Gå til innhold

Ok progresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet å trene styrke for 90 dager siden. Da var jeg heeelt nybegynner og startet RDL med bare stang for å få inn teknikk. Kunne legge på noen vektskiver, men husker ikke i dag hvor mye de var på, men lite. 

Nå etter 90 dager tar jeg 3x 8 reps med 65 kilo. Er det god eller passe progresjon på 90 dager? Jeg vet liksom ikke hvor mye det er forventet å skulle øke over viss tid.

Grunnen til at jeg lirer, er for å kunne ha realistiske forventninger fremover mot sommeren. 

Selv er jeg 55 kilo og snart 40 år, om det har noe å si..  

Anonymkode: 5903f...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig individuelt, så det er i utgangspunktet vanskelig å svare på. Men for meg høres dette ut som fin progresjon! :)

Realistiske forventninger bør inneholde at du vet at du kommer til å få saktere og saktere progresjon jo bedre trent du blir. For eksempel vil en snittøkning på 2,5 kg per måned gjøre at du om to år tar 3x8 reps på 125 kg i RDL. Bare for å sette det i perspektiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (42 minutter siden):

Dette er veldig individuelt, så det er i utgangspunktet vanskelig å svare på. Men for meg høres dette ut som fin progresjon! :)

Realistiske forventninger bør inneholde at du vet at du kommer til å få saktere og saktere progresjon jo bedre trent du blir. For eksempel vil en snittøkning på 2,5 kg per måned gjøre at du om to år tar 3x8 reps på 125 kg i RDL. Bare for å sette det i perspektiv :) 

Takk for flott svar! 

Skal ha i mente at progresjonen ikke vil være like høy jo bedre trent jeg blir. Godt å være klar over på forhånd! 

Ts

Anonymkode: 5903f...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...