Gå til innhold

Går dere kun inn i et forhold hvor du er skikkelig forelsket....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.... eller går du inn i et forhold uten forelskelsen fordi det er fornuftig og du vet han vil bidra til å gi deg et godt, trygt liv?

Hvordan føles det helt i starten av forholdet du har vært i eller er i nå? 

Anonymkode: f93d2...d82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Et trygt, godt liv har jeg fra før.

Anonymkode: d4499...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke begge deler?

Var det jeg gikk for, for 20 år siden. Og føles fortsatt rett og godt, på alle måter. 

Anonymkode: 1c126...906

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. 

Jeg gikk inn i forholdet fordi jeg var betatt av hans indre og ytre, og fordi jeg så at han hadde flere kvaliteter som manglet i forrige forhold. Tenkte at jeg kunne forelske meg i ham og få et godt liv med ham.

Anonymkode: 13031...b75

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

.... eller går du inn i et forhold uten forelskelsen fordi det er fornuftig og du vet han vil bidra til å gi deg et godt, trygt liv?

Hvordan føles det helt i starten av forholdet du har vært i eller er i nå? 

Anonymkode: f93d2...d82

Jeg går ikke inn i noe forhold uten forelskelse...

Jeg setter seksuell tenning og kjemi først.

Så er det om jeg ser verdi i hans kvaliteter...

Så jeg har spesifikke kriterier jeg ser etter...

Liker å gå på oppdagelsesferd 😂.

Det er veldig gøy 🏆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri innledet et forhold uten forelskelse. Jeg var gift i 15 år, og vi var veldig forelsket de første årene. Fikk to barn sammen, men vokste fra hverandre (var unge da vi møttes). Et halvt år etter bruddet møtte jeg en ny mann. Og du verden så fantastisk det har vært å oppleve forelskelse i voksen alder! ❤️ Det er noe som virkelig gjør livet verdt å leve. Vi har vært sammen over 3 år nå, men er særboere pga barn på hver vår kant. Dermed klarer vi å holde gløden og forelskelsen i live enda. 

Anonymkode: b0483...15b

AnonymBruker
Skrevet

Aldri uten forelskelse. 

Anonymkode: 705f6...0a8

Skrevet

Går ikke inn i forhold uten noen form for forelskelse, det ser jeg ikke noe poeng i. Fornuftsekteskap er ikke noe for meg. 

Skrevet

Var aldri aktuelt for meg å gå inn i et forhold uten de rette følelser, sterke og gjensidig. Måtte gå videre fra noen fantastiske menn på grunn av at det var totalt uaktuelt, men angrer ikke på det. Synes forhold er krevende også om det er sterke følelser, og jeg hadde aldri vært motivert nok til å få et forhold til å fungere over tid uten dette. Skjønner ikke engang vitsen med forhold uten at det er kjærlighet. Da hadde jeg heller vært alene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må være følelser der, og jeg må se noe i ham som gjør det verdt å innlede et forhold.

Selvsagt er det fint at han kan gi meg et trygt og godt liv, men det kan ikke være kun det som er motivasjonen.

Anonymkode: fad4d...526

• Liker 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Da jeg var yngre; Forelskelse.

Som voksen handlet det om rett kjemi på flere plan. Og at vi hadde like verdier, livssyn, hadde felles interesser og kunne prate om alt. At han er emosjonelt moden og at vi har god kommunikasjon. 

Og at jeg kan være 100% meg selv og avslappet med han. Det at vi aksepterer hverandre som vi er, men også er villig til å ta hensyn til hverandre og ønsker å støtte hverandre og hjelpe hverandre til å vokse som par og mennesker.

Skrevet

Har alltid før gått inn i forhold med forelskelse og mye brusende følelser. Giftet meg med en jeg var stormforelsket i. 

Forelskelse for meg har aldri vært mye knyttet til fornuft, dessverre. Jeg har opplevd mye fint sammen med de fleste jeg har vært forelsket i, men verken forelskelsen eller forholdet har vart.

Etter et langt ekteskap som endte i skilsmisse, har jeg nå truffet en mann som er trygg, god, snill, ærlig, flink, arbeidsom, omgjengelig, familiekjær, omsorgsfull, og jeg bare blir mer og mer varm om hjertet og føler meg fylt av god kjærlighet og glede.

Jeg tenner på ham, det er massevis av kjærlighet som bare har vokst seg større etter hvert. Jeg gikk inn i dette forholdet fordi han var så god og fordi jeg alltid ble glad og varm da jeg var med ham. Jeg merket at jeg smilte mye mer helt ut av det blå.

Helt i starten var han interessant, og jeg ønsket å bli mer kjent med ham, og likte å tilbringe tid med ham. Kjærligheten vokste etter hvert.

Litt forelskelse har jeg følt på innimellom, ikke i starten, men mest bare en god trygghet og glede. Det er det jeg synes er kjærlighet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt et forhold med en jeg er forelsket i, men bare «endt opp» med de som maste/lovebombet. Fra nå av skal jeg aldri noensinne bli sammen med en mann fordi han vil ha meg, kun fordi jeg virkelig vil ha han. 

Anonymkode: cb7fd...c63

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Var i et forhold i 7år kun som trygghet uten forelskelse, aldri igjen. 

Anonymkode: 5311e...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Følelser og (mye) god sex er det eneste jeg bryr meg om..

K

Anonymkode: 49a23...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri hatt et forhold med en jeg er forelsket i, men bare «endt opp» med de som maste/lovebombet. Fra nå av skal jeg aldri noensinne bli sammen med en mann fordi han vil ha meg, kun fordi jeg virkelig vil ha han. 

Anonymkode: cb7fd...c63

Der har jeg og vert og det endte aldri bra. Fant forelskelsen til slutt og da ordnet det seg.

Anonymkode: 05bb8...b5b

Gjest No1*No1
Skrevet

Når jeg var ung var det ikke slik. Men nå kunne jeg aldri tenke meg å bli med noen særlig lenge om ikke forelskelsen er der. 

Gjest Lurven
Skrevet

Ting man gjør basert kun på følelser ender ofte dårlig,  fordi følelser er skiftende og ikke til å stole helt på. Ikke alle Man blir forelsket i som man burde bli sammen med. Men samtidig er der vel vanskelig å bli sammen med noen man ikke er forelsket i.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt aldri npr jeg har vært forelsket. Det er en tynn, tynn grense mellom forelskelse og galskap. Viktige avgjørelser som hvem jeg går inn i forhold med, tar jeg med klart hode. Det har fungert ypperlig for meg, for forelskelsen den kommer den, og den dypere kjærligheten ligger nærmere for meg når jeg tar en veloverveid avgjørelse.

Har kun vært kjæreste med fantastiske menn, og har nå vært sammen med mannen i 12 år. Still going strong.

Anonymkode: 4ea64...ce5

Skrevet
Lurven skrev (55 minutter siden):

Ting man gjør basert kun på følelser ender ofte dårlig,  fordi følelser er skiftende og ikke til å stole helt på. Ikke alle Man blir forelsket i som man burde bli sammen med. Men samtidig er der vel vanskelig å bli sammen med noen man ikke er forelsket i.

Dette var godt skrevet synes jeg 🏆.

Jeg er enig i det du skriver her merker jeg meg. 

Du er ikke så dum du 😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...