Gå til innhold

Signert arbeidskontrakt og ansiennitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endelig fått drømmejobben. 100% stilling. Da jeg mottok telefon om at stillingen var min spurte jeg om jeg fikk beholde min ansiennitet på 9 år. Dette svarte hun ja på. Arbeidskontrakt fra bedriften kom og årslønn sto fra minste til høyeste sum i forhold til ansiennitet. (0-16år) Jeg underskrev og sendte inn. Videresendte så noe dokumentasjon til HR avdeling som de skulle ha etter signering. Etter dette har da HR nå bestemt at jeg ikke får 9 år men kun 6 år ansiennitet. Ble helt satt ut. Sendte de mail i dag og nevnte hva sjefen hadde sagt, men de står på at jeg har kun krav på 6 år i forhold til dems regler. De videresendte alt også over til min nye sjef i dag av mail som var blitt sendt mellom meg og HR. Dette var litt sent på dagen så jeg har ikke hørt noe fra sjefen. Hvordan går jeg frem hvis de skal nekte å gi meg ansienniteten jeg har hatt på nåværende arbeidsplass? Jeg skulle jo ha gått betydelig opp i lønn om 6 måneder med 10 års ansiennitet. Dette er jo faktisk dårligere vilkår. 

Anonymkode: 3baf8...793

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør hva sjefen sier. Stå på ditt, dere hadde en avtale om å videreføre 9 år,

Anonymkode: a930e...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har du fått en arbeidsavtale som ikke er verdt papiret den er skrevet på («lønn fra-til»? Ikke godt nok, det skal stå avtalt lønn for arbeidet du skal utføre)

Jeg ville ha bedt om å få en utskrift av ansiennitetsberegningen din fra ny arbeidsgiver, samt å få den fra tidligere arbeidsgiver. Så sammenligner du og finner differansen. Mangler ny arbeidsgiver attester eller har de ikke gitt deg ansiennitet for f. eks. perioder med omsorgsarbeid? Eller har tidligere arbeidsgiver gjort en feil og gitt deg for mye ansiennitet ved ansettelse? 

 

Anonymkode: 84995...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare og stå på ditt. Har du hatt en avtale om 9 års ansinitet er det klart du skal få det. Dersom sjefen din nå skulle nekte for dette hadde jeg gått en annen plass. (ikke vits å ta en jobb hvor sjefen er en løgner)

Anonymkode: efa78...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er alle de her 9 år med ansiennitet fra 100% stillinger?

For hvis noen av årene f.eks er 50% blir de slått sammen og det ser ut som om alt ikke er brukt. 

Anonymkode: e0728...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på min nåværende arbeidsplass fått en del av relevant utdanning som ansiennitet. Så 6 av årene er jobb over 100% og de 3 andre årene er utdanning som videre bygger på yrket mitt. Jeg spurte da spesifikt om dette var noe jeg fikk med meg og fikk som sagt ja. Fortalte under samtalen med tilbud om jobb at det kun var relevant å ta stillingen om jeg fikk beholde min nåværende ansiennitet. Har sendt mail til sjefen i dag ang problemstillingen til HR. Så da får jeg se hva resultatet blir. 

Anonymkode: 3baf8...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...