Gå til innhold

Invitere mammas kjæreste i barnedåp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står ovenfor et lite dilemma, og det er som overskriften sier; invitere mammas kjæreste i barnedåpen eller ikke?

Historien bak spørsmålet er at han og mamma har vært sammen i 7 år. Han gjør det slutt med henne en gang i året, helt ut av det blå, og ignorerer henne i et par måneder også blir de sammen igjen. Hun tar han tilbake hver eneste gang. I tillegg til dette er han en fyr som vet best. Det går ikke an å ha andre meninger enn han, og om du mot formodning skulle hatt det, så lager han en scene ut av det. I et 70-årslag for noen år tilbake lagde han ordentlig dårlig stemning under middagen da han bestemte seg for å henge ut og konfrontere et av våre familiemedlemmer med noe han ikke likte med denne personen, noe som i stor grad ødela hele kvelden.

Jeg synes han er en usmakelig type, og har nå sagt til mamma at jeg ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. Dette er mamma kjempesint og lei seg for, da hun velger han, uansett hvor dårlig han behandler henne. Snart skal vi ha barnedåp og jeg har overhode ikke lyst til å invitere han, samtidig som jeg synes det er vondt ovenfor mamma da hun kommer til å bli kjempelei seg. 

What to do?

Anonymkode: d7051...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke invitert ham. 

Anonymkode: 03557...f6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal snakke med søsken, ektefelle og annen familie og diskutere med dem. Så gjør du det flertallet ønsker. 
Og så må dere ta en alvorlig prat med din mor om HVORFOR dere har det sånn! 

Anonymkode: f0e18...386

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står ovenfor et lite dilemma, og det er som overskriften sier; invitere mammas kjæreste i barnedåpen eller ikke?

Historien bak spørsmålet er at han og mamma har vært sammen i 7 år. Han gjør det slutt med henne en gang i året, helt ut av det blå, og ignorerer henne i et par måneder også blir de sammen igjen. Hun tar han tilbake hver eneste gang. I tillegg til dette er han en fyr som vet best. Det går ikke an å ha andre meninger enn han, og om du mot formodning skulle hatt det, så lager han en scene ut av det. I et 70-årslag for noen år tilbake lagde han ordentlig dårlig stemning under middagen da han bestemte seg for å henge ut og konfrontere et av våre familiemedlemmer med noe han ikke likte med denne personen, noe som i stor grad ødela hele kvelden.

Jeg synes han er en usmakelig type, og har nå sagt til mamma at jeg ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. Dette er mamma kjempesint og lei seg for, da hun velger han, uansett hvor dårlig han behandler henne. Snart skal vi ha barnedåp og jeg har overhode ikke lyst til å invitere han, samtidig som jeg synes det er vondt ovenfor mamma da hun kommer til å bli kjempelei seg. 

What to do?

Anonymkode: d7051...cc2

Ikke inviter. At din mor velger en idiot gang på gang er hennes valg, det betyr ikke at dere trenger å forholde dere til fyren og dra med «dritten» hans inn i deres familie.

 

Anonymkode: 7e308...a48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde invitert, er partneren til moren din

Anonymkode: 65dec...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke invitert han. 

Vi har en lignende situasjon hvor min mor har en ny "partner" - han tar generelt lite del i mamma sine barn - ikke noe interesse for å være en del av livene våre - annet enn på hans premisser. Jeg inviterer ikke han til jul, og inviterte han ikke i barnedåp vi hadde for 2 år siden, og blir ikke invitert i neste barnedåp neste år. 

Inviterer ikke noen i barnedåp som man ikke ønsker å ha der som en del av feiringen. Din mor velger å leve med denne mannen- det er hennes valg, men det betyr ikke at dere må forholde dere til det og inkludere mennesket. 

 

Anonymkode: c6158...f34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde invitert. Jeg aksepterer at andre finner partnere jeg kanskje ikke liker, men må forholde meg høflig til. Når det er naturlig at man har med partner, og det synes jeg det er her, så får de komme.

Anonymkode: 7afbe...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde invitert. Jeg aksepterer at andre finner partnere jeg kanskje ikke liker, men må forholde meg høflig til. Når det er naturlig at man har med partner, og det synes jeg det er her, så får de komme.

Anonymkode: 7afbe...3c2

Enig

Anonymkode: 65dec...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inviter. Min far var sammen med ei som oppførte seg helt forferdelig og til slutt ga familien beskjed til min far at hun ikke var velkommen. Heldigvis så jo pappa dette selv og aksepterte det. Det ble slutt etter noen år. 

Anonymkode: 0d63b...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få lov til å ikke invitere når det er en person som dette. Man vil tros alt ha det hyggelig

i familieselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deres dåp og dere inviterer akkurat de dere selv vil:) 

Anonymkode: 4dd54...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hadde invitert. Jeg aksepterer at andre finner partnere jeg kanskje ikke liker, men må forholde meg høflig til. Når det er naturlig at man har med partner, og det synes jeg det er her, så får de komme.

Anonymkode: 7afbe...3c2

Enig. Men samtidig hadde det ikke kostet meg en kalori å be ham om å gå dersom han lager noe styr og ikke oppfører seg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha invitert. Det er partneren til moren din, og du bør ta hensyn til henne og akseptere at det er hennes valg av mann.  Jeg synes ikke man skal «utestenge» personer man ikke har kjemi med, det være seg pga diagnoser, manglende sosiale antenner eller at man er andrrledes enn en selv. Vær raus og ha takhøyde, gjør det for moren din sin skyld. Man må klare å holde ut med personer man ikke liker i noen timer. Si heller fra at du ikke vil akseptere scener, og hvis han starter noe så må han forlate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinaB skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ha invitert. Det er partneren til moren din, og du bør ta hensyn til henne og akseptere at det er hennes valg av mann.  Jeg synes ikke man skal «utestenge» personer man ikke har kjemi med, det være seg pga diagnoser, manglende sosiale antenner eller at man er andrrledes enn en selv. Vær raus og ha takhøyde, gjør det for moren din sin skyld. Man må klare å holde ut med personer man ikke liker i noen timer. Si heller fra at du ikke vil akseptere scener, og hvis han starter noe så må han forlate. 

Men hvorfor skal jeg ta hensyn til henne og akseptere hennes valg av mann? Hvorfor skal ikke hun ta hensyn til at ingen i familien liker han? Er vanskelig å akspetere folk som behandler andre dårlig altså. Har vært raus med den mannen i sju år, men nok er nok. 

Anonymkode: d7051...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor skal jeg ta hensyn til henne og akseptere hennes valg av mann? Hvorfor skal ikke hun ta hensyn til at ingen i familien liker han? Er vanskelig å akspetere folk som behandler andre dårlig altså. Har vært raus med den mannen i sju år, men nok er nok. 

Anonymkode: d7051...cc2

Du inviterer kun personer du ønsker å ha tilstede i barnedåp eller andre tilstelninger. 

At din mor velger å leve med denne mannen, betyr ikke at du må ha personen i ditt liv. Man kan respektere hennes valg om lispartner, og samtidig unngå å ha personen i sitt liv. 100% 

Jeg gjør det. Min mors samboer er ikke inkludert i familiesamlinger hos meg. Dette er noe min mor må akseptere, på lik linje som jeg på akseptere at hun velger å leve med den mannen. 

Du er ikke pliktig til å omgås et menneske bare fordi din mor har valg som hun har valgt.. 

Anonymkode: c6158...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...