Gå til innhold

Master på deltid i tillegg til jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke tror på hva TS skriver? Noen masterløp er mer krevende enn andre, og har flere eller færre arbeidskrav. Så det spørs helt på hvordan masterløpet er lagt opp.

Selv tar jeg en fulltid mastergrad (30 stp hvert semester), det er nettbasert og samlingsbasert - men undervisning er kun 1 gang i mnd. Fem dager. Man-ons, det ene emne. Og Ons-Fre det andre emne. Resten er selvstudium. Vi får 3-4 uker på hvert arbeidskrav. For det meste hjemme eksamener eller mappeoppgaver.

Selv jobber jeg ikke, fordi jeg går på AAP og er på vei til å bli uføretrygdet. Men mange av mine medstudenter jobber 100% som lærere, og har i tillegg barn. Og kabalen går fint opp for dem.

Anonymkode: 7c31e...692

Ja, og i tillegg varierer det hvor disiplinert man er og hvor god trening man har i akademisk skriving.

Jeg har for eksempel en PhD fra før. I dette semesteret har jeg tatt fire masteremner på til sammen 20 studiepoeng, ved siden av 100%+ jobb og tre barn, hvorav ett har en krevende diagnose og med en mann som jobber masse. Det har gått helt greit. Hvorfor? 1) Lite krevende emner, med gruppeeksamener for å gjøre rettebyrden for foreleserne mindre (ja, jeg jobber i akademia selv, jeg vet det er den primære årsaken). Det skal sies at den ene av gruppene var såpass krevende at det hadde vært enklere å skrive oppgaven selv. 🤣 Men på et par av de andre sparte jeg masse tid på å bare skrive 25% av oppgaven og slippe å finne på så mye kreativt. Ingen behov for pugging av pensum, eller engang lesing av hele pensum, siden det kun er hjemmeeksamen. 2) Jeg er allerede en meget erfaren student, som leser effektivt, vet hva som er viktig, styrer unna ting jeg ikke trenger å bruke tid på, og jeg er god på akademisk skriving. Det en gjennomsnittlig masterstudent kan bruke et par timer på å skrive fordi de er usikre på akademisk skriving, kan jeg gjøre unna på ti minutter, og ofte med bedre resultat. 
 

Jeg vurderte faktisk å ta en master på deltid, men har kommet fram til - etter dette semesteret - at jeg heller vil bruke fritiden min på andre ting, som trening og strikking. Jeg trenger ikke en master. 🤪 (Nei, jeg har ingen master fra før, jeg ble kvalifisert til PhD-programmet pga en lang profesjonsutdanning.)

Anonymkode: 51df5...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke tror på hva TS skriver? Noen masterløp er mer krevende enn andre, og har flere eller færre arbeidskrav. Så det spørs helt på hvordan masterløpet er lagt opp.

Selv tar jeg en fulltid mastergrad (30 stp hvert semester), det er nettbasert og samlingsbasert - men undervisning er kun 1 gang i mnd. Fem dager. Man-ons, det ene emne. Og Ons-Fre det andre emne. Resten er selvstudium. Vi får 3-4 uker på hvert arbeidskrav. For det meste hjemme eksamener eller mappeoppgaver.

Selv jobber jeg ikke, fordi jeg går på AAP og er på vei til å bli uføretrygdet. Men mange av mine medstudenter jobber 100% som lærere, og har i tillegg barn. Og kabalen går fint opp for dem.

Anonymkode: 7c31e...692

Hva skal du med master?

Anonymkode: c558a...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...