Gå til innhold

slå sammen 2 sykemeldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært sykmeldt 2 uker med infulensa var frisk en uke og ble sykmeldt pga betennelse i beinet i 3 uker nå har arbeidsgiver innkalt til dialogmøte og jeg skjønner ikke poenget med og se 2 så ulike sykmeldinger under ett?  Er det rett?  burde jo være åpenbart unødvendig eller er ????

Anonymkode: a34b5...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiveren din ser jo ikke grunnen til at du er sykmeldt. Arb.giver har plikt til å følge deg opp under sykmelding og skal utarbeide oppfølgingsplan før du har vært sykmeldt i 7 uker. I og med at du nå har sykmelding i 5 uker så er det helt naturlig med et dialogmøte, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter reglene må du vel være fiskemeldt i min 16 dager før de ikke skal ses på som en? 
 

Anonymkode: 4efa0...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis arbeidsgiver som ser sykemeldingene som en, men systemet. Det er jo fordi det var så kort tid i mellom. Det må gå 26uker mellom sykemeldingene for at de ikke skal beregnes som en periode.

Arbeidsgiver får bare påminnelse fra NAV om at det må gjennomføres dialogmøte, så må dere bare svare for om det kan tilrettelegges for at du fortere kommer i jobb igjen ......  En kan lett bare svare at sykemeldingen fortsetter i x antall dager/uker og at en deretter er tilbake i jobb som før, alt etter hva som blir riktig såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialogmøte er jo for din egen del 😊 Det er ikke sjefen som er vrang, men NAV som krever det. Jeg måtte ha dialogmøte jeg også, til tross for at plagene var svangerskapsrelaterte og det var avklart at det ikke kom til å bedre seg før etter fødsel. Er bare å stille opp, ikke noe skummelt med det.

Anonymkode: 6b0b8...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dialogmøte er jo for din egen del 😊 Det er ikke sjefen som er vrang, men NAV som krever det. Jeg måtte ha dialogmøte jeg også, til tross for at plagene var svangerskapsrelaterte og det var avklart at det ikke kom til å bedre seg før etter fødsel. Er bare å stille opp, ikke noe skummelt med det.

Anonymkode: 6b0b8...ef4

Ikke skummelt i det hele tatt bare lurer på hvor hensiktsmessig det er er jo tilbake lenge før det er gått 7 uker uansett dialogmøte 2 dager før jeg er tilbake, å hensikten er? Klarer ikke se logikken men hva som skal til for at det ikke skal bli unødig lengde men null stress møter så klart ser det bare som bortkastet tid for begge selv om jeg har jo tid da :)

Anonymkode: a34b5...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke skummelt i det hele tatt bare lurer på hvor hensiktsmessig det er er jo tilbake lenge før det er gått 7 uker uansett dialogmøte 2 dager før jeg er tilbake, å hensikten er? Klarer ikke se logikken men hva som skal til for at det ikke skal bli unødig lengde men null stress møter så klart ser det bare som bortkastet tid for begge selv om jeg har jo tid da :)

Anonymkode: a34b5...746

Nei, logisk er det jo ikke, haha. Ville hørt med sjefen om det er nødvendig, siden du forventer å komme tilbake rett etter møtet skal være :)

Anonymkode: 6b0b8...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...