Gå til innhold

Kreftutredning - sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hvert i samme situasjon med blødning fra tarmen. Jeg gikk på jobb selv om 3 leger mente jeg hadde kreft i tarmen. Sa ingenting på jobb. Fikk utført operasjon 3 uker etterpå. Det var ikke kreft men en utvekst inni tarmen som skapte blødningen, ikke polypp. Sa ingenting før jeg kom tilbake etter 2 uker og fikk da kritikk for sykemelding. Da sa jeg at jeg er operert med mistanke om kreft men det var det heldigvis ikke, de holdt kjeft etterpå. 

Var greit og jobbe for og ikke sitte hjemme og overtenke, hjernen går litt på overtid med seg selv. Det er vanskelig så alle må gjør som de føler for. Jeg har lært og aldri dele for mye med sjef eller kollegaer. 

Anonymkode: 00aa8...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er du egentlig sykmeldt for hvis du er arbeidsfør? Mener legen at du bør øve deg på å dø ved å slutte og leve som normalt? 

Anonymkode: fb44c...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du gjør det som er best for deg og ikke bruk energi på hva kollegaene tenker om deg. Hva de mener finner du ikke ut lell, såfremt du ikke spør de. For mange kan det være fint å ha en jobb å gå til i ventetiden, så kanskje slipper man noe av tiden man bruker på grubling hjemme. Kanskje får man sovet litt også hvis man får brukt seg mer på dagen. Men gjør det du synes er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i fjor høst et bifunn under utredning av noe annet og ble ikke klarert før i januar. Jeg trodde ikke at det skulle være noe skummelt, men hodet og kroppen min mente noe annet. Det var en fryktelig slitsom periode med lite søvn, uro og smerter i kroppen, stress og et hode som ikke hang med. 

Lytt til kroppen din og ta hensyn til at denne uvissheten kan tære på kropp og sinn. Lykke til!

 

Anonymkode: 090b9...a11

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er du egentlig sykmeldt for hvis du er arbeidsfør? Mener legen at du bør øve deg på å dø ved å slutte og leve som normalt? 

Anonymkode: fb44c...e4f

For er svar... Om man er helt ute psykisk, så er man jo ikke arbeidsfør. Og knekt psykisk det kan man ofte bli når man er i en utredning som omhandler noe så alvorlig som kreft i tarmen. 

Anonymkode: 99917...5a7

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her,

Jeg føler vel jeg ikke er arbeidsfør da jeg ikke sover, konstants veldig kvalm, veldig vondt der nede og generelt veldig stressa og emosjonell. Hodet er virkelig ikke på plass.

Anonymkode: 6f346...7af

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med noe spiselig og gå innom jobben på besøk. Snakk med kollegaer og fortell litt. Mange er sikkert redde for at det er noe alvorlig. Hvis prøvene viser noe positivt vil alle rundt deg bli lettet og glade på dine vegne.

Anonymkode: 012bc...94e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var hos fastlegen da jeg var vært j dårlig form og hatt mye blødninger fra tarmen og andre plager. Fastlegen kjente det han mente var en svulst og henviste meg med en gang inn i pakkeforløpet. Jeg knakk helt sammen. Han sa han ville sykmelde meg i 3 uker mens utredning pågikk. Dette er nå er uke siden og i går var jeg på sykehuset hvor de mener den ikke er ondartet, men en polypp eller noe annet han kjente. Jeg venter nå på time til koloskopi og så gastroskopi. 
 

Jeg har vært åpen på jobb om at det er kreftutredning jeg er sykemeld for.

Men burde jeg egentlig jobbet når jeg ikke er på sykehuset?? Jeg er litt overtenkende tror jeg. Men nå vil jeg føle meg dum om kommer tilbake etter endt sykemeld, også var det ikke noe farlig allikevel. Må legge til at siste uken hvor vi var sikre på det var kreft har vært grusom og jeg har nesten ikke sovet. Og jeg er jeg heller ikke helt ferdig utredet. 
 

Hva hadde du tenkt om jeg var din kollega?

Anonymkode: 6f346...7af

Føler du deg frisk så jobber du.

Det å få tankene på noe annet i denne perioden er lurt.

Anonymkode: 04305...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...