Arkana Skrevet 23. april 2024 #21 Skrevet 23. april 2024 Jeg kan ikke se noen grunn til å si nei. Datteren min går for øvrig i 5. og der er det ingen som bruker sportsBH selv om flere av dem (inkludert hun selv) faktisk har bryster. Så interessant å se hvor ulikt det er.
Queen94 Skrevet 23. april 2024 #22 Skrevet 23. april 2024 Tenker kjør på. Min begynte med singlet i slutten av første klasse fordi hu ville gå med «bh»
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #23 Skrevet 23. april 2024 Ta voksne tanker om kropp; at «de skal være barn», at de ikke har bryster som trenge et slikt plagg etc. ut av det hele. Situasjonen her er, «alle de kule kidza» har sports BH. Dette er er plagg som gir en viss popularitet, og som virkelig er «it». Om dette var tilbake på 2000 tallet og hun ønsket seg platåsko eller bukse med 1m sleng, hadde du da stilt spørsmål som nå? Jeg hadde kjøpt. Ikke fordi jeg tenkte at det var noen kroppslig grunn for det, men for at det er en … ja mental grunn for det. Hun ønsker å passe inn med de andre, og være som de andre. Anonymkode: e2149...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #24 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Okay, saken er den at andreklassingen VIRKELIG ønsker seg sports-bh ala bildet. Hun har mast siden høsten, og «alle» de andre jentene har visst dette. Hun har listet opp navnene som er godt over halvparten av jentene i klassen. Uansett. Jeg har stått beinhardt på dette. Disse jentene har jo ingen grunn til å bruke dette. Jeg ønsker at datteren min ikke skal bli såppas påvirket av hva andre har og ikke, jeg ønsker at hun skal være trygg i seg selv, og prøver i så stor grad som mulig å la henne være barn så lenge som mulig. Utrolig tidlig mange av jentene starter med sminke og diverse. Men det er en annen diskusjon. Uansett. Jeg må nesten bare høre her. Er jeg urimelig? Lager jeg dette til en større sak en det er? Burde jeg hi etter for dette ved neste gave-anledning, eller bør jeg fastholde at hun er for liten for dette? Jeg synes det er en så vanskelig balansegang. Vil jo ikke at hun skal føle seg utenfor etc pga dette heller.. Anonymkode: df05b...cc6 De har topper som ligner på slike i vanlig bomull til barn. Jentene her begynte tidlig med slike topper. De ønsket det så da fikk de det. Trenger ikke ha brystknopper for å bruke en topp under klærene. Blir litt som å nekte et barn å bruke ankelsokker. Ser ikke problemet med å la barnet begynne å bruke topper jeg. Det er ikke skadelig for dem på noe måte. Tror absolutt du lager det til en større sak enn det er. Anonymkode: 91b7d...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #25 Skrevet 23. april 2024 https://www.intersport.no/barn-og-junior/barneklaer/sports-bh/ Det finnes mange kule treningstopper for barn. Over er bare et lite eksempel. Kan dere inngå en avtale, kanskje? Si at hun må vente til tredjeklasse, for eksempel. Og i mellomtiden kan dere kjøpe noen fine undertøyssingleter til henne, kanskje? Min 5. klassing bruker nesten bare singleter fra lager 157, de er gode fordi de er doble i stoffet øverst, og skjuler knoppen litt mer. Som jo er akkurat det hun er på jakt etter. Undertøystopper klemmer så fælt, synes hun. Anonymkode: d583d...e44
Lonelily Skrevet 23. april 2024 #26 Skrevet 23. april 2024 Det er jo helt tåpelig at de skal gå med dette i 2 klasse, men joda.. samme her i huset. Hun fikk og har gått med det religiøst i to år. Nå er hun 10 år og sa nylig: "jeg trenger ikke ha de på, jeg har jo ikke fått pupper ennå". 🤦♀️😅 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #27 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du ville ringt "Stemmer det at Kari har sports-bh?" "Åja, okei, hun har begynt å utvikle bryst (ikke bryst som dere tenker bryst, men ungene synes at fortstørrede brystknopler som stikker ut av genseren er flaut.) da er det greit." Du kommer til å sitte igjen som dusten som ringte og trengte en forklaring på hvorfor et barn får bruke en snill versjon av bh. Jeg hadde tenkt at du var helt ute på jordet. Det var mange 8-9 åringer her i 3 klasse som brukte undertopper for å skjule nettopp sånn, og det er faktisk en privatsak hva man bruker av undertøy. Anonymkode: daed1...36e Man trenger jo ikke ringe. Er bare å nevne det om man møter en annen forelder, på et foreldremøte eller i en melding på Facebook-gruppa til klassen. Ikke fordømmende, men bare for å høre om det er en vanlig greie nå, og man kan skrive at man synes det er litt vanskelig å følge på hvordan ting er i dag. Ingenting flaut med det, og TS er garantert ikke den eneste forelderen som lurer. Anonymkode: 82a4a...