Gå til innhold

Ny jobb, potte sur kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå jobbet i ny jobb i snart én måned og kontrakten min der går ut 31.Juli. Og jeg kan kanskje jobbe mer der senere ved behov. 
Jeg trives greit hittil, men hun ene jeg jobber med er så potte sur, merker det påvirker oppholdet mitt der for å ville fortsette etter endt sesong. Jeg jobber med hun kanskje én til to ganger på en uke. Men hun er så utrolig sur og negativ. Hun er ikke opprinnelig fra Norge er 67? Og snakker relativt dårlig norsk.

Det er veldig varierte folk som jobber der over 40+ ansatte med varierte bakgrunn osv, noe jeg liker. De aller fleste er hyggelige der. Men der jeg jobber er det typ et skille ut til butikken. Angrer litt på at jeg valgte å jobbe akk der i butikken. Det går fint når det er en del å gjøre. Men hun har jo null serviceinnstilling og hun har vel jobbet der i over 8 år. Da jeg var på jobbintervju sa sjefen at jeg hadde passet bra inn der, og jeg tenkte ikke over det.

Kjenner der plager meg litt og ødelegger litt av oppholdet der. Fordi jeg skjønner ikke hvorfor hun er så potte sur og relativt lite hyggelig mot andre ansatte? 
hva hadde dere gjort om dere var meg? Synes det tærer litt på meg, da jeg allerede har ting jeg sliter med på hjemmefronten. 

kommer til å søke ny jobb etterhvert mtp kontrakten? Men å fortsette å jobbe der etter endt tid virker litt på avstand nå.

Anonymkode: 1ece0...cd5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du risikerer å jobbe med folk du ikke liker noe særlig overalt, så det er noe det er bra å venne seg til/lære seg å takle. Men hvor mye du plages av dette vet du jo bare selv, og er det en mulighet for å bytte jobbsted er jo dette en mulighet (men er vel mulig å får en potte sur kollega der også)

Anonymkode: e0af1...7dd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du risikerer å jobbe med folk du ikke liker noe særlig overalt, så det er noe det er bra å venne seg til/lære seg å takle. Men hvor mye du plages av dette vet du jo bare selv, og er det en mulighet for å bytte jobbsted er jo dette en mulighet (men er vel mulig å får en potte sur kollega der også)

Anonymkode: e0af1...7dd

Har jobbet mange steder tidligere, men aldri opplevd en så sur person? Jeg synes det er så spesielt. Vet ikke om det er dialekten og en annen kultur som gjør det? Men synes hun er ekstremt ufin og sur. Om man er så dritt lei av jobben, så slutter man istedenfor å plage andre med negativitet. Jobber man på et sånt sted er jo kundeservice et must, men ser ikke at hun har et snev av det heller. Merkelig oppførsel. Føler det er for tidlig å si noe til sjefen.

Anonymkode: 1ece0...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har jobbet mange steder tidligere, men aldri opplevd en så sur person? Jeg synes det er så spesielt. Vet ikke om det er dialekten og en annen kultur som gjør det? Men synes hun er ekstremt ufin og sur. Om man er så dritt lei av jobben, så slutter man istedenfor å plage andre med negativitet. Jobber man på et sånt sted er jo kundeservice et must, men ser ikke at hun har et snev av det heller. Merkelig oppførsel. Føler det er for tidlig å si noe til sjefen.

Anonymkode: 1ece0...cd5

Du seier du har 40 + kollegaer?

Kan du ikkje halde litt avstand til denne?

Anonymkode: bc391...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du seier du har 40 + kollegaer?

Kan du ikkje halde litt avstand til denne?

Anonymkode: bc391...91d

Greia er at det er et stort sted, der min jobb er i Kafeen sammen med hun.. kan ikke bare gå ut derifra. 

Anonymkode: 1ece0...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon kan løse mye. «Er du sur på meg, eller bare i dårlig humør i dag?» Spør rett ut. 

Anonymkode: 1ef99...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommunikasjon kan løse mye. «Er du sur på meg, eller bare i dårlig humør i dag?» Spør rett ut. 

Anonymkode: 1ef99...755

Men hun har vært sånn i én måned 

Anonymkode: 1ece0...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommunikasjon kan løse mye. «Er du sur på meg, eller bare i dårlig humør i dag?» Spør rett ut. 

Anonymkode: 1ef99...755

Kommunikasjon kan løse mye ja, men IKKE på den måten der! 😂

Ts, bli kjent med henne. Spør om ting. Hva liker hun best av maten i kaféen? Har hun noen morsomme historier om rare kunder? Snakk om tv-programmer du liker, fisk etter hennes favoritter og spør om dem. Noe nøytralt og hyggelig, hvor du viser interesse for henne og hva hun har å si, uten å spørre om private ting sånn i starten. Vær blid og hyggelig mot henne.

Tro meg, det virker!

Anonymkode: d1a91...e60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har jobbet mange steder tidligere, men aldri opplevd en så sur person? Jeg synes det er så spesielt. Vet ikke om det er dialekten og en annen kultur som gjør det? Men synes hun er ekstremt ufin og sur. Om man er så dritt lei av jobben, så slutter man istedenfor å plage andre med negativitet. Jobber man på et sånt sted er jo kundeservice et must, men ser ikke at hun har et snev av det heller. Merkelig oppførsel. Føler det er for tidlig å si noe til sjefen.

Anonymkode: 1ece0...cd5

Du forutsetter jo, ts, at vedkommende får en annen jobb. Jeg har arbeidet med slike før - de hater jobben sin og gjør den så dårlig at ingen vil ansette dem i en annen jobb, så både de og arbeidsgiver vet at de er «stuck» til de blir pensjonist. Det ryktes innad i en bransje hvor god eller dårlig du er, men det er ikke så enkelt at du kan sparke noen bare fordi de gjør en dårlig jobb. Så de blir i stillingen sin i tiår etter tiår og surmuler i vei.

La henne bare være i fred. Man velger hvordan man ønsker oppføre seg, så hun velger å være sur. Å påpeke det er som å påpeke at noen er høy eller har blå sko - poengløst.

Anonymkode: a1159...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...