Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Grevling said:

Bjørner har utrolige krefter og lange, sylskarpe klør. Til og med mindre arter som svartbjørn. De trenger dermed ikke anstrenge seg stort for å alvorlig skade et menneske, mann eller kvinne. Selv om et godt poeng kommer frem i forhold til å bli trodd hvis noe skulle skje, så skal man være ganske naiv i forhold til naturen for å faktisk foretrekke å møte en bjørn i skogen. 

Det hjelper ikke å bli trodd når man er dau.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er flåsete. De fleste kvinner som opplever vold, overgrep eller blir drept av en mann har allerede en relasjon til mannen. Overfall skjer sjeldent, og når det skjer er det vell nesten uten unntak i bybildet. Jeg har hatt flere ubehagelige opplevelser med menn, men aldri på tur i skogen. Jeg er mer redd for å bli skadet av en mann enn en bjørn (noe annet ville vært irrasjonelt), men møter heller en mann i skogen likevell. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, ikke mannshat. Jeg har mann og tre gutter. Men det sier noe om hvilken risiko menn kan utgjøre for kvinner. En bjørn er redd for deg, og vil sannsynligvis fordufte lenge før du har mulighet til å se den. En mann kan være ute etter å ta deg. De aller fleste menn ville selvsagt ikke gjort det. Men den siste lille prosenten…

Anonymkode: 9f5a2...86e

Jeg har også mann og sønner. Og bror og far. Men hadde foretrukket bjørn. Blant annet fordi jeg tidligere har vært utsatt for seksuelle overgrep uten å bli trodd. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (Akkurat nå):

Det er vel snakk om et møte og ikke at noen av dem skal angripe?

Å møte på, ja. Angrep er noe folk bare antar.

Anonymkode: 7dc36...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en håpløst dum problemstilling. Selvfølgelig vil jeg heller møte på en mann, 10 av 10 ganger. Og det gjør man jo stadig når man går tur også.

Hvis enkelte av dere er så seriøst redde for menn, tror jeg terapi er på sin plass.

Anonymkode: cf9bb...c89

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bor i Norge, og derfor svarer jeg mann. Jeg har møtt på fremmede menn i skogen mange ganger, og vi sier hei og går videre. Aldri har jeg følt meg ukomfortabel eller redd, for i Norge drar menn ut i skogen for å gå tur. De drar ikke ut i skogen for å finne enslige kvinner de kan voldta og drepe. 

Hadde jeg bodd i USA, hadde svaret mitt vært bjørn. 

Anonymkode: 5ba61...a88

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvfølgelig valgt bjørn. Bjørner prøver som regel å unngå mennesker. Gjennomsnittlig er det ca 40 angrep på mennesker av brunbjørn hvert år på verdensbasis.

Statistikk viser at seks kvinner blir myrdet av en mann per time. Voldtekt, seksuelt overgrep og vold gjort mot kvinner av menn er utrolig vanlig i alle verdens nasjoner.  

Det verste en bjørn kan gjøre er å drepe meg. En mann kan gjøre mye verre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du spesifiserer at dette handler om dating, så vil jeg selvsagt heller møte en mann. Jeg har ikke noe ønske om å date en bjørn.....

Anonymkode: 50d22...4eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, HeltTexas said:

Jeg ville selvfølgelig valgt bjørn. Bjørner prøver som regel å unngå mennesker. Gjennomsnittlig er det ca 40 angrep på mennesker av brunbjørn hvert år på verdensbasis.

Statistikk viser at seks kvinner blir myrdet av en mann per time. Voldtekt, seksuelt overgrep og vold gjort mot kvinner av menn er utrolig vanlig i alle verdens nasjoner.  

Hvor mange interaksjoner skjer mellom kvinner og brunbjørn opp mot kvinner og menn, hver time?

Anonymkode: 178cf...075

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden du spesifiserer at dette handler om dating, så vil jeg selvsagt heller møte en mann. Jeg har ikke noe ønske om å date en bjørn.....

Hehe… ikke akkurat det dette har med dating å gjøre, da! 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeltTexas skrev (6 minutter siden):

Dårlig argument.
Årsaken til at det er få angrep er fordi vi har jaktet bestanden i befolkede områder ned til et minimum nettopp fordi det var et stort problem.

Du sammenligner en situasjon der det var like mange bjørner som menn (hvis du ikke forsto hvor du bommet).

Når vi forholder til realiteten så innser du kanskje at et møte med bjørn i skogen er vesentlig farligere enn et møte med en mann? 

Bjørner dreper forresten ikke byttet sitt før de begynner å spise.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mange interaksjoner skjer mellom kvinner og brunbjørn opp mot kvinner og menn, hver time?

Anonymkode: 178cf...075

Bruk av statistikk når man ikke forstår hva man sammenligner. Helt fantastisk

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger og møte bjørn pga den hører på meg når jeg sier med streng stemme sitt eller ligg, når vi går tilbake mange milloner av år ser vi at hunder og bjørner har samme dna det er derfor det er viktig nå om dagen nå som så mange damer møter bjørn i skogen at de øver seg på og snakke med hunder først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor uti huttiheita og er mye i skog, mark og høyfjellet. Har sett mye bjørneskit, sportegn og kjent stygglukt, men aldri sett en. Ville derfor gjerne ha sett en bjørn....på avstand.

Den kroppslige reaksjonen en får av å kjenne at det er bjørn i nærheten, er ikke å sammenligne med det å bli stuck med en fremmed mann. Redselen for å bli slått, voldtatt eller noe slikt, er ikke det samme som redselen for å bli drept/revet av bjørn. Har vært utsatt for diverse fra mannfolk, men ville allikevel heller ha truffet en mann i skogen enn en bjørn, hvis oddsen for at begge ville ha gjort noe stygt var lik. Nå er det vel eeeeegentlig mer sannsynlig at både mannen og bjørnen har andre ærend i skogen enn voldtekt/drap, så begge ville ha skygget unna. 

Anonymkode: 5e9aa...64c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde jeg bodd i USA, hadde svaret mitt vært bjørn. 

Anonymkode: 5ba61...a88

Alle land utenom Norden for min del, især muslimske land og India. Forferdelige kvinnesyn i de fleste land.

Anonymkode: dc22a...a02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hehe… ikke akkurat det dette har med dating å gjøre, da! 😄

Så forklar hva det å møte en bjørn i skogen har med dating å gjøre...

Å sammenligne menn med rovdyr som har ett instinkt om å drepe er bare helt latterlig fordomsfullt.

Er man så redd for menn, så bør man oppsøke hjelp for en ekstremt overdreven angst. Ja, det finnes noen kjipe menn i verden, men å skulle anta at en hver mann man møter er gal mann som helt uprovosert vil drepe eller voldta deg er fordomsfullt. De fleste drap på kvinner skjer av partneren, så det er ikke å møte en mann i skogen man skal være redd for da, da er det heller den man giftet seg med man bør frykte. Hvis man er så himla redd for fremmede menn, hvordan fungerer man i arbeidslivet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bjørn fordi: 

bjørner ser på meg som et menneske

bjørnen har mest sannsynlig ikke fulgt etter meg dit

det verste en bjørn kan gjøre mot meg er å drepe meg 

det er større sjangs for at bjørnen blir redd å løper vekk hvis jeg hyler

hvis jeg overlever bjørnen og forteller om det etterpå vil folk tro meg, pluss at bjørnen blir avlivet for det den har gjort mot meg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så forklar hva det å møte en bjørn i skogen har med dating å gjøre...

Å sammenligne menn med rovdyr som har ett instinkt om å drepe er bare helt latterlig fordomsfullt.

Er man så redd for menn, så bør man oppsøke hjelp for en ekstremt overdreven angst. Ja, det finnes noen kjipe menn i verden, men å skulle anta at en hver mann man møter er gal mann som helt uprovosert vil drepe eller voldta deg er fordomsfullt. De fleste drap på kvinner skjer av partneren, så det er ikke å møte en mann i skogen man skal være redd for da, da er det heller den man giftet seg med man bør frykte. Hvis man er så himla redd for fremmede menn, hvordan fungerer man i arbeidslivet?

Gir et bilde av kvinners frykt for å møte fremmede menn på steder uten andre mennesker. Rett og slett et mål på nivå av tillit. Ikke verre enn som så. 🙂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen har blitt drept av bjørn i Norge siden 1906. Men desto flere kvinner/jenter har blitt voldtatt og drept i naturen siden 1906. Menn er også rovdyr, men de som forgriper seg mot kvinner er pill råtne mentalt sett.

Anonymkode: 85c35...e55

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...