Gå til innhold

Bestille sitteplasser fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maaaaange år siden sist jeg tok fly. Fått to barn etter den tid, 7 og 8 år ved reisen. Nå har spørsmålet kommet opp om vi bør bestille plass på flyet. Skjer det at man ikke blir plassert sammen? Det skjer vel sikkert, men hva er det vanlige her? Ser det koster 1000kr og det er fint og ikke måtte betale det.. 

Anonymkode: df205...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skjer absolutt. Vil dere være sikret å sitte sammen, må dere reservere.

Anonymkode: aa84c...d1b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Maaaaange år siden sist jeg tok fly. Fått to barn etter den tid, 7 og 8 år ved reisen. Nå har spørsmålet kommet opp om vi bør bestille plass på flyet. Skjer det at man ikke blir plassert sammen? Det skjer vel sikkert, men hva er det vanlige her? Ser det koster 1000kr og det er fint og ikke måtte betale det.. 

Anonymkode: df205...12d

Ja det kan skje,så det er lurt å bestille seter. Dere er bare frekke om dere lar vere å bestille grunnet dere vil spare penger, så forventer at folk skal flytte på seg for at dere skal sitte sammen. De har gjerne betalt for å sitte på valgt sete. 

Anonymkode: bdb57...183

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket flyselskap? 

Anonymkode: ef55e...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må bestille seteplasser for å få sitte sammen. Det er forferdelig irriterende med foreldre som ikke gidder å betale for det, men tror at andre passasjerer skal flytte på seg. 

Anonymkode: 5114c...6c2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvilket flyselskap? 

Anonymkode: ef55e...5ce

Chartertur med Ving. 

Anonymkode: df205...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det kan skje,så det er lurt å bestille seter. Dere er bare frekke om dere lar vere å bestille grunnet dere vil spare penger, så forventer at folk skal flytte på seg for at dere skal sitte sammen. De har gjerne betalt for å sitte på valgt sete. 

Anonymkode: bdb57...183

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du må bestille seteplasser for å få sitte sammen. Det er forferdelig irriterende med foreldre som ikke gidder å betale for det, men tror at andre passasjerer skal flytte på seg. 

Anonymkode: 5114c...6c2

Ts 

Jeg forventer ikke det.... 

Anonymkode: df205...12d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere må bestille 😊

Anonymkode: 8bab7...80e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Chartertur med Ving. 

Anonymkode: df205...12d

Bestill seter. Punktum.
Dere bestemmer selv hvor dere vil sitte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere må bestille hvis dere vil sitte sammen. Kabinepersonalet kan innen rimelighetens grenser forsøke å sette dere sammen, men kun hvis det finnes ledige plasser - det flyttes ikke rundt på passasjerer som faktisk HAR betalt for sete (medmindre det dreier seg om å tilrettelegge for funksjonsnedsettelse passasjerer). 
 

Forresten så er det at det er chartertur med Ving ikke sigende for hvilket flyselskap dere flyr med. De kjøper plasser på fly hos andre flyselskaper. 

Anonymkode: a2204...d38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Ts 

Jeg forventer ikke det.... 

Anonymkode: df205...12d

Ok, om det ikke er viktig for dere å sitte sammen, trenger du ikke å bestille sete sammen. Men jeg ville bestilt sete sammen når barna bare er 7 og 8 år. 
 

Jeg har flydd mye med mitt barn, og noen ganger gjennom pasientreiser. Når vi har flydd med pasientreiser, har det hendt seg at vi ikke har fått plass sammen, men da har det heldigvis ordnet seg fordi det faktisk har endt opp med å være ledig plass ved siden av oss. Hadde flyet vært helt oppfylt, kunne det vært problematisk. Og jo flere man er som flyr sammen, jo viktigere er det å bestille seter sammen for å være helt sikker på at man får sitte sammen.

Anonymkode: af861...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dere må bestille hvis dere vil sitte sammen. Kabinepersonalet kan innen rimelighetens grenser forsøke å sette dere sammen, men kun hvis det finnes ledige plasser - det flyttes ikke rundt på passasjerer som faktisk HAR betalt for sete (medmindre det dreier seg om å tilrettelegge for funksjonsnedsettelse passasjerer). 
 

Forresten så er det at det er chartertur med Ving ikke sigende for hvilket flyselskap dere flyr med. De kjøper plasser på fly hos andre flyselskaper. 

Anonymkode: a2204...d38

Har hørt om flere som er blitt bedt  om å flytte på seg pga barnefamilier så det stemmer ikke helt. Sier de nei blir det ofte ikke tatt så godt i mot av kabinpersonalet. Ble spurt en gang selv også, heldigvis kunne de gi meg et nesten tilsvarende sete .

