Gå til innhold

Flere som har egoistiske og selvopptatte foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det bare meg?

Foreldrene mine stiller aldri opp for meg på noen som helst måte. De besøker meg aldri, de ringer aldri og spør hvordan jeg har det, inviterer meg aldri på middag osv osv... Jeg har spurt noen ganger om de vil besøke meg, men de har bare kommet med unnskyldninger om at de ikke orker å kjøre osv. Og jeg bor bare 10 minutters kjøretur unna. En gang lå jeg på sykehuset og ikke en da en gang besøkte de meg. Ringte og spurte men mamma hadde det travelt sa hun og hadde nesten ikke tid til å snakke, og hun sa de ikke orket å kjøre og hun spurte heller ikke hvordan det gikk, også slengte hun bare på røret før jeg rakk å si noe mer. Jeg syns dette er veldig sårt. Jeg er snart 40 og de er jo litt oppi årene, men trodde ikke man sluttet å bry seg om barna sine for det. Jeg har samboer men ingen barn, men vet ikke om de er skuffet for det. Flere som har det sånn?

Anonymkode: 6e8ec...072

  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig spesielt. Har de alltid vært sånn? Hvordan var de under oppveksten? Er de sånn mot evt søsken?

Anonymkode: c637d...4f9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slutter aldri å være far og mor, det er riktig.

Men spørsmålet her er om de har måtte begrense seg selv fordi du alltid spør om hjelp?

Hvis det er sjelden du ber de om noe, eller forventer noe, så enig med deg.

Anonymkode: 48dd2...008

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig spesielt. Har de alltid vært sånn? Hvordan var de under oppveksten? Er de sånn mot evt søsken?

Anonymkode: c637d...4f9

Ja igrunn. Ja de har vært fraværende i oppveksten også, stilte kanskje litt mer opp, men ikke så mye. Jeg har en yngre bror og han har alltid vært favoritten deres.

Anonymkode: 6e8ec...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man slutter aldri å være far og mor, det er riktig.

Men spørsmålet her er om de har måtte begrense seg selv fordi du alltid spør om hjelp?

Hvis det er sjelden du ber de om noe, eller forventer noe, så enig med deg.

Anonymkode: 48dd2...008

Jeg spør ikke så ofte, Men har spurt noen ganger om de vil komme på besøk foreksempel.

Anonymkode: 6e8ec...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man slutter aldri å være far og mor, det er riktig.

Men spørsmålet her er om de har måtte begrense seg selv fordi du alltid spør om hjelp?

Hvis det er sjelden du ber de om noe, eller forventer noe, så enig med deg.

Anonymkode: 48dd2...008

Hva er problemet ditt? Foreldrene til TS ringer ikke en gang og spør hvordan det går når hun er på sykehus, og så prøver du å få det til å bli TS' skyld.

Anonymkode: 0a4f1...b06

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler på meg at denne saken har minst to sider. 

Anonymkode: 8f47b...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er moren din autist?

Anonymkode: 822bb...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja igrunn. Ja de har vært fraværende i oppveksten også, stilte kanskje litt mer opp, men ikke så mye. Jeg har en yngre bror og han har alltid vært favoritten deres.

Anonymkode: 6e8ec...072

Åh, åpenlys forskjellsbehandling av barn er så provoserende. Det er så dårlig gjort.

Anonymkode: 91e3c...532

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes litt trist ut... Jeg syns ikke du maser på dem fordi du inviterer dem en gang imellom.

Har aldri opplevd at mine sier nei til en invitt hvis de har mulighet, og jeg blir stadig bedt til dem også...

Samme med min bror. Men hvis de ikke var så veldig på da du var yngre heller så er det vel bare sånn de er, skjønner at det er sårt.

Anonymkode: 7b802...8dc

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler på meg at denne saken har minst to sider. 

Anonymkode: 8f47b...322

Nei. Jeg har ikke gjort dem noe, de bare er sånn. Er ikke noe annen historie her altså.

Anonymkode: 6e8ec...072

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er moren din autist?

Anonymkode: 822bb...f7b

Ikke som jeg vet om.

Anonymkode: 6e8ec...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det ikke er godt å oppleve at foreldre ikke bryr seg, ikke er interessert, selv om du er 40 år. Alle trenger å kjenne at man betyr noe for andre - både foreldre, sønner og døtre. Dine foreldre er nok skrudd sammen slik at de har nok med seg selv og oppleves som fraværende. Dette får du ikke gjort noe med - de er som de er og når de i løpet av 40 år som foreldre for deg, ikke har vært mer tilstedeværende enn dette så vil ikke dette endre seg. Du må finne måter å leve med det på og ta vare på deg selv. 

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet ditt? Foreldrene til TS ringer ikke en gang og spør hvordan det går når hun er på sykehus, og så prøver du å få det til å bli TS' skyld.

