AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #1 Skrevet 22. april 2024 Veldig mange av de jeg jobber med følger sin kone/mann/samboer på snapkartet. Sjekker flere ganger for dag hvor vedkommende befinner seg. De følger forøvrig også sine voksne barn der og sjekker til stadighet hvor de befinner seg. Jeg har ikke verken mann eller barn på snapkartet og de ser ikke meg heller. Jeg ser ikke behovet for det heller. Innimellom når mine voksne barn er på kjøretur hjem på ferie, kan de dele ruta på google maps. Men da bare for gøy og for at jeg skal ha middag klar til de kommer. Hvor vanlig er det å følge med på hvor folk er? Anonymkode: 9a8c7...416 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #2 Skrevet 22. april 2024 Her ser min sønn, min mann og min mor meg på snap. Vet ikke hvorfor, bare blitt slik. Gjør meg ingenting egentlig. Tror ingen av de sjekker hvor jeg er og hvis de gjør det så går det helt fint. Anonymkode: c63da...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #3 Skrevet 22. april 2024 Jeg har barna mine og kjæresten på snapkartet. Sjekker inninmellom eldste datter for å se hvor hun er, i forhold til middag. Hun deler live, så jeg ser hvor hun er hele tida, også når appen ikke er i bruk. Ellers er det ikke i bruk. Ingen behov for å sjekke. Anonymkode: 380bb...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #4 Skrevet 22. april 2024 Jeg har min mann og min eldre far. Mann sjekker jeg for å se om han er på vei hjem fra jobb, eller for å finne han om vi er på handletur og går litt hver for oss. Far sjekker jeg for å se om han er hjemme før jeg ringer, slik at jeg ikke forstyrrer på tur eller handling. Har ikke den store interessen av å sjekke ellers, så kan gå dager mellom hver gang. Hvorfor og når de sjekker meg aner jeg ikke, og det bryr meg heller ikke. Anonymkode: 08670...180
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #5 Skrevet 22. april 2024 Nei, hvem i all verden gjør slikt?? Det er hele absurd å skulle sjekke hvor folk er med mindre man har en avtale de er forsinket til. Takk Gud for at jeg ikke skrur på min og at vi klarer å kommunisere vedr middager og andre planer. Snapchat betyr at man har en mobil, ergo kan man kommunisere. Anonymkode: de474...fad 10 2
AnonymMisbruker Skrevet 22. april 2024 #6 Skrevet 22. april 2024 Hvis jeg hadde sett kjerring eller barn på snap kart så hadde jeg tatt en alvorsprat med dem angående personsikkerhet og bedt de deaktivere det umiddelbart. Hvem vil dele lokasjonen sin fritt med andre? Vil du dele så deler du maps med en person, ikke hele verden. Kan være nyttig på ferie. 3 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #7 Skrevet 22. april 2024 AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg hadde sett kjerring eller barn på snap kart så hadde jeg tatt en alvorsprat med dem angående personsikkerhet og bedt de deaktivere det umiddelbart. Hvem vil dele lokasjonen sin fritt med andre? Vil du dele så deler du maps med en person, ikke hele verden. Kan være nyttig på ferie. Selvfølgelig er det begrenset Har dobbeltsjekket at det også gjelder eldre far - som er veldig opptatt av at vi skal kunne se hvor han er i og med at han er alene, og sikkert finner litt innhold i hverdagen på å følge litt med på hva vi gjør. Anonymkode: 08670...180
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #8 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, hvem i all verden gjør slikt?? Det er hele absurd å skulle sjekke hvor folk er med mindre man har en avtale de er forsinket til. Takk Gud for at jeg ikke skrur på min og at vi klarer å kommunisere vedr middager og andre planer. Snapchat betyr at man har en mobil, ergo kan man kommunisere. Anonymkode: de474...fad Fordi det tar meg 4 sekunder, og han 0 sekunder, at jeg sjekker om han har kjørt forbi butikken på vei hjem, eller om han rekker å stikke innom for å plukke med en ting. Og tilsvarende at han får eksakt lokasjon når han skal hente meg i sentrum et sted. Finner det mye mer effektivt og raskere enn å ringe hverandre for slike ting. Men slik har det alltid vært. Å lese dette minner meg om egne foreldre for 30 år siden; "Mobiltelefon, for noe tull, vi klarer å kommunisere vedr middager og andre planer uten slik nymotens greier, det fører bare til at man ikke trenger å holde avtaler som er gjort i god tid. Anonymkode: 08670...180 1
Kålrota Skrevet 22. april 2024 #9 Skrevet 22. april 2024 (endret) Jeg har både mann og voksne barn på Snap-kartet, men jeg sjekker jo ikke hvor de er. Bruker kartet veldig lite, og har nesten ingen der. Det er bare de nærmeste som ser min posisjon. Jeg vet ungene av og til bruker det for å sjekke om jeg er hjemme. Endret 22. april 2024 av Kålrota
AnonymMisbruker Skrevet 22. april 2024 #10 Skrevet 22. april 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det begrenset Har dobbeltsjekket at det også gjelder eldre far - som er veldig opptatt av at vi skal kunne se hvor han er i og med at han er alene, og sikkert finner litt innhold i hverdagen på å følge litt med på hva vi gjør. Anonymkode: 08670...180 Ok. Jeg bruker ikke snap selv men har sett for noen år siden at enkelte folk delte posisjon med alle. Synes det var skremmende lett å gjøre dårlige valg der, spesielt for barn. I google maps så kan du dele med en person og så blir du mast på regelmessig om at du bør vurdere om det fortsatt er nødvendig. Synes det er en ansvarlig måte å gjøre det på som app utvikler.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #11 Skrevet 22. april 2024 AnonymMisbruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg bruker ikke snap selv men har sett for noen år siden at enkelte folk delte posisjon med alle. Synes det var skremmende lett å gjøre dårlige valg der, spesielt for barn. I google maps så kan du dele med en person og så blir du mast på regelmessig om at du bør vurdere om det fortsatt er nødvendig. Synes det er en ansvarlig måte å gjøre det på som app utvikler. Merkelig å uttale seg om en app man verken kjenner eller bruker. Og som dessuten har 13 års aldersgrense - selvfølgelig har vi et øye på egne tenåringer. Posisjon er ikke delt med noen, heller ikke oss. Det er opp til dem om vi skal se dem. Men vi ønsker ikke at noen utover kjernefamilien skal se hvor vi befinner oss, og har hatt gode samtaler om hvorfor. Anonymkode: 08670...180
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #12 Skrevet 22. april 2024 Ikke snap, men har farfar, mann og barn på «hvor er» appen (vi har iPhone). Bruker den ikke hele tiden, men det er en ekstra trygghet om noe skulle skje. Appen gir også veibeskrivelse til der de andre er akkurat nå, hvilket er veldig kjekt når mannen min punkterte på sykkeltur og ikke klarte å fortelle meg nøyaktig hvor han trengtes å hentes. Eller da jeg måtte hente datteren min på en hytte et stykke unna i et område jeg ikke var kjent i det hele tatt. Farfar er gammel og bor alene, og selv om han klarer seg bra på egenhånd er det en trygghet for både ham og oss at vi vet hvor han er om noe skulle skje. Anonymkode: 25f1b...1e4
Ulrikke Skrevet 22. april 2024 #13 Skrevet 22. april 2024 Har ikke sporing på verken mann eller 18-åring, og ikke de på meg heller. Når det er sagt, så har vi sporing på bilene i appen, så sånn sett kan vi sjekke og få vite hvor bilen er. Uten at det dermed er sånn at personen er der bilen er. Ser ikke nødvendigheten, lurer jeg på om noen er på vei hjem feks, så ringer jeg eller sender en melding. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #14 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Veldig mange av de jeg jobber med følger sin kone/mann/samboer på snapkartet. Sjekker flere ganger for dag hvor vedkommende befinner seg. De følger forøvrig også sine voksne barn der og sjekker til stadighet hvor de befinner seg. Jeg har ikke verken mann eller barn på snapkartet og de ser ikke meg heller. Jeg ser ikke behovet for det heller. Innimellom når mine voksne barn er på kjøretur hjem på ferie, kan de dele ruta på google maps. Men da bare for gøy og for at jeg skal ha middag klar til de kommer. Hvor vanlig er det å følge med på hvor folk er? Anonymkode: 9a8c7...416 Har gubben på snapkart, han har meg. Jeg sjekker veldig skjeldent det kartet men gubben sjekker av og til. Jeg reiser mye i jobb, og gubben har en tendens til å glemme om jeg er på reise, og hvor jeg skulle - så da går han inn der og sjekker om jeg er i samme landsdel eller fylke. Lettvindt. Anonymkode: bc7ad...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #15 Skrevet 22. april 2024 Det er vel mest gærninger som holder på sånt? Anonymkode: 4f468...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #16 Skrevet 22. april 2024 Har barnet på snapmap og en eks jeg er venner med (gift) og vi følger hverandres kart og skritteller. Bare for gøy. Anonymkode: 06348...399
Andro Skrevet 22. april 2024 #17 Skrevet 22. april 2024 Håper virkelig ikke at dette er særlig vanlig. Jeg vet at ungdommene her slår det på når de er på bytur, så de kan finne hverandre ute. Ellers slår de det heldigvis av. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #18 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig mange av de jeg jobber med følger sin kone/mann/samboer på snapkartet. Sjekker flere ganger for dag hvor vedkommende befinner seg. De følger forøvrig også sine voksne barn der og sjekker til stadighet hvor de befinner seg. Jeg har ikke verken mann eller barn på snapkartet og de ser ikke meg heller. Jeg ser ikke behovet for det heller. Innimellom når mine voksne barn er på kjøretur hjem på ferie, kan de dele ruta på google maps. Men da bare for gøy og for at jeg skal ha middag klar til de kommer. Hvor vanlig er det å følge med på hvor folk er? Anonymkode: 9a8c7...416 Har jeg aldri hørt om. Hadde tatt det som et stort rødt flagg. Skal sies at vi ikke er noen storbrukere av sosiale medier da. Har aldri hatt en «streak» eller lignende med samboeren min på snap. Vi bor jo sammen. Anonymkode: faddd...d37
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #19 Skrevet 22. april 2024 Jeg var ikke klar over at jeg hadde på snapkartet en gang 😅😅 Kjæresten som nevnte det i forbifarten for en stund siden. Regner med han titter innom og ser hvor jeg er om vi er fra hverandre 😅 Jeg har null forhold til det kartet og har ikke sjekket hvor noen er. Skal sies at jeg har 100% rent mel i posen og er overhodet ikke engstelig for at noen skal vite hvor jeg er Anonymkode: f39a3...c1a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #20 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jeg aldri hørt om. Hadde tatt det som et stort rødt flagg. Skal sies at vi ikke er noen storbrukere av sosiale medier da. Har aldri hatt en «streak» eller lignende med samboeren min på snap. Vi bor jo sammen. Anonymkode: faddd...d37 Hvorfor, når det er enighet mellom to, voksne, parter? Anonymkode: 08670...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå