Gå til innhold

Barn som er utslitt etter bhg hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på 3år, som begynte i bhg for halvannet år siden. Hun har alltid vært veldig sliten etter bhg, gråter endel og er tydelig medtatt av dagen. Hun trives godt og gleder seg stort sett til ny barnehagedag. Dagene var på før på max 8t, ofte kortere.

Fra august har jeg vært i permisjon, og har hatt henne endel hjemme. Som regel 1-2 dager fri i uken, og ca 5 timers dager. Men hun er fortsatt veldig sliten på ettermiddagen etter bhg. Masse fortvilelse og gråt, men ikke sånn at hun sovner før leggetid heller.

Hun sover godt på natta. Legger seg fint ca 19, og sover til 08. Blir engstelig for henne. De fleste 3-åringer takler vel barnehage-dager på en god måte? Eller er alle barn sånn, uavhengig av antallet timer i bhg? 

Anonymkode: e088e...ac8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres rart ut etter så lite tid på bhg. Det er normalt å være sliten etter bhg, fulle dager da, men masse fortvilelse å gråt? Nja… får barnet spist ordentlig? 

Anonymkode: 87501...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et barn på 3år, som begynte i bhg for halvannet år siden. Hun har alltid vært veldig sliten etter bhg, gråter endel og er tydelig medtatt av dagen. Hun trives godt og gleder seg stort sett til ny barnehagedag. Dagene var på før på max 8t, ofte kortere.

Fra august har jeg vært i permisjon, og har hatt henne endel hjemme. Som regel 1-2 dager fri i uken, og ca 5 timers dager. Men hun er fortsatt veldig sliten på ettermiddagen etter bhg. Masse fortvilelse og gråt, men ikke sånn at hun sovner før leggetid heller.

Hun sover godt på natta. Legger seg fint ca 19, og sover til 08. Blir engstelig for henne. De fleste 3-åringer takler vel barnehage-dager på en god måte? Eller er alle barn sånn, uavhengig av antallet timer i bhg? 

Anonymkode: e088e...ac8

Sjekk jernlager

Anonymkode: 762d4...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun ellers da? Noen barn er sensitive og tåler ikke så mange inntrykk før de blir overveldet. Hvis barnehagen har høyt tempo og lite mulighet for å trekke seg tilbake kan det gjøre at det blir for mye for henne. 
Og så skader det ikke å gjøre som den over skrev. Ta en tur til legen og sjekk jernlager. :)

Anonymkode: c31c3...cb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er sliten på ettermiddagene uansett. Det er forsåvidt jeg også. Noen blir bare mer sliten enn andre. Barnet mitt er veldig sosial, men trenger mye egentid. 

Ser noen ber deg sjekke jernlager. Ville sjekket d vitamin og b12 også. 

Anonymkode: d87c1...a08

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun de dagene dere er hjemme?

Anonymkode: e5e84...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør dere på etter barnehagen?

Anonymkode: ec9ff...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres litt rart ut. Har en på litt over 2 selv som sover mye dårligere men er ikke spesielt sliten etter 7,5 t i bhg (med minst 1 t dupp da). Min går fremdeles på småbarn, din går kanskje på storebarn? Lenge siden dere kuttet dupp?

Hvordan er barnehagen? Er det mange barn på avdelingen og i barnehagen? Spiser de veldig mange sammen? Tenker på støy feks.

Ville nok tatt en tur til legen tror jeg. Kan være så enkelt som vitaminmangel som andre foreslår.

Anonymkode: 608d9...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har et barn på 3år, som begynte i bhg for halvannet år siden. Hun har alltid vært veldig sliten etter bhg, gråter endel og er tydelig medtatt av dagen. Hun trives godt og gleder seg stort sett til ny barnehagedag. Dagene var på før på max 8t, ofte kortere.

Fra august har jeg vært i permisjon, og har hatt henne endel hjemme. Som regel 1-2 dager fri i uken, og ca 5 timers dager. Men hun er fortsatt veldig sliten på ettermiddagen etter bhg. Masse fortvilelse og gråt, men ikke sånn at hun sovner før leggetid heller.

Hun sover godt på natta. Legger seg fint ca 19, og sover til 08. Blir engstelig for henne. De fleste 3-åringer takler vel barnehage-dager på en god måte? Eller er alle barn sånn, uavhengig av antallet timer i bhg? 

Anonymkode: e088e...ac8

Overstimulert kanskje? Støysensitivitet? Høysensitiv? 

Ville tatt det opp med helsesøster/lege. Vitaminmangel? 

Jeg har et barn som trenger tid for seg selv og ro. Hun liker bare ikke alt støy og det høye tempoet i bhg/ eller generelt sett. Hun er høysensitiv. Er sånn i store familiesamlinger hjemme også. 

Anonymkode: aecc5...632

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...