Gå til innhold

Hva er det egentlig med folk som må promotere seg selv hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er bare "meg-meg-meg"-generasjonen; angående selfier er det morsomt å se kinesiske turister komme fra den andre siden av kloden til Norge, og det første de gjør når de kommer til et nytt sted, er å ta frem selfiestangen, og konsentrere seg om å ta flest mulig bilder før de drar videre. Samme opplegg når folk drar på musikkonsert og bruker hele konserten til å konsentrere seg om å ta et dårlig opptak av dette med mobilen - klin kokos i normale menneskers øyne, men helt normalt i en verden som på mange måter er blitt klin kokos.

Ellers kom jeg til å tenke på på diverse "influencere" da jeg leste hovedinnlegget; vedder en tier på at mange av dem om 40 år ikke har kommet seg av flekken med tanke på modenhet eller personlig utvikling, og at promotering av Botox og evig ungdom vil stå sentralt i livet deres.

Anonymkode: ad995...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overskriften er "folk som promoterer seg selv". Dumt at man ikke klarer å forsvare sitt ståsted bedre. Men ikke. overraskende, bedre å bare hate litt

Anonymkode: d3eea...4ff

Hvorfor må jeg forsvare ståsteder mitt i min egen tråd til en person som ikke diskuterer temaet?

Anonymkode: 0a06a...7a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må jeg forsvare ståsteder mitt i min egen tråd til en person som ikke diskuterer temaet?

Dette er jo nettopp temaet ts tar opp med det å promotere seg selv, det gjør man med å enten fremheve seg selv eller å nedgradere andre. De som mobbet andre på skolen er gjerne de som ville sikre sin egen plass i gruppa, når du derimot blir voksen så er det "helt greit" å snakke nedlatende om andre over en lav sko. Igjen promotere seg selv er å sette seg selv i godt lys i henhold til andre. Kapish? 

Anonymkode: d3eea...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes eksemplene her var litt talende, ikke om de du skriver om ts men om deg.

Du synes ikke tingene de poster om er bra nok, de synes åpenbart at det er prestasjoner de er stolte av. Dere legger lista ulikt. At de finner glede og stolthet i små ting som feks fjerdeplass i en cup med seks lag handler vel også om å støtte laget. Jeg antar det var barn/ungdom i det laget som har deltatt og fortjener at noen er stolte. 

Man har liksom aldri lov å være glad og stolt, en skal huske at noen andre er bedre og om en nå er best så skal en iallefall ikke være stolt for da er det også feil. La nå folk skryte litt. Så kan du polere prestasjonene dine i mørket så alle blir fornøyd.

Anonymkode: 81641...4b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke eksemplene i HI er gode. Joda, det finnes nok av folk som overposter på fb, men ser ikke noe galt i å skrive pent om laget sitt selv om de ikke vinner alle kampene feks. Summa summarum tror jeg at jeg heller ville ha vært venner med disse menneskene enn med TS, basert på hva som skrives. 

Anonymkode: d59c0...783

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes eksemplene her var litt talende, ikke om de du skriver om ts men om deg.

Du synes ikke tingene de poster om er bra nok, de synes åpenbart at det er prestasjoner de er stolte av. Dere legger lista ulikt. At de finner glede og stolthet i små ting som feks fjerdeplass i en cup med seks lag handler vel også om å støtte laget. Jeg antar det var barn/ungdom i det laget som har deltatt og fortjener at noen er stolte. 

Man har liksom aldri lov å være glad og stolt, en skal huske at noen andre er bedre og om en nå er best så skal en iallefall ikke være stolt for da er det også feil. La nå folk skryte litt. Så kan du polere prestasjonene dine i mørket så alle blir fornøyd.

Anonymkode: 81641...4b3

Jo, det er lov å lage innlegg. Forskjellen på disse menneskene jeg forsøkte å beskrive og andre er at det er ekstremt mange skryteinnlegg (over små bragder/begivenheter/ting) og de selv er i fokus, ikke laget/kollegene/gruppa. Det er MEG/MEG/MEG, se på MEG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 16.27):

Jeg forstår fasinasjonen din. Jeg blir selv i overkant oppmerksom på slike folk og synes det både er spennende og interessant å observere. Kanskje fordi de er så diametralt annerledes skrudd sammen enn meg.

I blant tar jeg meg selv i å lufte egne tanker om utspillene til disse menneskene, men jeg er forsiktig med hvem jeg lufter til. Samtidig så tenker jeg "fyffaen, så smålig og kjip jeg er som har slike tanker om andre, og hva faen bryr jeg meg for?!" Men jeg kan egentlig ikke skylde på noe annet enn at det har en viss underholdningsverdi for meg.

Jeg har et par damer på FB med helseutfordringer og barn med diagnoser. Det som fasinerer meg er hvordan de stadig vekk skal fremstå som helter i sitt eget liv, og som ikke skal la seg knekke av livet. Man kan få en lang beskrivelse av utfordringer de har møtt på. "Men dere kjenner meg! Jeg gir meg ikke på flate møkka!". "Takknemlig for alt livet lærer meg ❤️". "Jeg har fått meg en skikkelig smell, men det knekker ikke meg! Opp på hesten igjen!" "Biter tenna sammen i dag også, og håper på bedre tider!"

Osv osv. Mesteparten bærer preg av slike motivasjonsfloskler for jenter og damer, som jeg synes er ekstremt pinlig. Man ser jo det har gått inflasjon i t-trøyer, wall art, kopper og annet stæsj som fronter denne "girl/ woman power"-greia som er så trendy.  "Boss Bitch!", If you can't handle me at my worst, you sure as hell don't deserve me at my best". Piiiinliiig. 

Anonymkode: acbbe...ad7

Jeg tenker at det er greit, så lenge man skjønner at det er smålig, liksom. 😅 at man tar litt skyld selv, om du skjønner. Jeg er på samme måte, men jeg skjønner jo også at jeg dekker sladderbehovet mitt, og at det er muligens en måte å skjønne andre mennesker på. Det bare kommer litt dumt ut, kanskje. Man kan ikke prate om det på samme måte som en sosialantropolog ville snakket om det, selv om de også snakker om det, men med mer veloverveide ord, vil jeg tro. 

Anonymkode: 09520...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...