Gå til innhold

Tinder og krav til partner, hvorfor så vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange av dere kvinner på tinder har jo masse likes og potensielle matcher som ligger å venter i appen. Dere kan gå på date omtrent daglig om dere ønsker. Dere som da har god tilgang på dates, hvorfor er det så vanskelig å treffe en partner som matcher deg?

Anonymkode: 90cc5...e98

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er altfor mange menn som kun er på tinder for å få et ligg? Som later som de er ute etter dame, men som egentlig bare vil ha noe å penetrere? Det er slitsomt å dra på dates for så å finne ut at fyren er helt despo etter å ligge. Artig hvis man kun vil knulle, irriterende hvis man vil finne den rette. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke lett, da 90% av mennene er bare ute etter sex. Og som de lyver for å få det. 

Anonymkode: 812f9...cd9

• Liker 4
Skrevet

Kunne du vert sammen med absolutt alle du kjenner av det motsatte kjønn? Er det det eneste kriteriet ditt? Du tar til takke med den første dama som sier seg villig? 

Personlig så synes jeg det er slitsomt å treffe nye mennesker hele tiden og derfor så dater jeg ikke spesielt mye.

Jeg skal jo ikke bare ha en hvilken som helst mann, men en mann som ønsker det samme som meg, som jeg trives sammen med. Det er ikke like lett å finne, selv om jeg kunne gått på en ny date hver kveld. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg stort sett har lite til ingenting til felles med de jeg dater og som regel finner dem fysisk frastøtende i virkeligheten. 

Å føle og undertrykke sånne følelser er krevende, så begrenser seg selv hvor mye jeg gidder date..føles som å lete etter nåla i høystakken og den nåla vil sikkert alle kvinner ha uansett..

Anonymkode: 31a59...059

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trek skrev (21 minutter siden):

Kunne du vert sammen med absolutt alle du kjenner av det motsatte kjønn? Er det det eneste kriteriet ditt? Du tar til takke med den første dama som sier seg villig? 

Personlig så synes jeg det er slitsomt å treffe nye mennesker hele tiden og derfor så dater jeg ikke spesielt mye.

Jeg skal jo ikke bare ha en hvilken som helst mann, men en mann som ønsker det samme som meg, som jeg trives sammen med. Det er ikke like lett å finne, selv om jeg kunne gått på en ny date hver kveld. 

Kunne absolutt ikke det. Det må være en tiltrekning der og noe MER enn bare enn hyggelig tone. 

Samtidig får jeg også dårlig samvittighet, når jeg treffer ei jente som er hyggelig, men når attraksjon ikke stemmer. Noe mangler uten jeg kan forklare hva, bortsett fra attraksjon.... 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kunne absolutt ikke det. Det må være en tiltrekning der og noe MER enn bare enn hyggelig tone. 

Samtidig får jeg også dårlig samvittighet, når jeg treffer ei jente som er hyggelig, men når attraksjon ikke stemmer. Noe mangler uten jeg kan forklare hva, bortsett fra attraksjon.... 

ts

Det er ekkelt å avvslå, men det er jo bare sånn det er desverre. Men tenk hvor kaotisk verden var om alle hadde super kjemi og ble tent på hverandre, det å ha en langvarig relasjon i den verden hadde vært umulig. Derfor er det jo bra at vi kan få noe spesilt nært med noen få også, selv om veien din kan være vanskelig og det vil gjøre ekstra vondt å bli såret, eller såre noen. 

Anonymkode: e967e...092

AnonymBruker
Skrevet

Det at kvinner har det så uendelig lett og kan velge og vrake blant tusenvis av menn gjør at alle blir ekstremt kresne på utseende. Det gjelder alle, ikke bare de pene damene.

Det gjør at alle vil ha de samme få mennene, som paradoksalt nok betyr at akkurat de mennene har det blitt vanskeligere å få seriøse forhold med, sammenlignet med før-Tinder. Absolutt alle vil jo ha dem og bare dem. Da trenger de jo ikke akkurat ta til takke hvis det er forhold det er snakk om.

