Gå til innhold

Hva skal du spise idag? Ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. søker inspo 

Anonymkode: 4d363...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned i fettprosent, ikke vekt, så jeg skal spise egg, laks, kjøttdeig og litt potet.

Anonymkode: b0687...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1/2 banan, eggerøre av 3 egg, to restepølser (en mager grill og en med høy kjøttandel), 2 ss potetsalat, paprika og løk. 

Hjemmekontorsnack: tefat med 1/2 neve tortillachips og et stykke sitronkake (havregryn, gresk youghurt, egg og lønnesirup i tillegg til sitron). 


Lunsj/middag: fiskeburger av 1 stk fiskekake 86% fisk, er burgerbrød, masse grønnsaker og litt mangodressing


Kvelds: litt yoghurt m/nøtter eller knekkebrød m/ost, 1/2 banan og en kopp te.

Har i tillegg drukket en iskaffe og en kaffe med melk. Med hjemmekontor blir det senere frokost og i dag da ikke vanlig middag pga planer for barn etter jobb. 

Anonymkode: da3ad...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ned i vekt. Men jeg fortsetter å spise slik jeg lærte meg da jeg gjennomførte en livsstilsendring for en del år siden.

Frokost; to riskaker med hummus og alafalfa spirer. 

Lunsj; en skive rugbrød med 1/4 avokado og ett stekt egg.

Middag; vegansk lasagne med aubergine og squash. 

Men dette varierer veldig mye. Frokost er ofte chiagrøt med bær, eller eggmuffins. Lunsj plukker jeg ofte fra salatbar på jobb. Middag varierer mye, men er som regel mye grønnsaker og en proteinkilde. 

Ingen mellommåltid eller snacking. Ingen flytende kalorier. 

Anonymkode: b5256...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gå ned et par kilo, men haster ikke.

I dag blir det:

Frokost - 200 gram gresk yoghurt med proteinpulver og havregryn

Lunsj - 2 skiver proteinbrød med kyllingskinke, lett jarlsberg og grønt + 200 gram mager cottage cheese vanilje med sukkerfritt bringebærsyltetøy

Middag - hjemmelaget sushi med crabsticks, avokado, agurk og sirachamayo

Mulig det blir gresk yoghurt eller mager cottage cheese vanilje i kveld om jeg er sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Speltlompe med philadelfia light, Strandaskinke, babyspinat, paprika og agurk. 

Mellombamåltid: Yt proteinyoghurt

Middag: 1 Libabrød med laks, mango, masse grønnsaker og mager kesam 

Kveldsmat kan være: Knekkebrød med cottage cheese og bringebærsyltetøy u/sukker, eller feks speltlompe med masse digg pålegg, omelett/eggerøre og grønnsaker, eller noe annet digg som jeg får lyst på :)

Anonymkode: 1e794...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det to kneipprundstykker med lett fløtemysost til lunsj, så blir det en god porsjon fiskekaker med lettmajones, potetmos og råkost til middag. Snack blir 2stk proteinshake før og etter trening (ulike typer).

Jeg driver med calorie cycling, og denne uka fører jeg begrensninger i hverdagen da det blir planlagt utskeielse til helg. Ellers unner jeg meg alt med måte utenom godis og søtbakst i ukedagene (innenfor kaloribudsjett). 

Anonymkode: 727b9...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 skyr, 2 egg, 1 brødskive

Lunsj:  Kylling salat

Middag: Fiskegrateng

Kanskje nyte en pinne-is i varmen, er så fint vær i dag.

Anonymkode: 95f34...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 3 wasa knekkebrød med gulost.

Lunsj: 175 gram cottage cheese vanilje, 1 banan og 60 gram blåbær

Middag: hjemmelaget linsesuppe med en dært crème fresh

Kvelds: 2-3 knekkebrød med hvitost

Blir mye knekkebrød for tiden, men det funker.

Anonymkode: 7514a...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost var en boks kuttede grønnsaker og en kiwi. Det er fast hver dag, ikke av slankeårsaker, men fordi det passer appetitten. Lunsj er som regel 1/2 boks mager cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy, blåbær eller kuttede druer og frømiks (solsikke, gresskar, linfrø og chiafrø), middag spiser vi egentlig det vi har lyst på, men vi liker sunne alternativer best så det er "enkelt" å begrense kalorier. Vi foretrekker kylling over  annet kjøtt, hjemmelagede burgere av karbonadedeig foran kjøpte med mye brusk/ fett, mager skinke eller kalkunbacon fremfor pølser og bacon f.eks.