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #28 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare for å avklare noe - hun kaller det selv topp - ikke sports-bh. Det er bare noe jeg kaller det her slik at alle forstår hva slags type topp det er snakk om 😃 Hun har ingen tegn til «brystknopper» overhodet, og det er heller ikke slik at det er så aktuelt å trene feks i bare en slik (uten t-skjorte). Jeg tror også dette handler om mote. Uansett, takker igjen for mange gode refleksjoner! Da blir det slik topp! Hun blir nok overrasket ja 😆 ts Anonymkode: df05b...cc6 Det handler nok om begge deler, vil jeg tro. Kanskje mote for hennes del, men for noen av jentene som bruker det handler nok også om begynnende pubertet. Så blir det en kul greie da. Men bra du kjøper til henne! Tipper hun blir glad. Anonymkode: daed1...36e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #29 Skrevet 23. april 2024 Er ikke det litt spesielt å ønske seg sportsbh for å skjule/holde puppene på plass som barn, og når de blir ungdom eller unge voksne skal ikke de bruke bh i det hele tatt når brystene faktisk har utviklet seg? Det er mange unge jenter som ikke bruker bh under t-skjorte, singlet eller genser. Og det vises. Anonymkode: b30db...251 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #30 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke det litt spesielt å ønske seg sportsbh for å skjule/holde puppene på plass som barn, og når de blir ungdom eller unge voksne skal ikke de bruke bh i det hele tatt når brystene faktisk har utviklet seg? Det er mange unge jenter som ikke bruker bh under t-skjorte, singlet eller genser. Og det vises. Anonymkode: b30db...251 Hæ? Anonymkode: 72668...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #31 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Man trenger jo ikke ringe. Er bare å nevne det om man møter en annen forelder, på et foreldremøte eller i en melding på Facebook-gruppa til klassen. Ikke fordømmende, men bare for å høre om det er en vanlig greie nå, og man kan skrive at man synes det er litt vanskelig å følge på hvordan ting er i dag. Ingenting flaut med det, og TS er garantert ikke den eneste forelderen som lurer. Anonymkode: 82a4a...c1d Det er mye som er kjekt å ta opp i foreldregrupper, men barns undertøy er ikke det. Skal foreldre svare som sant er da? Min datter får lov, fordi hun har begynt å få bryster? Du vil jo ikke få ærlige svar, de som har noe annet å komme med en moteperspektivet holder jo forhåpentligvis kjeft, ikke sikkert barna synes det er kulest i verden at pubertet og utvikling diskuteres blant foreldrene. Ingen foreldre har noe med om min ungdom bruker g-string heller, eller om de får lov å barbere seg, og eventuelt hvor. Mye av det har ikke jeg noe med heller, faktisk. Anonymkode: daed1...36e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #32 Skrevet 23. april 2024 Hun kaller det topp og da er det topp. Hun ser ikke på dette som noe kroppsfokusert, seksuelt eller noe annet. Hun ser at vennenen har noe som er kult og ønsker det samme TS 😊 Min på 11 fikk det i 3 tredje klasse fordi hun begynte å få pupper, men da fulgte vennene etter også selv de som ikke har pupper. Det er en naturlig utvikling hos barn. La henne få noen topper. Så om 5 måneder kan det hende hun ikke bruker det en gang lenger fordi det kanskje ikke var så kult alikevel. Blir som småbarn og bikini. De syns det bare er fint. Alstå helt uskyldig for barn. Men for voksne kan selv det mest uskyldig bli tolket på en eller annen mpte uansett hvordan man tenker. Velg dine kamper TS 😊 Anonymkode: 7d62f...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #33 Skrevet 23. april 2024 Jeg hadde nok gitt etter på ett klesplagg, men sminke hadde vært helt uaktuelt for meg å godta i den alderen. Det er barn på trinnet til datteren min som sminker seg, de går i 1 klasse. Anonymkode: 13c08...43e 1
Daisy-love Skrevet 23. april 2024 #34 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bare for å avklare noe - hun kaller det selv topp - ikke sports-bh. Det er bare noe jeg kaller det her slik at alle forstår hva slags type topp det er snakk om 😃 Hun har ingen tegn til «brystknopper» overhodet, og det er heller ikke slik at det er så aktuelt å trene feks i bare en slik (uten t-skjorte). Jeg tror også dette handler om mote. Uansett, takker igjen for mange gode refleksjoner! Da blir det slik topp! Hun blir nok overrasket ja 😆 ts Anonymkode: df05b...cc6 Jeg hadde selv tidlig «topp», og da som din datter, under klær, og det var før jeg begynte å få bryster. Følte meg mindre bar med det. Var ikke noe «mote» i min tid, og jeg husker ikke når jeg selv begynte med det, men jeg tenker det er greit, og støtter deg her. En kan heller være litt nøye med hvilken en velger. Husker jeg hadde noen ganske søte selv, som ikke fantes «seksualiserte» i mangel på bedre ord/beskrivelse. Ikke at de du viser på bildet for å illustrere er det heller, men de finnes jo og det passer virkelig ikke en andreklassing, etter min mening. Nå får du nok en fornøyd datter 😁👍🏻
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #35 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke det litt spesielt å ønske seg sportsbh for å skjule/holde puppene på plass som barn, og når de blir ungdom eller unge voksne skal ikke de bruke bh i det hele tatt når brystene faktisk har utviklet seg? Det er mange unge jenter som ikke bruker bh under t-skjorte, singlet eller genser. Og det vises. Anonymkode: b30db...251 Du virker bare merkelig. Har en venninne som er helt flat, hun bruker og sportstopper for hun synes det er behagelig, er det og rart? Noen av oss bruker bh fordi puppene er så svære at det blir for mye movement der oppe og andre fordi de liker det. Noen liker å gå uten, hvem faen bryr seg? Anonymkode: a9460...02c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå