Gå til innhold

Otto Jespersens flaggbrenning

Anbefalte innlegg

Skrevet
Politisk korrekt som i: kommer fra Fremskrittspartiet? :ler:

Nei, de provoserer, så de kan ikke tillates.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Han mener det også er store geografiske forskjeller i Norge, og at det nærmest bare er i noen intellektuelle miljøer og på Oslo vest det er helt ukomplisert å harselere med det hellige."

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/sp...icle1219367.ece

Jeg synes vi i eliten får fortsette med dette. Vi trenger ikke å bruke det offentlig rom for å harselere med ufornuften og heller gjøre det hele over en god Cognac og sigar i Chesterfielden. Man blir lettere fortvilet over slike reaskjoner man ser fra folk som ikke eier retorikkens gave.

Skrevet
Det er ikke bare pressen som blir drapstruet, og det er ikke bare 'muslimske miljøer' som drapstruer. Skjønn det.

Denne debatten har utviklet seg til latterlig, enøyd synsing av folk som har en agenda som ikke har noe med ytringsfrihet å gjøre.

Multikulti, liksom :ler:

multikulti er ikke nevnt med et ord i det du siterer her. Det er det bønna som snakker om. Vær snill å les det du siterer. Å lukke øynene for kulturen til en stor del av den muslimske befolkningen er ikke så veldig mye bedre enn bønnas agenda.

Skrevet

Det er jo interessant at OJ har brent flagg.

At det er anmeldt er ikke rart. Jeg venter i spenning på resultatet av anmeldelsen.

OJ har en rolle som gir ham "lov" til å ytre mer enn andre. Han kan ikke klandres for å være religiøs fundamentalist.

Hva hadde skjedd om det var ham og ikke Selbekk som hadde vist bildene av Muhammed?

Hvis nå den amerikanske befolkningen er dypt krenket over flaggbrenningen og begynner å brenne ambassadene våre, bør OJ da presses til å be om unnskyldning? Bør statsministeren og utenriksministeren engasjere seg og drive "brannslukking"?

Gjest monsigneur
Skrevet
Det er jo interessant at OJ har brent flagg.

At det er anmeldt er ikke rart. Jeg venter i spenning på resultatet av anmeldelsen.

OJ har en rolle som gir ham "lov" til å ytre mer enn andre. Han kan ikke klandres for å være religiøs fundamentalist.

Hva hadde skjedd om det var ham og ikke Selbekk som hadde vist bildene av Muhammed?

Hvis nå den amerikanske befolkningen er dypt krenket over flaggbrenningen og begynner å brenne ambassadene våre, bør OJ da presses til å be om unnskyldning? Bør statsministeren og utenriksministeren engasjere seg og drive "brannslukking"?

Trengs ikke. OJ ble kneblet øyeblikkelig, og truet med fengsel.

Sånn er dobbeltmoralen i Norge.

• 6 måneder senere...
Gjest Arnkjell
Skrevet

Bombe noen som er i middelalderen tilbake til um, tidligmiddelalder er ikke fint. FYY! Muslimene blir bombet tilbake til steinalderen? Tror det finnes noe sånt som EN MILIARD muslimer i verden. Hvis det er så viktig for Jespersen er det betenklig at han resier spørsmålet når det passer han best, anmeldt av en gruppe. Kanskje Jespersen skal melde seg inn i SOS Rasisme og Amnesty Int. han må gjerne bidra. Kanskje han kan få verdensurettferdighet på dagsorden istedet for å være morsom på andres bekostning på TV (selv om det er fett). Kanskje han kan opplyse oss om hvor bra vi har det i Norge mot alle andre land i verden, på hvordan Statoil er med på å føre millioner av olje dollar ut av muslimske land og inn i Norske kontoer!? Kanskje ikke.

Gjest Arnkjell
Skrevet

" Det er mystisk at det er de ytterliggående kristne organisasjonene som er så opptatt av å verne om det amerikanske flagget, samtidig som de ikke nøler med å bombe muslimske land tilbake til steinalderen, sa Jespersen dengang til Dagbladet." OJ

Ment i posten over.

Skrevet

Trodde dette var 'aktuelle saker' jeg?

Må inrømme at jeg ikke har lest alle innleggene, men føler vel at dette er vi ferdige med?

Gjest Alf Kaida
Skrevet
Trodde dette var 'aktuelle saker' jeg?

Bare vent, snart kommer resultatene fra kommune- og fylkestingsvalget i 2003!

Skrevet
Bare vent, snart kommer resultatene fra kommune- og fylkestingsvalget i 2003!

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...