Gå til innhold

Forkjøpsrett


Amalie678

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig kjøpt bolig, men venter på svar fra evnt mennesker som har forkjøpsrett. Har selv et boligbygg medlemsskap. Kan jeg selv melde forkjøp på bolig jeg selv har kjøpt? Slik at jeg «slår» en annen som har mindre annsinitet? Har leeenge vært på leting etter bolig og hadde vært utrolig kjipt hvis den ble tatt på forkjøp nå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du er medlem og fristen ikke har gått ut, så ja. 

Anonymkode: 1007b...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke! Du bruker jo din ansiennitet ved å kjøpe boligen nå, så de som eventuelt melder interesse for forkjøpsrett må ha bedre ansiennitet enn det du har for å kunne kuppe leiligheten!

Anonymkode: 581bd...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie678 skrev (12 timer siden):

Hei! Har nylig kjøpt bolig, men venter på svar fra evnt mennesker som har forkjøpsrett. Har selv et boligbygg medlemsskap. Kan jeg selv melde forkjøp på bolig jeg selv har kjøpt? Slik at jeg «slår» en annen som har mindre annsinitet? Har leeenge vært på leting etter bolig og hadde vært utrolig kjipt hvis den ble tatt på forkjøp nå…

Du må vel være medlem i samme boligbygg som sameiet har? Du kan jo ikke gå inn i forkjøpsrett hos ett boligbyggerlag med ansinitet fra ett annet 🤔 OBOS melder kan vel ikke bruke sin ansinitet på feks BORI BBL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...