Anonymkode: bdb57...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med flyselskapet. Vi skal og på tur i sommer, jeg kontaktet vårt og fikk beskjed om at barn under 12 alltid vil sitte sammen med en voksen.  Vi som reiser 2 voksne og to barn under 12 år risikerer dermed å sitte kun to og to sammen om vi ikke bestiller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Chartertur med Ving. 

Anonymkode: df205...12d

Da bør dere absolutt kontakte Ving og sikre at dere får sitte sammen. 

Anonymkode: 553fa...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, dere må bestille hvis dere vil sitte sammen. Kabinepersonalet kan innen rimelighetens grenser forsøke å sette dere sammen, men kun hvis det finnes ledige plasser - det flyttes ikke rundt på passasjerer som faktisk HAR betalt for sete (medmindre det dreier seg om å tilrettelegge for funksjonsnedsettelse passasjerer). 
 

Forresten så er det at det er chartertur med Ving ikke sigende for hvilket flyselskap dere flyr med. De kjøper plasser på fly hos andre flyselskaper. 

Anonymkode: a2204...d38

Ts 

Det er Ving/ sunclass Airlines. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, om det ikke er viktig for dere å sitte sammen, trenger du ikke å bestille sete sammen. Men jeg ville bestilt sete sammen når barna bare er 7 og 8 år. 
 

Jeg har flydd mye med mitt barn, og noen ganger gjennom pasientreiser. Når vi har flydd med pasientreiser, har det hendt seg at vi ikke har fått plass sammen, men da har det heldigvis ordnet seg fordi det faktisk har endt opp med å være ledig plass ved siden av oss. Hadde flyet vært helt oppfylt, kunne det vært problematisk. Og jo flere man er som flyr sammen, jo viktigere er det å bestille seter sammen for å være helt sikker på at man får sitte sammen.

Anonymkode: af861...dc0

Jeg vet at vi havner med barna. Det står på siden at barn under 12 år havner mer barna. 

Men jeg lurte på om de stort sett satte alle fire sammen. 

Anonymkode: df205...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumriken skrev (1 minutt siden):

Sjekk med flyselskapet. Vi skal og på tur i sommer, jeg kontaktet vårt og fikk beskjed om at barn under 12 alltid vil sitte sammen med en voksen.  Vi som reiser 2 voksne og to barn under 12 år risikerer dermed å sitte kun to og to sammen om vi ikke bestiller. 

Ts

Ja det leste jeg på siden deres også. 

Anonymkode: df205...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hørt om flere som er blitt bedt  om å flytte på seg pga barnefamilier så det stemmer ikke helt. Sier de nei blir det ofte ikke tatt så godt i mot av kabinpersonalet. Ble spurt en gang selv også, heldigvis kunne de gi meg et nesten tilsvarende sete .

Anonymkode: bdb57...183

Jeg bryr meg fint lite om kabinpersonale blir sure. Har jeg betalt for mitt sete, flytter jeg meg ikke dersom jeg ikke tilbys et annet sete som er minst like bra. 

Anonymkode: 57e67...1dd

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg fint lite om kabinpersonale blir sure. Har jeg betalt for mitt sete, flytter jeg meg ikke dersom jeg ikke tilbys et annet sete som er minst like bra. 

Anonymkode: 57e67...1dd

Tro meg, kabinpersonalet irriterer seg langt mere over passasjerene som må sitte med barna og ikke bestiller sete, enn de som HAR bestilt og ikke ønsker å flytte.

Ts, nei du kan ikke forvente at alle fire får sitte sammen. En voksen med ett barn er maks du kan forvente. 

Anonymkode: a2204...d38

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har hørt om flere som er blitt bedt  om å flytte på seg pga barnefamilier så det stemmer ikke helt. Sier de nei blir det ofte ikke tatt så godt i mot av kabinpersonalet. Ble spurt en gang selv også, heldigvis kunne de gi meg et nesten tilsvarende sete .

Anonymkode: bdb57...183

Trust me, når du står i Chania i 40 graders varme, det er 5 familier med barn som ikke har bestilt seter sammen men som MÅ sitte sammen, flyet er fullt og vel så det, vi har en slottid å rekke om 13 minutter, ellers havner vi bakerst i køen og må vente tre timer til til avgang (som gjør at vi risikerer at crewet går tom for tid å jobbe på, og et helt nytt crew må sendes for å fly flyet hjem igjen) DA får folk sitte på de plassene de har blitt tildelt så vi kan ta av. Det er ikke høyeste prioritering. Skal det rokeres om, burde dette gjøres før du kommer ned i flyet ved gaten. Ellers er det en domino som ikke går opp.

Anonymkode: a2204...d38

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri bestilt seter, har alltid havnet sammen. Sjekker inn så for det åpnes for det.

Anonymkode: 89dc8...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...