Gå til innhold

Problemer med IP-telefon...


Anna B.

Anbefalte innlegg

Har hatt bredbåndstelefon fra Telenor siden november, og det er stadig noe feil... Utrolig irriterende å aldri vite om telefonen virker eller ikke. :frustrert:

Når det ringer hos meg - ser jeg nummeret, men hverken jeg eller ringeren hører noe.

Når jeg ringer ut - og mottakeren tar telefonen går teleskritta, men ingen av oss hører noen ting!

AAARGh....

Og så plutselig virker det igjen :overrasket: men det varer jo ikke lenge...

Er det flere som har det sånn?

Skulle liksom tro at Telenor hadde litt styr på de gamle linjene sine :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffegjesten

I utgangspunktet har det ikke bare noe å gjøre med Telenor, men alle tilbydere av IP-telefoni. Problemet er nok vesentlig i det gamle "kobberet" til Telenor og det benytter de aller fleste bredbåndsleverandører seg av. Du bør lese litt her, her, og her. Kanskje du burde ha ventet litt med å si opp fasttelefonen?

Telenors IP-telefoni er jo også svært dårlig ettersom det er akkurat samme kostnad forbundet med å ringe enten man har fasttelefon eller IP-telefon. Eneste forskjell er månedsavgiften. Det finnes flere tilbydere som er mye billigere enn Telenor - hvis du skal ha IP-telefon nå da.

Men jeg skal vente med å skifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også sånne problemer med vår - men vår er ikke fra Telenor. (Den er fra TeleVoip).

Det var sambo som fixet det men jeg lurer på om vi kanskje byttet router?! (Eller er det et helt på jordet svar???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

når det skjer med min hjelper det ofte og skru av routeren i noen minnuter også virker alt som før igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...