Gå til innhold

Hvor mange minutter Spotify i året blir det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt morsomt å høre hva folk ligger på her😊?

Anonymkode: 1991d...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her skjedde det ikke mye😂

Anonymkode: 1991d...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0. Bruker heller Tidal.

Anonymkode: 0122d...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker spotify app på flere enheter, ser ingen plasser som viser total spilletid? finner ingenting under loggen

Anonymkode: 95ef7...2d3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.22):

Bruker spotify app på flere enheter, ser ingen plasser som viser total spilletid? finner ingenting under loggen

Anonymkode: 95ef7...2d3

Drt kommer en "wrap up" hvert år:-).

Anonymkode: 1991d...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.33):

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

Ok boomer. Men nå var det ikke det som var temaet i denne tråden.

Anonymkode: 1991d...f36

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3 timer i hverdagen. Litt mindre i helgene 😊

Anonymkode: ddba3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.33):

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

Oookey :hoho:

Anonymkode: 2ef9d...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2 timer per dag. Må ha musikk til og fra jobb

Anonymkode: 2ef9d...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok boomer. Men nå var det ikke det som var temaet i denne tråden.

Anonymkode: 1991d...f36

Tror du hadde blitt overrasket over hvor mange 20-åringer som finner veien til en platebutikk der man selger LP-er, eller til og med et antivariat.

Det som er retro, er virkelig kult; Spotify er bare Spotify, musikkens svar på Grandiosa, men det blir aldri det samme som å ha en original førsteutgave av Beatles' "Abbey Road" på veggen, eller en sjelden bootleg med Doors - og nei, man trenger ikke å nærme seg 70 for å forstå dette.

Verdsettelse av kvalitet og musikalsk finesse er uavhengig av alder; noen liker Spotify eller Ole Ivars, andre foretrekker kunst.

Hilsen ikke-boomer

Anonymkode: 800bb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrapup de siste årene sier at jeg ligger mellom 30 og 35 000 minutter. 
Tror rekorden er 512 minutter på en dag 
:hihi:

 

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.33):

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

Jeg vil påstå det er VELDIG upraktisk med LP-spiller i bilen, og på joggetur :S

Hvis man kun hører på musikk når man sitter hjemme i stua si, så kan jeg se at LP-spiller er bra da... Men jeg ville stilt spørsmålstegn til hvor musikkinteressert man egentlig er hvis man kun hører på musikk hjemme i stua, og ikke andre steder... 

Anonymkode: f87d2...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 20k minutter i fjor

Anonymkode: da29d...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finner ikke hvor jeg ser hvor mye jeg har hørt på i år, men det er hvertfall 40 minutter hver dag på vei til jobb, pluss litt mer i helgene. 

Så minst 243 timer (14 600 minutter) i året, men antagelig en del mer. 

Regna det fra minutter til timer med en konverter, så håper det ble riktig. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror du hadde blitt overrasket over hvor mange 20-åringer som finner veien til en platebutikk der man selger LP-er, eller til og med et antivariat.

Det som er retro, er virkelig kult; Spotify er bare Spotify, musikkens svar på Grandiosa, men det blir aldri det samme som å ha en original førsteutgave av Beatles' "Abbey Road" på veggen, eller en sjelden bootleg med Doors - og nei, man trenger ikke å nærme seg 70 for å forstå dette.

Verdsettelse av kvalitet og musikalsk finesse er uavhengig av alder; noen liker Spotify eller Ole Ivars, andre foretrekker kunst.

Hilsen ikke-boomer

Anonymkode: 800bb...e0c

Hva du tror du har "forstått" er ingen fasit for noe som helst, men din subjektive mening.

 

Anonymkode: 1991d...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil påstå det er VELDIG upraktisk med LP-spiller i bilen, og på joggetur :S


Hvis man kun hører på musikk når man sitter hjemme i stua si, så kan jeg se at LP-spiller er bra da... Men jeg ville stilt spørsmålstegn til hvor musikkinteressert man egentlig er hvis man kun hører på musikk hjemme i stua, og ikke andre steder... 

Anonymkode: f87d2...2f3

Folk som kjøper musikk i form av LP-er er ikke så gammeldagse at de ikke har funnet ut at det er mulig å spille over musikken i et digitalt fomat som er litt enklere å få med seg ...

Savner virkelig Rune Kjelldahl fra Nite Rocket i dagens digitale tid der man ikke lenger har et forhold til musikk som kunstform, men som en forbruksvare; som svoren tilhenger av FM er jeg rimelig sikker på at han kunne kommet med noen velvalgte ord om Spotify i beste sendetid.

Anonymkode: 800bb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 23.33):

Ingen som virkelig er musikkinteressert, hører på Spotify.

For det første fordi de virkelig musikkinteresserte foretrekker å ha musikk i fysisk format, gjerne LP-er.

Og for det andre fordi de virkelig interessante opptakene finner man kun på bootleg som aldri er blitt gitt ut offentlig; vil man høre alle ABBA-s versjoner av "Just LIke That", eller Beatles spille en konsert fra 1966, går man ikke til Spotify.

Kort sagt - greit for 15-åringer som vil ha mye musikk uten å bli ruinert, men ikke like greit for musikkentusiasten med et anlegg til 200.000.

Anonymkode: 800bb...e0c

Noe av det dummeste jeg har lest noen gang. Greit, du er sikkert musikkentusiast, men mer enn det er du både hi-fi- og kultursnobb.

Jeg er over 40, hører mye på musikk og kjøper også musikk på vinyl. Joda, jeg bruker platespilleren når jeg sitter hjemme og hører på musikk, men jeg vil ha musikk når jeg går, trener, kjører eller jobber også. Det finnes også utgivelser som bare er tilgjengelig digitalt og av og til er det greit å bare kunne høre på musikk uten hassle med vinylen. Vinyl låter bra, men det gjør faktisk ukomprimert digital lyd også. Liker ikke Spotify, men det er mer smak og behag, det finnes mange gode alternativer.

Om du mener streaming kun er for 15-åringer vil jeg påsta at din musikkinteresse først og fremst er snever og snobbete.

Anonymkode: 68fb9...652

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...