Man skulle tro at et uendelig utvalg man kan plukke fra gjør det lett, men tydeligvis gjør det bare at man blir urealistisk med tanke på utseende. For 30 år siden ville ikke vanlige damer vært med å kjempe om å få de mest populære mennene, de ville holdt seg til likesinnede menn.

Anonymkode: f9b57...270

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Svært mange menn vil kun ha noe useriøst 

- Er ikke kjemi

- Hvis man møtes også føler jeg meg ikke tiltrukket av han

- Det skal jo endel til at ting klaffer- to stk skal like hverandre like godt

Anonymkode: dd6af...5a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ts

Hvorfor får du dårlig samvittighet for det? 

Klart det er kjipt å bli avvist, men man kan jo ikke si ja til absolutt alle heller. Selv om de er hyggelige og flotte mennesker. Det kan til og med være en attraksjon der uten at det er helt den rette likevel.

Så lenge du er omtenksom når du avviser så er det ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for! Så kan du synes det er kjipt og leit å såre noen, men i det lange løp så er det tross alt det eneste rette å gjør i en slik situasjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Men hvorfor er det da så vanskelig å forstå at det er akkurat det samme for kvinner? At de aller fleste menn bare ikke tiltrekker oss, der det ikke spiller så stor rolle om vi dater 1 eller 365 menn i året?..tiltrekning er jo mest av alt mentalt, at man føler seg nær og hjemme hos noen andre, kombinert med mer udefinerbare forhold som gjør at man kommuniserer godt også fysisk. Det er jo langt mellom mennesker som får en til å føle sånn for alle..og man kan fint møte 100 menn uten å føle noe for noen. Det blir og himla mye vanskeligere når man møtes via nett fordi man ikke like lett kan unngå de man åpenbart ikke passer med og kan gå glipp av noen man passer med fordi folk som regel er helt anderledes i virkeligheten, enn det skrift og bilder sier om dem.

Anonymkode: 31a59...059

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke på Tinder selv, men har hørt andre diskutere. En del mener at den lave matchprosenten menn opplever kan være at Tinder styrer det - Tinder lever jo av dette, det er ikke bra for dem med for mange matcher. 😉

Anonymkode: d8337...381

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fant drømmemannen jeg :) brukte 10 forsøk da.

Anonymkode: 8a78b...691

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest om mange sin fortvilelse over Tinder, og jeg kan oppsummere det jeg har sett i to punkter:

• Tinder er perfekt til å finne noen å ha sex med.
  • Tinder er helt uegnet til å finne en livspartner.

Folk må slutte å sette opp lange lister med krav til en partner og lete etter de på nett, for man vil aldri finne den personen som tilfredsstiller hele lista. Gå ut, treff folk IRL, bli kjent med folk og vær sosial. Plutselig får du øya opp for en kollega, en person i samme forening, eller en god nabo. Det er ikke uvanlig at folk som man ikke ville plukket ut når man sveiper gjennom profiler på Tinder, kan vise seg å være verdens fineste mennesker og veldig gode partneremner. Det aller beste er å treffe noen som du har noe felles med. Om dere begge liker korsang og møtes på korøvelser, eller begge liker friluftsliv og dere møtes gjennom turistforeningen, eller begge liker Yoga og møtes på dette. En felles interesse og en felles plattform gir et mye bedre utgangspunkt for et godt partnerskap. Det kan være spennende å treffe folk som er helt annerledes enn en selv, men det er sjelden det er noen suksess i det lange løp, nettopp fordi man da er for ulike.

Anonymkode: 2c4a0...d6a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er også perfekt for å få date-erfaring. Selv om sannsynligheten for at det skal bli forhold av de man treffer der er lav, så kan det jo skje!

Tinder introduserer jo for mye forskjellige typer mennesker. Det er jo bra. For møter man mangfoldet av personer, blir man også sikrere på hva man selv søker.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange av dere kvinner på tinder har jo masse likes og potensielle matcher som ligger å venter i appen. Dere kan gå på date omtrent daglig om dere ønsker. Dere som da har god tilgang på dates, hvorfor er det så vanskelig å treffe en partner som matcher deg?

