Gå til innhold

Venninne som baksnakker alle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ei venninne jeg har vært venn med siden barneskolen. Hun snakker ofte veldig nedlatende om andre, inkludert andre venner av henne. Er hele tiden små stikk mot alle for å komme høyere opp på stigen selv tror jeg. Og i tillegg forteller hun meg alt av hemmeligheter som andre av hennes venninner har betrodd seg om til henne. Har alltid tenkt at jeg er hennes aller beste venninne siden vi henger mest sammen og har vært venner lengst, så trodde ikke hun gjor det om meg, men nå har jeg begynt å tvile veldig etter en hendelse:

Jeg var veldig deppa etter at han jeg hadde holdt på med en stund plutselig bare avsluttet alt, så jeg var litt desperat etter å glemme han og komme meg videre. Jeg valgte da å laste ned Tinder og møtte da 4 stk i løpet av en og en halv mnd og hadde sex med de. Fortalte om alle guttene til bestevenninnen min og stolte på at det ikke kom videre. På en fest hun arrangerte nå så var ei venninne av henne (som jeg ikke kjenner så godt) til stedet. Har snakket med henne ved et par anledninger, men bare om veldig overflatiske ting. På den festen holdt vi på med en drikkelek der hun fikk spørsmål om hvem i rommet hun trodde hadde ligget med flest. Hun svarte først noen andre men plutselig sier hun «nei faen, glemte at *** (meg) var her, kan jeg endre svaret mitt?». 

Hun har absolutt ingen forutsetning for å kunne vite noe om mitt sex-liv med mindre venninnen min har fortalt om det. Ville dere bare gått ut i fra at det var venninnen min som hadde baksnakket meg, eller kan det finnes en annen logisk forklaring? Og burde jeg ta det opp, eller bare la det ligge? Slike folk forandrer seg vel ikke av at man tar det opp, eller? 

Anonymkode: f99e4...f97

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun forteller videre alt som er sagt til henne i fortrolighet? Hvordan i heiteste, huleste trodde du at hun ikke fortalte alt videre av det du har betrodd henne da???

 

Anonymkode: c0c99...9be

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun forteller videre alt som er sagt til henne i fortrolighet? Hvordan i heiteste, huleste trodde du at hun ikke fortalte alt videre av det du har betrodd henne da???

 

Anonymkode: c0c99...9be

Skjønner nå at det var veldig naivt av meg. Trodde det var annerledes mellom oss som liksom er bestevenner, men er tydeligvis ikke det:(

Anonymkode: f99e4...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en venninne. Du fortjener bedre ♥️

Jeg hadde holdt det på et overfladisk nivå heretter, om du ikke er klar til å fase henne ut. Ikke fortell henne NOE som du ikke ønsker at alle skal få vite, og du må dessverre regne med at hun baksnakker deg på lik linje med hvordan hun snakker om alle andre. 
 

Håper at du får skapt bedre venninnerelasjoner, med mennesker som behandler deg som en venn. 🥰

Anonymkode: a0dde...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun betror deg alle andres hemmeligheter - men du tenkte at hun holdt sikkert tett om dine…?

Beklager, men hun har selvfølgelig snakket like mye om deg til andre.

Og hun kommer ikke til å forandre seg. Vil du beholde vennskapet er det nok greiest å tenke at alt du deler med henne vil bli kjent av alle.

Husk - du hørte jo også velvillig på baksnakking av andre, så det kan hun jo bruke mot deg om du forsøker å konfrontere.

 

Anonymkode: 527dc...944

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal være så konfliktsky, men rett og slett si dette rett ut til din venninne, at du skjønte hun hadde sladret om dine hemmeligheter. Og at det fra nå av var slutt på å dele noe som helst med henne, fordi hun generelt var så løsmunnet.

Si det og ikke la henne slippe unna. Hun har plapret nok ustraffet. Dette er jo et tillitsbrudd. Du bør være veldig forsiktig med hva du sier til henne i det hele tatt, om du fortsetter å være venn med henne etter dette.

Anonymkode: 34aae...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slik «venninne» selv. Årh, de er så jævlig slitsom. Kunne de bare ikke fått seg litt bedre selvtilitt? Er jo noe de sliter med. Og løsningen på problemet deres er å slenge dritt om andre. 

Anonymkode: eabc1...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex med 4 stk på en uke? Wow du er løs.

Anonymkode: 99137...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sex med 4 stk på en uke? Wow du er løs.

Anonymkode: 99137...a2c

Tosk.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Har ei venninne jeg har vært venn med siden barneskolen. Hun snakker ofte veldig nedlatende om andre, inkludert andre venner av henne. Er hele tiden små stikk mot alle for å komme høyere opp på stigen selv tror jeg. Og i tillegg forteller hun meg alt av hemmeligheter som andre av hennes venninner har betrodd seg om til henne. Har alltid tenkt at jeg er hennes aller beste venninne siden vi henger mest sammen og har vært venner lengst, så trodde ikke hun gjor det om meg, men nå har jeg begynt å tvile veldig etter en hendelse:

Jeg var veldig deppa etter at han jeg hadde holdt på med en stund plutselig bare avsluttet alt, så jeg var litt desperat etter å glemme han og komme meg videre. Jeg valgte da å laste ned Tinder og møtte da 4 stk i løpet av en og en halv mnd og hadde sex med de. Fortalte om alle guttene til bestevenninnen min og stolte på at det ikke kom videre. På en fest hun arrangerte nå så var ei venninne av henne (som jeg ikke kjenner så godt) til stedet. Har snakket med henne ved et par anledninger, men bare om veldig overflatiske ting. På den festen holdt vi på med en drikkelek der hun fikk spørsmål om hvem i rommet hun trodde hadde ligget med flest. Hun svarte først noen andre men plutselig sier hun «nei faen, glemte at *** (meg) var her, kan jeg endre svaret mitt?». 

Hun har absolutt ingen forutsetning for å kunne vite noe om mitt sex-liv med mindre venninnen min har fortalt om det. Ville dere bare gått ut i fra at det var venninnen min som hadde baksnakket meg, eller kan det finnes en annen logisk forklaring? Og burde jeg ta det opp, eller bare la det ligge? Slike folk forandrer seg vel ikke av at man tar det opp, eller? 

Anonymkode: f99e4...f97

Dette er ikke greit. Konfronter din’’venninne’’. Deretter kutter du henne ut. Ingen god venninne gjør sånn! Hun er ikke verdt ditt vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig ikke stole på noen.  Jeg har opplevd selv at folk jeg stoler på har fortalt ting videre. Riktignok ikke med venner, men nære kolleger som aldri hadde sett for spre ting videre, men nei....du kan knapt stole på noen.  Jeg har en håndfull mennesker jeg er hundre prosent sikker på, samboeren min er en av dem.  Ellers tar jeg det for gitt at ting kommer ut, enten for å spre sensasjon bevisst, blir revet med når andre forteller morsomme historier historier om folk de kjenner, i fylla eller ved en høyst uplanlagt forsnakkelse 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...