Gå til innhold

Mysimba og fibro - erfaringer?


Svisle

Anbefalte innlegg

Har slitt med fibrosmerter i de siste 20 årene og er rimelig oppgitt av at jeg ikke finner noe som hjelper mot smertene og utmattelsen enn Bowenbehandlinger. Leste en artikkel om ei som bruker Mysimba og som hadde merkbar god effekt på smertene sine. 

Er det noen her som har noen erfaringer med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Tullprat - hvor i all verden har du dette fra da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Dummeste jeg har lest idag

Anonymkode: dc664...7a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Det der er drøyt å overhode ikke greit å skrive. 
jeg har hatt det i 15 år og en av mine foreldre i nærmere 30år.

Anonymkode: 8fe7e...cd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisle skrev (2 timer siden):

Har slitt med fibrosmerter i de siste 20 årene og er rimelig oppgitt av at jeg ikke finner noe som hjelper mot smertene og utmattelsen enn Bowenbehandlinger. Leste en artikkel om ei som bruker Mysimba og som hadde merkbar god effekt på smertene sine. 

Er det noen her som har noen erfaringer med dette? 

Jeg har ikke prøvd Mysimba, men i "gamle dager" prøvde jeg lavdose Naltrekson (som jeg ser er forklaringen på at Mysimba muligens hjelper mot fibromyalgi. Jeg hadde ingen effekt av det. 

En annen ting jeg tenker rundt dette, er at man har fått utskrevet Mysimba pga overvekt, og når man starter på det går man jo ned i vekt. Jeg kan godt tenke meg at en del smerter, utmattelse og depresjon også kommer av overvekten, og at det er derfor pasientene merker bedring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (27 minutter siden):

Tullprat - hvor i all verden har du dette fra da?

Vi er alle forskjellige, mange får jo og flere diagnoser med seg opp gjennom årene. Kjenner 3 stykker jeg som de siste 5 årene har tatt livet av seg, da hovedsakelig for smertene tok over alt og de ble desperate, ikke var de gamle heller.

Anonymkode: 3f8a2...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er alle forskjellige, mange får jo og flere diagnoser med seg opp gjennom årene. Kjenner 3 stykker jeg som de siste 5 årene har tatt livet av seg, da hovedsakelig for smertene tok over alt og de ble desperate, ikke var de gamle heller.

Anonymkode: 3f8a2...aa4

Jeg sier ikke at det ikke skjer - men vedkommende påsto at "de fleste" tok livet av seg, og det er virkelig ikke riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Ender sitt eget liv? I alle dager da! DET var sterke ord... De ALLER fleste lærer å leve med det for alternativene er ikke mange. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mig så fungerade Mysimba helt fantastiskt.

Hjärnan började fungera, kroppen hade mindre ont som gjorde att jag orkade mer, och det kändes som jag fick ett helt nytt liv. Meeen så fick jag biverkningar, hade mens nästan hela tiden så jag var tyvärr tvungen och sluta på dem.

Är till och med folk som inte haft mens på 20+ år som fick det igen, men jag tycker det är värt och testa. För har man tur så får man ingen biverkning och får man så är det bara och sluta på dem.

Nu går jag på lavdose Naltrekson och de fungerar helt ok, mysimban var bättre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysimba fungerer helt topp for meg. Smertene er nesten helt borte, fått masse energi. Har ikke gått ned i vekt enda. 

Men fått mer energi til å klare å trene, samtidig som jeg kan gjøre mer resten av dagen og dagen etter 🥳

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mysimba men jeg har hatt god effekt på fibromyalgi av Cymbalta. Det tar også vekk en del av gleden ved overspising så det har ført til noe vektnedgang.

Anonymkode: 42abb...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

20 år??? Da er du sterk. De fleste ender sitt eget liv etter få år. Du får neppe svar her.

Anonymkode: 6b9a6...367

Jeg har hatt fm i over 20 år, og ja, det er enormt tøft å stå i. I tillegg har jeg leddgikt, og i lange perioder har jeg derfor slitt med å gå, og har vært mye isolert. Men ende sitt eget liv etter få år?? Nei, man står på og kjemper, og gjør det beste ut av det. Det dukker stadig opp fine øyeblikk og bedre dager/ perioder, og de setter man kjempestor pris på. Livet er verdt å leve, selv med store utfordringer! 

Anonymkode: fbfd4...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd Mysimba, men spurte legen om jeg fikk prøve Wellbutrin da jeg uansett måtte bytte antidepressiva pga. bivirkninger. Jeg hadde lest en del om Mysimba, og så at Wellbutrin hadde noe av det samme virkestoffet (bupropion). Startet på de for tre år siden, og har i løpet av den tiden kun vært uten en liten stund pga. leveringsproblemer. Håper det aldri skjer igjen, for jeg har hatt kjempegod effekt! Jeg har fortsatt daglige smerter, og reagerer veldig på kulde, men på det jevne har jeg bedre dager. Håndterlig smertenivå, bedre bevegelighet og mindre stiv i kroppen. Lite sykemeldt sammenlignet med tidligere. 

Anonymkode: 21863...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...