Snakk for deg selv, jeg traff blink på første Tinderdate.

Anonymkode: 4709d...f4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk for deg selv, jeg traff blink på første Tinderdate.

Anonymkode: 4709d...f4b

Så fint da!

AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (12 timer siden):

Fordi det er altfor mange menn som kun er på tinder for å få et ligg? Som later som de er ute etter dame, men som egentlig bare vil ha noe å penetrere? Det er slitsomt å dra på dates for så å finne ut at fyren er helt despo etter å ligge. Artig hvis man kun vil knulle, irriterende hvis man vil finne den rette. 

For min del er jeg først og fremst på leting etter noen å ligge med som følge av årevis med et svært ubalansert sjekkemarked med helt ville krav som maks 20 % av menn kan oppfylle.

Anonymkode: a8352...a12

Skrevet (endret)

Jeg er ikke på Tinder selv, men har hørt andre diskutere. En del mener at den lave matchprosenten menn opplever kan være at Tinder styrer det - Tinder lever jo av dette, det er ikke bra for dem med for mange matcher. 😉

Anonymkode: d8337...381

Jeg har tenkt på det samme selv, mulig Tinder ikke vil ha matcher, i hverfall blant oss som har vært der enn stund. De første månedene jeg var der, fikk jeg mange likes og matcher og de ble noen dater, men må er det ingen matcher og likes er stort sett fra asiatiske damer, enda jeg har en sperre på 50 km. 

Jeg har en seriøs profil, bruker bilder jeg har blitt anbefalt av venninner, har høyere utdannelse og en bra jobb. Med andre ord, ting damer sier de leter etter… MEN jeg er under 180cm høy og det er jo turn off for mange damer…..

Men jeg lurer også på pm Tinder ikke vil jeg skal få noen matcher der, jeg er kanskje en alt for god kunde 😂.

Endret av Singel2018
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest om mange sin fortvilelse over Tinder, og jeg kan oppsummere det jeg har sett i to punkter:

• Tinder er perfekt til å finne noen å ha sex med.
  • Tinder er helt uegnet til å finne en livspartner.

Folk må slutte å sette opp lange lister med krav til en partner og lete etter de på nett, for man vil aldri finne den personen som tilfredsstiller hele lista. Gå ut, treff folk IRL, bli kjent med folk og vær sosial. Plutselig får du øya opp for en kollega, en person i samme forening, eller en god nabo. Det er ikke uvanlig at folk som man ikke ville plukket ut når man sveiper gjennom profiler på Tinder, kan vise seg å være verdens fineste mennesker og veldig gode partneremner. Det aller beste er å treffe noen som du har noe felles med. Om dere begge liker korsang og møtes på korøvelser, eller begge liker friluftsliv og dere møtes gjennom turistforeningen, eller begge liker Yoga og møtes på dette. En felles interesse og en felles plattform gir et mye bedre utgangspunkt for et godt partnerskap. Det kan være spennende å treffe folk som er helt annerledes enn en selv, men det er sjelden det er noen suksess i det lange løp, nettopp fordi man da er for ulike.

Anonymkode: 2c4a0...d6a

Ikke alle kan finne partner i sosiale sammenhenger. Da jeg var singel med tre barn, så hadde jeg følgende sosiale arenaer:

* Jobb (jobber i kommunen, omgitt av kvinner, gifte menn eller eldre menn - ikke et alternativ)

* Ungenes skole (ikke et alternativ å sjekke opp en pappa i klassen til barnet, liksom)

* Ungenes fritidsaktiviteter (samtlige fedre der var gift eller samboere, begge trenerne var gift)

* Fritidsaktiviteten min (90 prosent kvinner, 2 stk mye eldre menn - ikke et alternativ).

Jeg drikker ikke, og går ikke ut på byen. For meg var nett det eneste alternativet. Og jeg fant mannen min på Tinder. Men alle andre kandidater var ubrukelige. Jeg hadde ingen lang kravliste, men alle andre enn mannen var interessert i uforpliktende sex. Nei takk.

Anonymkode: aa7cc...e4f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...