justSkilt Skrevet 22. april 2024 #1 Skrevet 22. april 2024 (endret) Hei jeg skal overta huset etter samlivsbrudd - stort hus, tre barn - og nå nekter samboer å ha med et punkt i kontrakten om at hun skal vaske deler av huset ved flytting - etter å ha bodd her i 15 år. Jeg tenker forsåvidt på det som selvsagt - men i vårt tilfelle vil jeg ha det inn i kontrakten. Bør det virkelig være et problem? Og så er vi uenige om husleia for perioden hun skal fortsette å bo her fra jeg kjøper henne ut til hun flytter inn på nytt sted. Jeg finner alle steder at det er vanlig å betale halv markedsleie - men hun synes det er altfor høyt, vil betale 5000 pr mnd. Men det er jo ingenting... Endret 22. april 2024 av justSkilt
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #2 Skrevet 22. april 2024 Jeg forstår hvorfor du ble dumpet... Anonymkode: da131...0b7 21 13
Flytende Skrevet 22. april 2024 #3 Skrevet 22. april 2024 Jeg hadde ikke krevd vask. Jeg var bare overlykkelig når han flyttet ut. Men jeg hadde satt en siste frist for å ta med seg tingene sine - og en formulering om at du kan fakturere han for kasting av hans ting hvis han ikke tar det med seg. her tok det sikkert 4 år før alt var hentet/kastet. I begynnelsen kom han innom «for å hente en jakke» og skisko. Jeg holdt på å kaldkvele han og jeg pakket en eller to esker som han fikk med når han hentet unger hver gang. Og den drittjobben unner jeg ingen. Det er jo slik at etter 15!år har man samlet opp masse skit som man ikke lengre vil ha - og det er et problem når den ene overtar huset. 2
Gliffy Skrevet 22. april 2024 #4 Skrevet 22. april 2024 Etter at du har kjøpt henne ut eier jo du huset. Da kan du sette husleia til hva som helst egentlig og så kan hun velge om hun vil leie hos deg eller noen andre. Dere bør kanskje ta inn en nøytral tredjepart her, en megler f. Eks som kan hjelpe med kontrakten. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #5 Skrevet 22. april 2024 Flytende skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke krevd vask. Jeg var bare overlykkelig når han flyttet ut. Men jeg hadde satt en siste frist for å ta med seg tingene sine - og en formulering om at du kan fakturere han for kasting av hans ting hvis han ikke tar det med seg. her tok det sikkert 4 år før alt var hentet/kastet. I begynnelsen kom han innom «for å hente en jakke» og skisko. Jeg holdt på å kaldkvele han og jeg pakket en eller to esker som han fikk med når han hentet unger hver gang. Og den drittjobben unner jeg ingen. Det er jo slik at etter 15!år har man samlet opp masse skit som man ikke lengre vil ha - og det er et problem når den ene overtar huset. Må gjøre det mer effektiv. Tok å pakket alle tingene jeg og satte det på trappen ute (tak over). Skrev at jeg hadde ingen ansvar om noe ble stjålet om han ikke hentet det umiddelbart. Da kom han , hadde kun hentet litt klær ila to mnd Anonymkode: 5cccb...109 1 1
Carrot Skrevet 22. april 2024 #6 Skrevet 22. april 2024 Du må tøyse nå? Har aldri hørt om noen som har med i "kontrakten" at man skal vaske seg ut av felles hjem om man avslutter et forhold.. Greit nok at noen velger gjøre det - men å kreve det? Kan du ikke vaske selv? 16 2
justSkilt Skrevet 22. april 2024 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår hvorfor du ble dumpet... Anonymkode: da131...0b7 ble ikke d...
Flytende Skrevet 22. april 2024 #8 Skrevet 22. april 2024 Vi delte på husleie frem til han flyttet ut - mener jeg vi bodde også annen hver uke i huset til han flyttet inn i egen leilighet og delte på bilen og det var så utrolig slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #9 Skrevet 22. april 2024 Tenker du noe på at dere skal samarbeide rundt 3 barn etter at hun har flyttet ut? Hvilken møkk er hennes og hvilken er din - vasket hun noe av din møkk da dere var sammen? Anonymkode: d9e6c...680 15 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #10 Skrevet 22. april 2024 Om 5000 er lite kommer jo an på hva som er inkludert. Så prisen din sier jo ingenting. Om hun ikke vil være med å vaske hadde jeg revurdert om hun skulle få leie. Fordi sånne småkrav og nekting får meg til å lure litt på om hun har tenkt å være vrien og vanskelig. Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha huset men hun bo der. Anonymkode: 5cccb...109
justSkilt Skrevet 22. april 2024 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du noe på at dere skal samarbeide rundt 3 barn etter at hun har flyttet ut? Hvilken møkk er hennes og hvilken er din - vasket hun noe av din møkk da dere var sammen? Anonymkode: d9e6c...680 Mulig jeg forsøker å tvinge henne til slikt samarbeid ja... Men det er muligens et håpløst / fånyttes forsøk... Ja hun har vasket feks klær i en såkalt vaskemaskin. Men hun har ALDRI vasket et rom grundig eks. tørke av gulvlister.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #12 Skrevet 22. april 2024 Du er smålig om du krever hun skal vaske seg ut fra deres felles hjem. Det er nok av kamper fremover etter en skilsmisse og dette bør ikke være en av de. Anonymkode: 93a3a...094 10 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #13 Skrevet 22. april 2024 Jeg er sjokkert over deg ts. Anonymkode: e5a84...3a6 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #14 Skrevet 22. april 2024 For barnas del ville jeg vært mer ydmyk hvis jeg var deg, dere skal samarbeide i mange år å det er greit å prøve å ha en grei tone. Jeg forstår at i et brudd er det vanskelig å holde hodet kaldt men hvis man elsker barna sine så lukker man ører å øyne litt å biter ting i seg. Om hun oppfører seg drit eller uakseptabelt så trenger ikke du å synke ned på hennes nivå. Tenk på barna oppi dette. Anonymkode: 325d6...5d3 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #15 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For barnas del ville jeg vært mer ydmyk hvis jeg var deg, dere skal samarbeide i mange år å det er greit å prøve å ha en grei tone. Jeg forstår at i et brudd er det vanskelig å holde hodet kaldt men hvis man elsker barna sine så lukker man ører å øyne litt å biter ting i seg. Om hun oppfører seg drit eller uakseptabelt så trenger ikke du å synke ned på hennes nivå. Tenk på barna oppi dette. Anonymkode: 325d6...5d3 Jeg skjønner ikke at man er dritt å si hun skal være med å vaske ned huset. Hu. Har jo bodd der i 15år. Så er vel helt naturlig at de begge vasker ned. Det er jo en enorm jobb. Og evnt smålig av henne og ikke delta på det Anonymkode: 5cccb...109
justSkilt Skrevet 22. april 2024 Forfatter #16 Skrevet 22. april 2024 Er et spørsmål om hvor mye jeg kan bite til meg, over tid. For eksempel hun skal ikke ha bil når hun flytter. Hvor lenge skal jeg "bite i meg" at jeg må stå for all kjøring av barna til aktiviteter etc.?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #17 Skrevet 22. april 2024 At det går an. Liten nok? Anonymkode: a1353...648 1
Gjest takinova Skrevet 22. april 2024 #18 Skrevet 22. april 2024 justSkilt skrev (29 minutter siden): Hei jeg skal overta huset etter samlivsbrudd - stort hus, tre barn - og nå nekter samboer å ha med et punkt i kontrakten om at hun skal vaske deler av huset ved flytting - etter å ha bodd her i 15 år. Jeg tenker forsåvidt på det som selvsagt - men i vårt tilfelle vil jeg ha det inn i kontrakten. Bør det virkelig være et problem? Og så er vi uenige om husleia for perioden hun skal fortsette å bo her fra jeg kjøper henne ut til hun flytter inn på nytt sted. Jeg finner alle steder at det er vanlig å betale halv markedsleie - men hun synes det er altfor høyt, vil betale 5000 pr mnd. Men det er jo ingenting... Skal det virkelig være litt vasking som skal være det siste mellom dere? Jeg hadde nok ikke tatt så hardt på vaskingen jeg heller, om jeg skulle overlate huset mitt til eksen. Når det gjelder husleie burde det vært avklart FØR dere ordnet det formelle med overtakelse.
Gjest takinova Skrevet 22. april 2024 #19 Skrevet 22. april 2024 justSkilt skrev (3 minutter siden): Er et spørsmål om hvor mye jeg kan bite til meg, over tid. For eksempel hun skal ikke ha bil når hun flytter. Hvor lenge skal jeg "bite i meg" at jeg må stå for all kjøring av barna til aktiviteter etc.? Du kjører når du har ungene. Når hun har dem må hun selv ordne det. Ellers skal de bo fast hos deg? I så fall er det vel uansett du som må kjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #20 Skrevet 22. april 2024 justSkilt skrev (21 minutter siden): Mulig jeg forsøker å tvinge henne til slikt samarbeid ja... Men det er muligens et håpløst / fånyttes forsøk... Skjerp deg, endre holdning! Legg bort konfliktbrillene og samarbeid til barnas beste. Anonymkode: 48d4e...5c7 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå