AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Jeg og mannen har vært sammen i snart 5 år, og til å begynne med dusjet han hver dag før jobb. (Jobbet som telefonselger). Etter to år begynte han i et fysisk yrke, altså som snekker og begynte å dusje hver dag etter jobb. Jeg ser med egne øyne hvor mye støv og smuss han samler ila. Dag når han er ferdig i dusjen. Vi har hele tiden hatt en felles enighet at dersom vi er aktive/ ute så dusjer vi før vi legger oss for å holde sengehygienen god. Noen ganger utsetter mannen å dusje helt til han er så trøtt at han ikke orker, og det blir storstyr for jeg må gå å følge med om han dusjer om dagene, for han prøver å "lure seg unna". For en uke siden kom han på soverommet å skulle legge seg og da måtte jeg spørre han om har dusja, og han svarer ikke, men stormer ut og smeller igjen døra. Finner han da etterpå på gjesterommet. Jeg vet det høres helt syk at jeg "går å føler med" men dersom jeg ikke gjør det, så lurer han seg unna. Han mener da at han ikke er noe skitten og dette må da han vite best, men det lyser jo gjennom at det er latskap fordi han har utsatt det hele dagen. Han legger seg da heller på sofaen og sover enn å bruke 2 minutter i dusjen og skylder på meg. (Hver gang vi skal på besøk etter jobb må han dusje fordi han er "skitten" etter jobb). Er det jeg som trenger en realitetssjekk her eller er det helt innafor at jeg ønsker rene sengetøy? Jeg står forresten for alt av sengetøyvask, bretting og skifting av dette innen rimelig tid. I tillegg skiftet jeg senga på for 2! dager siden og da er det ikke aktuelt å legge seg i støv og puss fra jobb Anonymkode: 98853...0d5 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 Kan også nevne at dagen etter disse hendelsene er han pottesur fordi jeg ødelegger søvna og stemningen i forholdet. Humøret mitt er bra, jeg sier ting på en ordentlig og fin måte men han surner helt og bruker hele dagen på å snakke med meg igjen. ts Anonymkode: 98853...0d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Hvorfor i helvette er så mange norske menn så grisete?! Min mann er asiatisk og har dette genet hvor han omtrent ikke svetter eller lukter. Likevel dusjer han jevnlig ca hver 2-3 dag, men han har kontorjobb. Kunne ikke falt ham inn å legge seg skitten i senga, og om han måtte det da kan du banne på at han uansett hadde skifta på senga etterpå. Mannen din trenger er realitetsorientering. Anonymkode: cd7aa...dae 6 2
Virrevirrevapp Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Hvis han er sliten kan han ta en klutvask, wipes ol. Men hvis han oppriktig tror han ikke blir skitten er jo problemet verre. 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 snakke du om mannen eller tenåringsønn? Jeg har en kontor jobb og dusje normalt annenhver dag. Men dusje alltid etter at jeg har vært fysisk aktive, og hadde nok dusjet vær dag rett etter jobb om jeg hadde hatt et fysisk yrke, Anonymkode: 6d6bc...362 3 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 Men hvorfor ikke bare la ham sove på sofaen? Hans valg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #7 Skrevet 23. april 2024 Tenker jeg og, jeg og har stillesittende jobb, forbrenner ikke en kalori og dusjer annenhver dag eller oftere dersom jeg har vært å gått meg en tur eller lignende. Lurer på om han vet han er skitten men at det er en bedre unnskyldning enn at han ikke gidder ts Anonymkode: 98853...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #8 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): snakke du om mannen eller tenåringsønn? Jeg har en kontor jobb og dusje normalt annenhver dag. Men dusje alltid etter at jeg har vært fysisk aktive, og hadde nok dusjet vær dag rett etter jobb om jeg hadde hatt et fysisk yrke, Anonymkode: 6d6bc...362 Mannen min, ble 30 år i fjor høst ts Anonymkode: 98853...0d5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #9 Skrevet 23. april 2024 Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Men hvorfor ikke bare la ham sove på sofaen? Hans valg. Greit nok at han sover på sofaen, problemet er den sure stemningen i opptil en dag etterpå og da fra hans side. Jeg kunne alltids ikke brydd meg og latt han komme i senga for å bevare husfreden men da blir det jo skittent!! 😶 Anonymkode: 98853...0d5 1 1
c_buk Skrevet 23. april 2024 #10 Skrevet 23. april 2024 (endret) I utgangspunktet synes jeg altfor mange er for fanatiske med den daglige dusjen. Men i din situasjon ts synes jeg det er helt på sin plass. Ved hardt fysisk arbeid, skittent arbeid, trening, og mange andre situasjoner hvor man blir utsatt for mye svette eller mye skitt synes jeg det er normal hygiene å ta en dusj. Jeg er selv mann og ville synes det var ekkelt om din mann slang seg ned i sofaen uten en dusj, og jeg skjønner godt at du reagerer på at han legger seg skitten i senga. Endret 23. april 2024 av c_buk 3 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #11 Skrevet 23. april 2024 Ville ikke hatt sagflis og svette i sofaen heller. Kan ikke denne guttemannen dusje og skifte med en gang han kommer fra jobb? Da slipper han å tenke på det sent på kvelden når han er trøtt. Anonymkode: e741b...262 5 4
flusa Skrevet 23. april 2024 #12 Skrevet 23. april 2024 Du er kontrollerende,syns jeg..skjønner at han blir sur når du sjekker om han har dusjet.. Han klarer vel fint å styre egen kroppshygiene? 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #13 Skrevet 23. april 2024 flusa skrev (Akkurat nå): Du er kontrollerende,syns jeg..skjønner at han blir sur når du sjekker om han har dusjet.. Han klarer vel fint å styre egen kroppshygiene? Åpenbart ikke Anonymkode: cd7aa...dae 8 6
Virrevirrevapp Skrevet 23. april 2024 #14 Skrevet 23. april 2024 flusa skrev (Akkurat nå): Du er kontrollerende,syns jeg..skjønner at han blir sur når du sjekker om han har dusjet.. Han klarer vel fint å styre egen kroppshygiene? Tydeligvis ikke. Hun får jo fullt av sagflis i senga om han ikke dusjer og legger seg der. 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #15 Skrevet 23. april 2024 flusa skrev (4 minutter siden): Du er kontrollerende,syns jeg..skjønner at han blir sur når du sjekker om han har dusjet.. Han klarer vel fint å styre egen kroppshygiene? Tydeligvis ikke da. Man vil jo ikke ha en person full av svette og støv fra byggeplass oppi senga. Eller syns du det er koselig? Anonymkode: 26fa2...a73 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #16 Skrevet 23. april 2024 La vær å skifte på hans side av senga. Han oppdager fort hvor skittent det blir. Om man ikke vasker klær, gulv osv vet man ikke hvor skittent det blitmr. La han oppdage det selv. Anonymkode: 9341a...f03 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #17 Skrevet 23. april 2024 flusa skrev (10 minutter siden): Du er kontrollerende,syns jeg..skjønner at han blir sur når du sjekker om han har dusjet.. Han klarer vel fint å styre egen kroppshygiene? Tydeligvis ikke Anonymkode: 45b46...219 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #18 Skrevet 23. april 2024 Jeg har hørt om ektepar som kjører separate soverom, det høres ut som noe for dere. Anonymkode: a8934...e0a 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #19 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hørt om ektepar som kjører separate soverom, det høres ut som noe for dere. Anonymkode: a8934...e0a Hehe ja nei dersom vi tar det steget må vi nesten bare innse at vi ikke oppfyller de krav og ønsker vi har til et samliv. Seperat soverom er ikke noe for meg ts Anonymkode: 98853...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #20 Skrevet 23. april 2024 Dusje annenhver dag er innafor hvis man ikke har en fysisk anstrengende jobb. Siden mannen er snekker er jeg enig med TS at han bør dusje etter jobb. Min mann har en fysisk jobb og føler seg alltid uvel helt til han får tatt seg en dusj. Han har alltid dusjet hver dag så lenge jeg har vært sammen med ham. I helgene kan han avogtil dusje om morgenen for å våkne opp men tar seg en ekstra dusj hvis han har vært ute i hagen å jobbet eller måka snø hele dagen Anonymkode: 45b46...219 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå