Gå til innhold

Møte kjærestens barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en mann i noen uker å vi er vel uten å ha tatt «KGpraten»  godt på vei til å være kjærtester. Han har en sønn på snart 13 år (i starten av juni tror jeg) som jeg nå har møtt et par ganger. Første gang på fredag også nå i dag. Hva forventer man av en 12 åring ? Det er noen år siden jeg hadde tenåringer. Gutten har vært innom når jeg har vært der tidligere men vi har ikke møttes ordentlig før fredag. Spiste pizza sammen. Sønn hos kompis lørdag-søndag natt, vi hadde kjærestekveld med netflix & eh chill. Sønn hjem kl 11 i dag til frokost med oss. Han MÅ jo på et eller annet tidspunkt forstå min rolle i dette. Jeg skal selvsagt snakke med kjæresten om det men det må synke inn hos meg også. Mye tanker. I mitt forrige forhold fikk jeg aldri møtt ungen så dette er helt nytt for meg. Jeg selv har voksne barn som heier på kjærligheten å som jeg kan snakke med alt om. Tenåringer er etter min erfaring annerledes, mye som skjer i hodene dems. 

Anonymkode: 1c6e5...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på hva som forventes av deg?

12 åringen har jo ikke noe ansvar for hvordan du har det. Og det er jo begrenset hva slags rolle du vil få i hans liv. Er jo bare å oppføre deg som folk så går det sin gang.

Anonymkode: 64a94...33f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår ganske entitled

Anonymkode: bcd2d...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare har datet noen uker er det i mine øyne litt red flag at han allerede har latt deg møte sønnen. Hva er hans tanker rundt den avgjørelsen? Hvor mange damer har den sønnen møtt egentlig? 

Anonymkode: 726e4...589

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal forvente særlig av sønnen. Faren hans har valgt deg, sønnen kan ingenting for det. Ikke han det skal gå utover

Anonymkode: eb1d4...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er spørsmålet ditt oppi det hele?

Men det var da ganske tidlig å møte sønnen på denne måten, om dere bare har datet i noen uker.

Anonymkode: 44b62...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg ville forventet var normal folkeskikk med mindre det er spesielle omstendigheter eller diagnoser.

Er nok noen år til tenåringen blir vanskeligere. 

Han har nok skjønt at du er kjæresten til faren hans. De er glupe i den alderen. 

Og så lurer jeg på hva du mener Din rolle i dette er? Ville vært veldig forsiktig med å prøve å være en autoritetsfigur til en tenåring som ikke er din. Så lenge far er god på oppdragelse så kan du la far styre med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du egentlig bør spørre om er hvorfor du har fått møte sønnen allerede. Det er ganske rødt flagg når en forelder så ukritisk lar barnet møte nye partnere etter bare få uker. Bli nå hvertfall kjent med far før du begynner å lure på hva slags forventninger du skal ha til sønnen.. 

Anonymkode: bd6ac...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis dere bare har datet noen uker er det i mine øyne litt red flag at han allerede har latt deg møte sønnen. Hva er hans tanker rundt den avgjørelsen? Hvor mange damer har den sønnen møtt egentlig? 

Anonymkode: 726e4...589

«Noen uker» var kanskje feil å skrive, det er snakk om mer enn 14 dager som jeg nå skjønner at flere tolker som noen uker. My bad, burde skrevet noen mnd egentlig. Vi har vært mye sammen i denne tiden så er blitt veldig godt kjent. 
Sønnen har ikke møtt noen andre damer. 

Anonymkode: 1c6e5...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymMisbruker skrev (7 timer siden):

Eneste jeg ville forventet var normal folkeskikk med mindre det er spesielle omstendigheter eller diagnoser.

Er nok noen år til tenåringen blir vanskeligere. 

Han har nok skjønt at du er kjæresten til faren hans. De er glupe i den alderen. 

Og så lurer jeg på hva du mener Din rolle i dette er? Ville vært veldig forsiktig med å prøve å være en autoritetsfigur til en tenåring som ikke er din. Så lenge far er god på oppdragelse så kan du la far styre med sånt.

Det med rolle ble kanskje feil, tenkte mest hva jeg kan «forvente/tro» at han fortsår av sånnt kjæresteopplegg. Men som du sier, han har nok skjønt det. Ingen diagnoser eller noe slik nei. 

Anonymkode: 1c6e5...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han møter deg til frokost så bør kanskje pappaen ta en prat med gutten og forberede han på at han har fått seg kjæreste, ville jeg tenkt. Han tenker sikkert mye som han ikke sier så da er det bedre å være ærlig og redelig. 

Anonymkode: 7dac5...b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det med rolle ble kanskje feil, tenkte mest hva jeg kan «forvente/tro» at han fortsår av sånnt kjæresteopplegg. Men som du sier, han har nok skjønt det. Ingen diagnoser eller noe slik nei. 

Anonymkode: 1c6e5...ecb

Isåfall driver du sikkert å overtenker det litt. Det går seg nok bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du egentlig bør spørre om er hvorfor du har fått møte sønnen allerede. Det er ganske rødt flagg når en forelder så ukritisk lar barnet møte nye partnere etter bare få uker. Bli nå hvertfall kjent med far før du begynner å lure på hva slags forventninger du skal ha til sønnen.. 

Anonymkode: bd6ac...21b

Få uker er feil, jeg skrev noen uker men burde skrevet noen mnd. På ingen måte noe rødt flagg det her. Jeg og mannen har vært mye sammen på den tiden vi har kjent hverandre så vi er blitt godt kjent.

Anonymkode: 1c6e5...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymMisbruker skrev (3 minutter siden):

Isåfall driver du sikkert å overtenker det litt. Det går seg nok bra til :)

Overtenke er jeg god på

Anonymkode: 1c6e5...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...