Gjest utlogget nå..... Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 noen her som har det? den typen som kun er på hender og føtter. med blemmer og sånn? hva slags medisin har dere isåfall fått? behandling etc...
Gjest GreenSky Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Logger du deg ut? Psoriasis er ikke noe å skamme seg over. Ja, jeg har hatt det. På hender, føtter, lårene, hodebunnen og ryggen. I perioder var det så ille at jeg ikke kunne ligge i senga om natten, måtte sitte og sove pga at ryggen var som et eneste stort sår. Gikk uten sokker pga at sokkene grodde fast til huden. Heldigvis forsvunnet, alt sammen. Det forsvant gradvis. Behandlingen var allergitabletter, hydrokortison, kortisontabletter i perioder, solarium (fikk gratis solarium på sykehuset) og mye fuktighetskrem.
Aeriana Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Jeg fikk det plutselig etter at jeg fikk barn for 4 år siden. Hadde det stort sett på hender, armer, legger, knær, hodebunn og litt i ørene Jeg prøvde "alt", også akupunktur og homøopati, ingenting hjalp. Så jeg bare ga opp all form for behandling, utenom vanlig fuktighetskrem da. Har vært helt symptomfri i over 2 år nå Det bare forsvant av seg selv, men for all del, det kan jo plutselig komme utbrudd igjen. Dette er vel noe en bare må leve med dessverre. Er bare kjempeglad for å bli kvitt det nå jeg
Svart Katt Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Min far har vært plaget av det halve livet. (Og jeg er kjemperedd for å arve det.) Han sier at omega 3 hjelper veldig. Og masse sol og fuktighetskrem. Tror ikke han tar noen form for medisiner. I hvert fall ikke nå..
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Mamma går til lysbehandling hos hudlege. Sitter med føttene i mini-solarium, hendene i et annet, hele kroppen i et kammer osv. Det er solarium x ti omtrent, og tar mellom 1-2 minutter per behandling pr. kroppsdel. Det har hjulpet masse! Det samme gjør sommer, sol og saltvann. Bade i saltvann og lufttørke er visst bra for henne. Psoriasis er jo en psykosomatisk sykdom som særlig gir utbrudd ved stress, belastninger osv. Mamma får i hvert fall ekstra utbrudd hvis hun er stressa, har mye å tenke på og slikt.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #6 Skrevet 9. februar 2006 ja jeg skammer meg faktisk. jeg har ikke den vanligste formen for psoriasis. jeg har den som kun er på hender og føtter. der du får blemmer som ser ut som kviser. jeg får ikke bruke kortisontabletter jeg. har prøvd det en gang i forbindelse med noe annet. beste 2 ukene siden jeg fikk dette.
Gjest GreenSky Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Da jeg hadde utslett på hendene, gikk jeg alltid med hvite hansker som jeg kjøpte på apoteket.
Gjest Consensio Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 ja jeg skammer meg faktisk. jeg har ikke den vanligste formen for psoriasis. jeg har den som kun er på hender og føtter. der du får blemmer som ser ut som kviser. jeg får ikke bruke kortisontabletter jeg. har prøvd det en gang i forbindelse med noe annet. beste 2 ukene siden jeg fikk dette. INGEN normal og oppegående lege gir noen kortison over lengre tid, så det er ikke bare deg Kortisontabletter kan gi alvorlige og kroniske bivirkninger, men jeg vet hvordan det er...gå på det litt, bli kjempebra og så måtte slutte med dem Har brukt dem pga min kroniske sykdom OG eksem på hendene. Har ikke fått diagnosen psoriasis da legene ikke tror jeg har det, men jeg har eksem inni hele håndflaten og fingrene. (men jeg blir som regel bedre om sommeren) Jeg får bruke kortisonkrem i korte perioder, det hjelper bittelitt. Ellers smører jeg meg konstant, hele dagen. Kremer som er litt fete, uten parfymer og parafin selvfølgelig.
Kråkesaks Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Tråden er ryddet for reklame. Kråkesaks, moderator.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå