Gå til innhold

Singel venninne som trenger ekstremt mye bekreftelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som flere ganger om dagen sender selfies og anekdoter fra dagen hvor hun får positiv oppmerksomhet. Ofte er det vage ring som har skjedd som hun tolker som at noen flørter med henne eller syns hun er verdens beste person. Jeg føler at jeg hver gang må komme med posetive svar om at «ja, du er jo så nydelig/fantastisk/snill» etc. Jeg syns det begynner å bli veldig slitsomt, for det ligger ikke akkurat naturlig for meg å gi sånne tilbakemeldinger så ofte. Bør jeg ta meg sammen? Er jeg sur og grinete?  Er dette en greie for single? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 89b1f...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så slutt å gi henne den oppmerksomheten 

Anonymkode: 2c32a...90a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en greie for single nei, jeg kjenner folk i par også som er sånn. 

Du trenger jo ikke være påtatt og gi henne samme komplimenter. Kan jo bare svare med en smiley eller "så hyggelig da" eller noe.

Anonymkode: 384e2...c49

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende hun ikke har så god selvtillit fordi hun kanskje har vært singel lenge. Kanskje hun er redd hun legger for mye i ting og ønsker bekreftelse fra andre. Om du syns hun overdriver hva flørting er, så ville jeg sagt det. Feks er ikke et hei og et smil automatisk flørting. Men for en som ikke får mye oppmerksomhet av det motsatte kjønn, så kan det fort mistolkes som at noen er super interessert. Da er det bedre å være en god venn og fortelle realiteten. Ikke avkrefte helt, men feks minne på at det kan stemme, men at man må huske på at noen er smilene og vanlig med alle, og at hun kanskje bør gå varsomt frem slik hun ikke blir skuffet om det ikke betydde noe mer. Eller feks ikke virker i overkant ivrig da det kan virke motsatt på noen.

Anonymkode: 6cdda...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har en venninne som flere ganger om dagen sender selfies og anekdoter fra dagen hvor hun får positiv oppmerksomhet. Ofte er det vage ring som har skjedd som hun tolker som at noen flørter med henne eller syns hun er verdens beste person. Jeg føler at jeg hver gang må komme med posetive svar om at «ja, du er jo så nydelig/fantastisk/snill» etc. Jeg syns det begynner å bli veldig slitsomt, for det ligger ikke akkurat naturlig for meg å gi sånne tilbakemeldinger så ofte. Bør jeg ta meg sammen? Er jeg sur og grinete?  Er dette en greie for single? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 89b1f...0d0

Så du har én venn som trenger oppmerksomhet, og kobler det opp hennes sivilstatus i stedet for personlighet? 

Kan jeg spørre hvorfor? Er det fordi du gjorde det samme fem til du ikke lenger var singel, men fikk det du trengte fra en partner?

Tenker at de som hungrer etter oppmerksomhet, er sånn.

Anonymkode: 55abf...8c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg føler at jeg hver gang må komme med posetive svar om at «ja, du er jo så nydelig/fantastisk/snill» etc. Jeg syns det begynner å bli veldig slitsomt, for det ligger ikke akkurat naturlig for meg å gi sånne tilbakemeldinger så ofte.

Hvofor føler du dette? Har venninnen din sagt at hun ønsker du skal skryte av henne? 

Anonymkode: f87f6...bd9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har en venninne som flere ganger om dagen sender selfies og anekdoter fra dagen hvor hun får positiv oppmerksomhet. Ofte er det vage ring som har skjedd som hun tolker som at noen flørter med henne eller syns hun er verdens beste person. Jeg føler at jeg hver gang må komme med posetive svar om at «ja, du er jo så nydelig/fantastisk/snill» etc. Jeg syns det begynner å bli veldig slitsomt, for det ligger ikke akkurat naturlig for meg å gi sånne tilbakemeldinger så ofte. Bør jeg ta meg sammen? Er jeg sur og grinete?  Er dette en greie for single? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 89b1f...0d0

Så slutt å svar da, er ikke verre enn det🤷 jeg kjenner flere som er sånn og de er ikke single så nei det er ikke en greie for single. 

Anonymkode: 3b437...41a

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvofor føler du dette? Har venninnen din sagt at hun ønsker du skal skryte av henne? 

Anonymkode: f87f6...bd9

Nei, jeg vet ikke. Jeg tenker kanskje at folk i parforhold har mindre behov for det siden de kan få det av partneren sin..? 

Anonymkode: 89b1f...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvofor føler du dette? Har venninnen din sagt at hun ønsker du skal skryte av henne? 

Anonymkode: f87f6...bd9

Føler det blir uhøflig å ikke bekrefte det. For det er vel der hun forventer… og jeg syns jo hun er super, men jeg orker ikke komme med komplementer hele tida

Anonymkode: 89b1f...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler det blir uhøflig å ikke bekrefte det. For det er vel der hun forventer… og jeg syns jo hun er super, men jeg orker ikke komme med komplementer hele tida

Anonymkode: 89b1f...0d0

Kan man da ikke bare si det? Si ; du vet jeg syns du er kjempe flott, men du trenger ikke min bekreftelse for det. Viktigste er jo at du selv syns at du er flott ikke sant? 

Blir det mer fisking så ikke bit på, innimellom men ikke hele tiden. Dette gjelder ikke bare folk som er single, folk generelt trenger litt tilbakemeldinger av og til i forskjellige grader. 

Anonymkode: 2158c...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig bare på sånt som utrykk for usikkerhet. Ser at det er mange som reagerer sånn f.eks ved samlivsproblemer, brudd ol. Jeg gir bekreftelse en stund, så gidder jeg ikke mer om de bare fortsetter. Litt som ved andre ting. Man blir lei av alt om det blir for mye.

Anonymkode: ec59f...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et par venninner som sender sånne. De sender nok til hele snaplista og jeg gidder ikke svare på mer enn 1/15 kanskje. Tror ikke venninna di legger merke til om du ikke svarer en gang. 

Anonymkode: c85a7...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...