Gå til innhold

Frozen shoulder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått påvist frozen shoulder, og har fått satt 1 sprøyte kortison slik at jeg ikke våkner av smerter i armen. 

Har hjulpet på disse smertene, men fortsatt kjenner jeg det godt om jeg plutselig gjør en brå bevegelse. Er så vondt at man nesten går i knestående. 

Flere her med denne diagnosen? Hvor lenge har du gått med det eventuelt? Eller har du blitt helt frisk?

 

Anonymkode: b06e5...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Let it go🎶🎵

Anonymkode: c50e8...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det, og faktisk i begge skuldere samtidig. Det var et lite mareritt å f.eks vaske håret i dusjen, blant annet. Kunne ikke løfte armene. 

Dessverre husker jeg ikke hvor lenge dette med frozen shoulder pågikk, men det ble bra igjen av seg selv, uten noen behandling. Mulig jeg fikk kortison, jeg også. Men det kurerte ikke noe, for jeg gikk med det en god stund.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med det i en mnd eller noe, men følgebetennelser i ca 6mnd. 3 kortisonsprøyter, vimovo, paralgin forte. Sykemeldinger i diverse prosenter og fysioterapi. God bedring ❤️

Anonymkode: f0345...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i venstre skulder. Tok fire år og mye kortison og jobb før det ble bra.

Nå har det startet i høyre... 😩

Anonymkode: 6f358...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som har vært ute i 3 år pga det. 

Anonymkode: 52411...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt det i begge skuldre. Tok ca et år før skuldrene fungerte normalt igjen. Dessverre har jeg ingen gode tips til deg annet enn å ta tiden til hjelp. 

Endret av Ulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapi var det eneste som hjalp meg. Ble helt fin etter noen bahandlinger.

Anonymkode: aa695...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortison hjalp ikke meg. Ble avvist av fysioterapeut siden du overhode ikke skal trene med frozen shoulder. Jeg gikk til en som er både fysioterapeut og kiropraktor. Når du mister bevegelser i skulderen så ender du med å feilbelaste områdene rundt. Han reddet meg fra å være 100% sykemeldt i mange uker. Tok 2 år før jeg var ok. Rett etter fikk jeg det i andre skulderen. Samme behandling. Tok rundt 1 år. Har ikke fått tilbake full bevegelighet der. 

Anonymkode: 623ee...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i ca 9-10 mnd, men det var ikke like ekstremt vondt hele tiden da. Frozen shoulder går jo i tre faser, såvidt jeg husker.

Det var i 2016-2017, såvidt jeg husker. Jeg har ikke full bevegelighet i armen fortsatt, det meste er normalt, men jeg klarer ikke holde albuen i 90 grader og ta hånden utover fra kroppen i den vinkelen. Lever helt fint med det, det er ikke vondt, det bare stopper, liksom.

Anonymkode: 8b282...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Les deg evt opp på frozen shoulder og menopause. Det er mye ny kunnskap som få ortopeder eller fastleger har fått med seg. 

Anonymkode: 3bcf9...6d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd D-vitmin og melk (kalsium) mot frozen shoulder? Hjalp gulle godt for min del. 

Anonymkode: 0b944...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det og beskjed om at det kunne ta to år før det ble bra, og ble henvist til fysioterapi med 3 måneders ventetid. Fuck det, tenkte jeg og dro til Volvat- klinikken. De sendte meg over gangen til en naprapat. 2 behandlinger, der han trykte ned i ryggen og helt andre steder, og jeg var ok. 

2 åt??? Latterlig. Gå privat. 

Anonymkode: b5019...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk påvist frozen shoulder i oktober i fjor hos legen. Ante ikke hva det var, og mistenkte noe mer alvorlig da skulder og hele høyrearm var vond av alle bevegelser. Fikk beskjed om at det ville gå over, bare ta tiden til hjelp. I ettertid har jeg googlet, og lest at kortison kan hjelpe. Men valgte å stole på legen, ikke gjort noe for det, og det har gradvis blitt bedre. Og nå er det så godt som over. 

Fra store smerter på nettene om jeg lå på høyre side, til knapt merktbart. Glad at jeg ikke tok kortison eller noe sterkere smertestillende enn en paracet om jeg ikke fikk sove. 

Sykemelding var i hvert fall ikke noe jeg tenkte på en gang. 

Anonymkode: c3c12...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har hatt det i begge skuldrene. Ble ikke helt bra før etter fem år. 

Anonymkode: 15928...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påvist frozen shoulder, men i etterkant mente de det var bursitt. Sykt vondt, men gikk i alle fall over raskere. Får håpe det er det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fått påvist frozen shoulder, og har fått satt 1 sprøyte kortison slik at jeg ikke våkner av smerter i armen. 

Har hjulpet på disse smertene, men fortsatt kjenner jeg det godt om jeg plutselig gjør en brå bevegelse. Er så vondt at man nesten går i knestående. 

Flere her med denne diagnosen? Hvor lenge har du gått med det eventuelt? Eller har du blitt helt frisk?

 

Anonymkode: b06e5...480

Har hatt Frozen Shoulder. Gikk dessverre litt for lenge før jeg tok det seriøst og fikk henvisning til ortoped. MR, påvisning og 3 kortisonsprøyter over en periode på 3 uker. Helt fin i skulderen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...