Årene har gått og det har vært fullt fokus på barn, jobb, familie, trening. Nå har barna begynt å bli store og jeg har fått en roligere jobb. Så plutselig sitter jeg med en masse fritid jeg ikke vet hvordan jeg skal fylle. Har mange bekjente (foreldre til venner av barna, kolleger, tidligere kolleger osv), men helt ærlig svært få venner. Venner fra hjemstedet og studievenner har dessverre også blitt nedprioritert i en periode av livet der jeg ikke har prioritert mitt eget privatliv.

Så, hvordan skaffe venner i voksen alder? Noen som kan hjelpe med tips?

Anonymkode: 3c7e2...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn frem til ditt indre barn igjen. Hvordan fikk du venner som barn? Du var kontaktsøkende og pratet med andre og lekte med det ;)

Ikke vær redd send melding i sosiale medier og prat med folk eller prate med folk ute på gata, i byen eller på bussstoppet omså.. Finnes så mange muligheter, men nordmenn tenker janteloven og og tør nesten ikke være den ene som gjør noe annerledes. De fleste blir uansett glad for en prat. Jeg hadde blitt det ;)

Anonymkode: 66a9b...f46

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial hobby 

 

Ballspill, trening osv. Et sted du kan møte likesinnede 

Anonymkode: 53269...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har jevngamle naboer. Inviter de ned på kafe, gå tur, på en kopp kaffe/te, osv.

Anonymkode: 53269...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg flyttet til en ny by for en del år tilbake (mellomstor/ mindre by). Årene har gått og det har vært fullt fokus på barn, jobb, familie, trening. Nå har barna begynt å bli store og jeg har fått en roligere jobb. Så plutselig sitter jeg med en masse fritid jeg ikke vet hvordan jeg skal fylle. Har mange bekjente (foreldre til venner av barna, kolleger, tidligere kolleger osv), men helt ærlig svært få venner. Venner fra hjemstedet og studievenner har dessverre også blitt nedprioritert i en periode av livet der jeg ikke har prioritert mitt eget privatliv.

Så, hvordan skaffe venner i voksen alder? Noen som kan hjelpe med tips?

Anonymkode: 3c7e2...ca2

Tror det finnes vennegrupper i noen byer 😊 Gjorde det for noen år siden.. typ grupper på Facebook hvor man kan opprette en aktivitet / avtale , så kan de som ønsker joine. 

Anonymkode: bb695...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å få venner i voksen alder. Men, et sted å starte er å tenke grundig gjennom hva du liker, og så finne likesinnede. Trene, boksirkel, bli frivillig, sykurs, turgruppe, foredrag, male, fotografering osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av de bekjente du tenker du passer sammen med som venn? Ta initiativ til felles aktiviteter, f eks skogstur, delta på et kulturarrangement, et løp, gå og ta en utepils e l. For å finne nye mennesker, begynn med noen sosiale hobbyer. 

Anonymkode: 29797...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er dame; gruppen HeyGirl. Eller appen Venn. 

Anonymkode: e4793...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enkelt begynne med å fylle tiden din med aktiviteter og engasjement,

Noe du kan tenke deg å bli med på, eller å lære? Som du alltid har utsatt og ikke prioritert deg selv?

Start med det :)

Meld deg på kurs i noe? meld deg frivillig for å arrangere noe, bli med på dansing for voksne damer? Fotoklubben her har nybegynnerkurs for alle, fin måte å bli kjent med folk også. Bassenget har damesvømming en kveld i uka. Karaten har introduksjonskurs for voksne. Husflidslag har ofte forskjellig. En festival eller martna som trenger frivillige?

Ut å delta i livet! :) der blir du også kjent med folk, og kanskje vennskap etterhvert.

Du trenger ikke gode venner først, før en begynner å delta på ting og leve livet - det er feilen mange gjør.

Sosialisering og deltakelse avler bekjentskap, nettverk og over tid venner :)

 

Anonymkode: a5c68...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...