Gå til innhold

Redd for å bli avslørt som udugelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen og noen kolleger spurte meg i dag om jeg kunne ta en ekstra oppgave, som innebærer samarbeid med en annen avdeling, jeg sa nei først, ikke fordi jeg ikke har lyst, jeg har veeeldig lyst, men fordi jeg er redd å bli avslørt som udugelig. Denne oppgaven kan bety så mye for min karriere. Jeg er ung, har høyere utdanning, og har mange år foran meg i arbeidslivet, men frykten begrenser meg. 

Sjefen min er en ærlig mann, og han hadde sikkert ikke tipset meg om dette om han ikke visste jeg var egna, men likevel. Den største skrekken er at de avslører meg som helt udugelig og at jeg mister ansikt. 

Jeg sa ja til slutt, men nå angrer jeg. Er det innafor å si at jeg ikke vil likevel?

Anonymkode: bcff2...ff3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å gjøre den greia. Om du ikke gjør det vil du gå å lure på om du kanskje ville klart det. Får du det ikke til så er det vel samma faen, det er bare en jobb. Får du det til så er det en seier.

Anonymkode: f3a6d...9e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvsagt gjøre det. Du lider helt åpenbart av "bedragersyndrom" . Helt naturlig,  men husk, de som er skikkelig gode har alle gjort noe for første gang. Dette klarer du, hadde ikke fått oppgaven om ikke!

Anonymkode: 3a53f...3e0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Jeg sa ja til slutt, men nå angrer jeg. Er det innafor å si at jeg ikke vil likevel?

Anonymkode: bcff2...ff3

Nei, det er det ikke av to grunner.

1. for du vil angre i ettertid

2. du får ikke muligheten til å vise hva du kan for deg selv, og for din overordnede. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehodet skrev (20 minutter siden):

Nei, det er det ikke av to grunner.

1. for du vil angre i ettertid

2. du får ikke muligheten til å vise hva du kan for deg selv, og for din overordnede. 

Hva hvis det ikke går? Og alle får vite om det.. tror ikke jeg takler det.

Anonymkode: bcff2...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva hvis det ikke går? Og alle får vite om det.. tror ikke jeg takler det.

Anonymkode: bcff2...ff3

Da ber du om litt veiledning underveis. Mye man kan lære ved å lese seg opp også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva hvis det ikke går? Og alle får vite om det.. tror ikke jeg takler det.

Anonymkode: bcff2...ff3

Da finner du en diffus forklaring som kommunikasjonssvikt, uklare ditt eller datt osv. Tåkelegg. Er det ibkommunal sektor er det ikke et problem for å si det sånn. Udugelige folk blir der "sparket oppover"...

 

Anonymkode: ab1ea...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (25 minutter siden):

Da ber du om litt veiledning underveis. Mye man kan lære ved å lese seg opp også

Huff, ja. Burde bare takka nei og levd lykkelig i komfortsona. Føler jeg ikke har noe valg nå uansett og må fortsette. 

Anonymkode: bcff2...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, ja. Burde bare takka nei og levd lykkelig i komfortsona. Føler jeg ikke har noe valg nå uansett og må fortsette. 

Anonymkode: bcff2...ff3

Nei, det er bra å strekke seg litt utenfor komfortsonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal selvsagt gjøre det. Du lider helt åpenbart av "bedragersyndrom" . Helt naturlig,  men husk, de som er skikkelig gode har alle gjort noe for første gang. Dette klarer du, hadde ikke fått oppgaven om ikke!

Anonymkode: 3a53f...3e0

Dette. Jeg har skikkelig alvorlig bedrager syndrom, fryktelig frustrerende! Men bare hopp i det, mest sannsynlig går det helt fint. Og får du det ikke til, nei nei, så var ikke det noe for deg. Kanskje er det bare ikke riktig tidspunkt for akkurat deg nå. Men du burde definitivt prøve:)

Anonymkode: a8126...3a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst TS så er jeg på samme måte. Lite tro på meg selv og ser etter bekreftelse på at det stemmer.

Når er jeg en mann på 53 og er sjef over 23 fagfolk. Blitt spurt om å ta over en seksjon som mangler god ledelse og trenger opprydning og retning. Ledelsen mente jeg var best egnet. F@ck.....

Det meste jeg har gjort har gått bra. Men venter enda på at de andre skal oppdage at jeg ikke har kontroll. Sannsynligvis har andre mindre kontroll enn meg så da flyter jeg igjennom.

Hadde vært digg å gå inn i et møte med ekte selvtillit litt oftere, men forbreder meg og faker sikker. Så går no dagan , måneder og år.

Om jeg driter meg ut er det ingen som dør, bløffer ALDRI. Kan jeg det ikke er jeg åpen om det. 

Imposter syndrom er nok ganske vanlig.

Anonymkode: 5abf9...d32

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om det er noen trøst TS så er jeg på samme måte. Lite tro på meg selv og ser etter bekreftelse på at det stemmer.

Når er jeg en mann på 53 og er sjef over 23 fagfolk. Blitt spurt om å ta over en seksjon som mangler god ledelse og trenger opprydning og retning. Ledelsen mente jeg var best egnet. F@ck.....

Det meste jeg har gjort har gått bra. Men venter enda på at de andre skal oppdage at jeg ikke har kontroll. Sannsynligvis har andre mindre kontroll enn meg så da flyter jeg igjennom.

Hadde vært digg å gå inn i et møte med ekte selvtillit litt oftere, men forbreder meg og faker sikker. Så går no dagan , måneder og år.

Om jeg driter meg ut er det ingen som dør, bløffer ALDRI. Kan jeg det ikke er jeg åpen om det. 

Imposter syndrom er nok ganske vanlig.

Anonymkode: 5abf9...d32

Dette er teikn på at du er ein god sjef. 

Anonymkode: 02293...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det er noen trøst TS så er jeg på samme måte. Lite tro på meg selv og ser etter bekreftelse på at det stemmer.

Når er jeg en mann på 53 og er sjef over 23 fagfolk. Blitt spurt om å ta over en seksjon som mangler god ledelse og trenger opprydning og retning. Ledelsen mente jeg var best egnet. F@ck.....

Det meste jeg har gjort har gått bra. Men venter enda på at de andre skal oppdage at jeg ikke har kontroll. Sannsynligvis har andre mindre kontroll enn meg så da flyter jeg igjennom.

Hadde vært digg å gå inn i et møte med ekte selvtillit litt oftere, men forbreder meg og faker sikker. Så går no dagan , måneder og år.

Om jeg driter meg ut er det ingen som dør, bløffer ALDRI. Kan jeg det ikke er jeg åpen om det. 

Imposter syndrom er nok ganske vanlig.

Anonymkode: 5abf9...d32

Ts her,

Jeg tror du er en veldig god sjef ❤️ jeg er ikke i nærheten så flink som deg, men andre ser noe i meg i hvert fall. Får bare håpe på beste utfall da dette er veldig skummelt for meg og utenfor min komfortsone. Rart å si men føler meg alene når jeg gjør noe nytt og skummelt.

Anonymkode: bcff2...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever det samme, men når andre ber om hjelp til noe ser jeg at andre er minst like hjelpeløse av  og til .

Anonymkode: f823e...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...