Gå til innhold

Cupra Born eller VW id3?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde holdt god avstand til Volkswagen-produkt og heller satset på koreansk eller, til og med, kinesisk.

Anonymkode: 20fe1...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser at Cupra har laget en id3 kopi.

Men hva koster den?

Er det bedre med id3 liksom originalen?

https://www.cupraofficial.no/elbiler/born

Anonymkode: 0e8cb...97d

Cupra er finere enn ID3, vil si mer sporty og luksus, så det er ikke noe rimeligere utgave av ID3. Cupra er bedre. Vet ikke hva den koster helt ny, (tipper rett over 400.000 når de nå oppdaterer til ny modell) men ser at modeller som er registrert høsten 2022 selges for rundt 320.000 kr hos merkeforhandlere. Kan sikkert prutes ned litt. KM-stand er svært lav, så nesten ny bil til den prisen med nybilgaranti som strekker seg ut til høsten 2027. 

Den kinesiske MG4 er den åpenbare konkurrenten i dette rimeligere prissegmentet, men jeg synes at Cupra er fin og skiller seg mer ut fra ID3 som det kan bli for mange av i likhet med Tesla 3. 

 

 

Anonymkode: 2c60f...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Cupra er finere enn ID3, vil si mer sporty og luksus, så det er ikke noe rimeligere utgave av ID3. Cupra er bedre. Vet ikke hva den koster helt ny, (tipper rett over 400.000 når de nå oppdaterer til ny modell) men ser at modeller som er registrert høsten 2022 selges for rundt 320.000 kr hos merkeforhandlere. Kan sikkert prutes ned litt. KM-stand er svært lav, så nesten ny bil til den prisen med nybilgaranti som strekker seg ut til høsten 2027. 

Den kinesiske MG4 er den åpenbare konkurrenten i dette rimeligere prissegmentet, men jeg synes at Cupra er fin og skiller seg mer ut fra ID3 som det kan bli for mange av i likhet med Tesla 3. 

 

 

Anonymkode: 2c60f...f3f

MG-ene er dritt på vinterføre, fine på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (1 time siden):

MG-ene er dritt på vinterføre, fine på sommeren.

Har du en selv? Første gang jeg hører dette. Særlig MG4 på den moderne platformen er jo en skikkelig god bil.

Anonymkode: 20fe1...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har du en selv? Første gang jeg hører dette. Særlig MG4 på den moderne platformen er jo en skikkelig god bil.

Anonymkode: 20fe1...8cf

Ja, det har jeg. 
Og det har vært rare feil som ingen vet noe om. Når mekanikere må vente i ørten uker på svar fra MG som heller ikke vet løsning på problemet, så blir man ikke imponert.

 

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh ikke sats på kinesisk, med mindre man ikke har skammevett og ikke leser nyheter. 

Cupra born virker ironisk mer som en komplett bil. Den har også hengerfeste tror jeg 

Anonymkode: 9d88d...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupra Born er mye mer påkostet og stilig i forhold til ID.3.  Men den er en del dyrere. Skulle jeg valgt en av dem, hadde jeg lett valgt Cupra. 

Anonymkode: 93e3b...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde holdt god avstand til Volkswagen-produkt og heller satset på koreansk eller, til og med, kinesisk.

Anonymkode: 20fe1...8cf

Kinesisk? Fysj! Håper folk har i bakhodet hva de støtter opp om ved å kjøpe Kinesisk bil.... 

Det hadde vært helt feil for min del. 

Anonymkode: 93e3b...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har cupra samme infotainment problemene som vw og audi?

Anonymkode: 0e8cb...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet ditt? 
Jeg ville valg en Ford Explorer om jeg skulle hatt noe elektrisk nå.Fantastisk bil og 100.000 billigere enn konkurrener som Volvo. 
VW og alt kinesisk utgår for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen konsernet klarer ikke å matche kinesiske biler sin kvalitet en gang. Latterlig prestasjon fra legacy-bilprodusenten.

Anonymkode: 20fe1...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...