Gå til innhold

Uutholdelige symfysesmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 33 og har nesten hele svangerskapet slitt med bekkenløsning. Siste 10 ukene har jeg hatt mye smerter i symfysen og siste uken har disse smertene vært helt for jævlige. Jeg ligger for det meste på sofaen eller i sengen. Husarbeid får jeg ikke gjort lengre og jeg gruer meg for hvem gang jeg må reise meg opp å gå på do.. 

 

Jeg er som sagt bare i uke 33 nå og kjenner jeg blir ekstremt motløs når jeg tenker på at det potensielt 7/9 uker igjen til fødsel..

 

Så det jeg egentlig lurer på her er om der er noe  andre som har opplevd å gå innvilget igangsettelse/keisersnitt før termin grunnet bekkenløsning?

Og når ble det da satt igang?

 

Anonymkode: 96a3c...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er gravid i uke 33 og har nesten hele svangerskapet slitt med bekkenløsning. Siste 10 ukene har jeg hatt mye smerter i symfysen og siste uken har disse smertene vært helt for jævlige. Jeg ligger for det meste på sofaen eller i sengen. Husarbeid får jeg ikke gjort lengre og jeg gruer meg for hvem gang jeg må reise meg opp å gå på do.. 

 

Jeg er som sagt bare i uke 33 nå og kjenner jeg blir ekstremt motløs når jeg tenker på at det potensielt 7/9 uker igjen til fødsel..

 

Så det jeg egentlig lurer på her er om der er noe  andre som har opplevd å gå innvilget igangsettelse/keisersnitt før termin grunnet bekkenløsning?

Og når ble det da satt igang?

 

Anonymkode: 96a3c...cfd

Ja. Uke 37. Men har du vært hos legen? Det finnes smertelindring. Bruker du krykker? 

Anonymkode: 83d22...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det du spør om men mine symfysesmerter ble faktisk litt bedre de siste 3 ukene. Jordmor mente det var fordi baby festet seg godt nedi bekkenet og da stabiliserte det litt for meg..

Følger du alle tips mot smertene? For meg hjalp det å: Gå veldig sakte med veldig små skritt. Reise seg med begge føttene plantet godt i bakken og støtte med armene. Aldri med ett bein bare i bakken. Viktig ut av bil, seng og sofa å ta begge bena ut først. Fikk og tips om satenglaken for å lettere kunne snu seg i senga. Jeg holdt meg og mye i ro, hadde heldigvis ingen andre barn å ta meg av :) 

Noen må jo også ha krykker og slikt.

Anonymkode: babca...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med jordmor så kan du bli henvist til fysio for å lære øvelser som kan hjelpe. Det hjalp litt for meg, smertene ble også bedre da hodet til baby festet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (8 minutter siden):

Snakk med jordmor så kan du bli henvist til fysio for å lære øvelser som kan hjelpe. Det hjalp litt for meg, smertene ble også bedre da hodet til baby festet seg. 

Trenger ikke henvisning lenger, men de fysioterapautene som tar slike oppdrag har gjerne så lange ventelister at det ikke er noe vits å prøve en gang. Bedre å spandere på seg en time privat. Finnes mange som har spesialisert seg på gravide og gravidplager. Verdt et forsøk i stedet for å sette i gang fødsel tenker jeg

Anonymkode: 4bbcf...42d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det nesten for meg også. Det å snu meg i senga gjorde at jeg gråt av smerte. Kunne nesten ikke ta en handletur før bekkenet ble smertefullt. Gikk over raskt etter fødsel heldigvis. 

Anonymkode: ae9d9...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme problem, uke 36 selv. Jeg har fått mye lindring av varmeflaske på symfysen og korsrygg når jeg legger meg for natten, eller har mye verk på dagtid. 

Anonymkode: 01ac9...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv uutholdelige smerter i bekkenet, da inkludert symfysen blant annet. Var til både fysio og osteopat uten at de kunne hjelpe. Det var helt sykt vondt, og prøvde å komme igjennom dagene med to små barn. Det som gjorde at jeg holdt ut, var vissheten at dette mest trolig er midlertidig, når baby er ute, vil alle tidligere personlige erfaringer tilsi at smertene vil forsvinne. Heldige meg, så stemte dette. Men det var også det som holdt meg gående, vissheten om at det vil forsvinne. Derfor gruer jeg meg til alderdommen, når smertene der kommer, og jeg vet det aldri forsvinner igjen, før jeg dør.

Jeg fikk egentlig innvilget igangsetting 2 uker før termin pga blant annet bekkenet. Men så når jeg skulle få time, var det en ny lege, som mente det ikke var tilstrekkelig gode nok grunner for igangsetting (psyken til mor var ingen grunn for igangsetting mente denne legen), så det kan også vær avhengig av hvilken lege du havner hos, hvor stor sjansen for litt hjelp er 

Anonymkode: e177d...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...