Middag i dag blir bankede kyllingfileter som jeg fyller med litt kremost, surrer mager spekeskinke rundt og steker i ovn. Tilbehør er lyse småpoteter og saltet, lettkokt sommerkål 😍 Spiser sen middag og pleier ikke ha kvelds, men tar kanskje litt frukt. Unner meg alltid 3 ruter stratos til kaffe etter middag, og er jeg fysen på mer så lager jeg en latte med viniljemelk i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 25 kg siste året.

I dag har jeg spist lunsj, tre knekkebrød med Cottage cheese og sukkerfritt syltetøy. Og middag, lasagne med salat (og droppet hvitløksbaguetten). Spiser ikke mer i dag da, er sånn jeg pleier å gjøre det.

Anonymkode: 73554...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: proteinrundstykke med kokt egg og kokt skinke. Agurkskiver og tomater i tillegg.
Lunsj: en porsjon fra salatbuffeten på nærmeste matbutikk. Jeg valgte ulike rå grønnsaker, kylling og noen terninger fetaost. Unngikk pastasalaten, store mengder ost og ekstra dressing ;)
"Snacks" mellom en tidlig lunsj og sen middag i dag: en appelsin og en gulrot.
Middag: torskeloins, revet gulrot, agurksalat, 2 kokte poteter, en skje mager creme fraiche.
Kvelds: ett knekkebrød med jarlsberg og paprika.

Jeg ligger på ca 1500 kcal/dag og har gått ned i BMI fra fedme grad 2 til overvekt i løpet av tre måneder. Jeg har fremdeles et langt stykke igjen før jeg skal stabilisere vekta. Det viktige for meg er å trives med den maten jeg spiser, være tilfreds med måltidsrytmen og ikke være ubehagelig sulten.

Mange her på KG snakker varmt om periodisk faste, og det er supert for de det passer for. Jeg vil bare benytte anledningen til å dele erfaringer med at det er fullt mulig å gå ned i vekt også for de av oss som ikke trives med periodisk faste. Vi må bare fordele spisingen på en annen måte. 

Anonymkode: 0f9b7...f89

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: står over

lunsj: brødskive med smør og hvitost. Ett glass kefir. Kaffe med melk

middag: to små tacolomper med litt kjøttdeig, mye grønt, en klatt rømme. Pepsi Max. 
 

Funker fjell å kun spise to måltider per dag. 

Anonymkode: 7a583...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiste jeg taco

Anonymkode: a1132...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist:

Frokost: Havregrøt med eple og valnøtter

Lunch: To skiver grovt brød med eggerøre, agurk og tomat

Middag: Ovnsbakte grønnsaker, liten kyllingfilet og hummus

Snacks: blåbær, perletomat og sukkererter.

Anonymkode: 3454c...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost spiste jeg skyr med havregryn, frø og rosiner + 2 svisker 💩

Lunsj ble to knekkebrød, egg og tomat på ene og avokoado og egg på den andre + et eple. Spiste en banan på vei hjem. Middag ble en sånn panert rødspette fra findus, potet, grønnsaker og litt smeltet smør. Så har jeg spist ristede, sprø kikerter som snacks:) Anbefales!

Anonymkode: d172f...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: Ristet brød med avokado og stekt egg, hadde tomat, agurk, bøffelost og helva på siden + kaffe

Lunsj: Linsesuppe med ristede kikerter

Middag: Taco:spise:

Snack: Noen druer, en hånddfull potetgull og en rute sjokolade.

Anonymkode: d172f...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Skyr med havregryn, frø og rosiner

Lunsj: Knekkebrød, leverpostei og lettmajones og mills kyllingsalat

Middag: Tomatisert gryterett a la mannen, med linser, potet, og gulrot, servert med salat og ris

Snack: Noen druer og et kokt egg med kaviar :fnise:

Anonymkode: d172f...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 4 eggehviter og 30 gram havregryn kokt på vann 

Lunsj: 150 gr kyllingfilet og salat uten dressing

Middag: hjemmelaget grønnsakslapskaus

Kvelds: yt proteinpudding

Anonymkode: 1fa8c...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...