Anonymkode: 0a4f1...b06

Fordi noen av oss kjenner mennesker som minner om ts. Les overskriften. Og den umodne følelsesmessige måten å skrive på for en 40 år gammel dame. Har selv en «venninne» på Facebook som ofte skriver ting som «jeg sliter for tiden, og har ingen i livet mitt som bryr seg», og venner og familie kommenterer under «hva skjer?», «bare å ringe meg!» osv. For hun har både familie og venner rundt seg, men hun er borderline og får slike «anfall». Andre ganger er det «hvor lenge skal man egentlig holde ut når man er helt alene i verden?», og den stressede familien bare «vi hadde det jo veldig koselig på middag i går?» osv. Sier ikke nødvendigvis at ts er slik, men det er ikke så rart at noen spør litt oppfølgingsspørsmål istedenfor å mate på med «moren din høres helt forferdelig ut!».

Anonymkode: 8f47b...322

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike foreldre burde skamme seg, virkelig. Forskjellsbehandling på den måten?! Makan. 
 

Hadde de kommet i begravelsen din om du hadde dødd, Ts? 
Hvordan er din svigerfamilie mot deg da? 
Har du venner? 
Vurder å ha minst mulig kontakt siden DE ikke klarer å oppføre seg normalt.

❤️

Anonymkode: 86e25...fc6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er også "egoistisk" i det hon valgt sine ting og samboerns familie.

Hon sier hon liker sine barnebarn men har ikke prioritert at se dem eller min familie. Hon er "fast" i samboern og hans familie. Barnen hans er 55-60 år ca og har store barnebarn nå. Det er dem de ser, dem som få besøk og blir invitert på middagar eller ferie reiser sammen. Hon ringer iblant og spør hvordan det går men det er aldrig noen ekte feeling. 

Men om jeg ska vare ærlig så har jeg gett opp, jeg inviterer ikke heller. Det er ikke gøy att høre, "nei vi skal till Lise og familien", eller "nei, tanten till samboern har ei kakesellskap" hvis vi spør om besøk.

Anonymkode: 43493...330

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi noen av oss kjenner mennesker som minner om ts. Les overskriften. Og den umodne følelsesmessige måten å skrive på for en 40 år gammel dame. Har selv en «venninne» på Facebook som ofte skriver ting som «jeg sliter for tiden, og har ingen i livet mitt som bryr seg», og venner og familie kommenterer under «hva skjer?», «bare å ringe meg!» osv. For hun har både familie og venner rundt seg, men hun er borderline og får slike «anfall». Andre ganger er det «hvor lenge skal man egentlig holde ut når man er helt alene i verden?», og den stressede familien bare «vi hadde det jo veldig koselig på middag i går?» osv. Sier ikke nødvendigvis at ts er slik, men det er ikke så rart at noen spør litt oppfølgingsspørsmål istedenfor å mate på med «moren din høres helt forferdelig ut!».

Anonymkode: 8f47b...322

Selv om du kjenner folk som er sånn, så betyr ikke det at andre må være sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slike foreldre burde skamme seg, virkelig. Forskjellsbehandling på den måten?! Makan. 
 

Hadde de kommet i begravelsen din om du hadde dødd, Ts? 
Hvordan er din svigerfamilie mot deg da? 
Har du venner? 
Vurder å ha minst mulig kontakt siden DE ikke klarer å oppføre seg normalt.

❤️

Anonymkode: 86e25...fc6

Vet ikke om de hadde kommet da, men er ikke sikkert 

 

Svigerfamilien er ok ♥️

 

Ja, bør kanskje holde avstand. 

Anonymkode: 6e8ec...072

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (Akkurat nå):

Selv om du kjenner folk som er sånn, så betyr ikke det at andre må være sånn.

Det var svaret til hun som lurte på hvorfor noen stilte litt oppfølgingsspørsmål til ts. Jeg sier ikke at ts er sånn, men det var flere tegn i hennes første innlegg, samt overskriften, som gjør at jeg muligens tenker at denne saken har flere sider. Men ok, vi kan sikkert bare være enig i at begge ts sine foreldre kun er egoistiske, selvopptatte, aldri kontakter henne og liker broren hennes best. 

Anonymkode: 8f47b...322

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi noen av oss kjenner mennesker som minner om ts. Les overskriften. Og den umodne følelsesmessige måten å skrive på for en 40 år gammel dame. Har selv en «venninne» på Facebook som ofte skriver ting som «jeg sliter for tiden, og har ingen i livet mitt som bryr seg», og venner og familie kommenterer under «hva skjer?», «bare å ringe meg!» osv. For hun har både familie og venner rundt seg, men hun er borderline og får slike «anfall». Andre ganger er det «hvor lenge skal man egentlig holde ut når man er helt alene i verden?», og den stressede familien bare «vi hadde det jo veldig koselig på middag i går?» osv. Sier ikke nødvendigvis at ts er slik, men det er ikke så rart at noen spør litt oppfølgingsspørsmål istedenfor å mate på med «moren din høres helt forferdelig ut!».

Anonymkode: 8f47b...322

Provosert eller? Det er ikke noe å la seg provosere over akkurat.

Anonymkode: 6e8ec...072

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...