Gjest issoras Skrevet 22. april 2024 #41 Skrevet 22. april 2024 Ta med egen stol er det enkleste, og belage seg på taxi eller leiebil. Se gjerne om du finner en babystol som passer barnet, det er det aller enkleste. Hvis ikke er britax twoway enklest å reise med, men plunder å montere. Når barna har vært så små har vi foretrukket å reise til steder med enkel trafikk så det har vært enkelt å leie bil og kjøre selv. For eksempel Sardinia og Samos (Hellas). Mange øyer i Hellas med rolig trafikk. Taxi fungerer også greit en del steder så lenge man har med egen stol, men da bør stolen være enkel å montere. De der transferbussene kan jo ta en evighet så greit å unngå med utålmodige barn... 🤯
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #42 Skrevet 22. april 2024 Sofakona skrev (11 timer siden): For man stor koser seg og verken flytur eller varmen er noe problem. Du har kanskje aldri tatt med små barn i 40 grader tidligere. Jo det er et problem. De blir grinete / utilpass og veldig tørste... Det er også er problem for barna å fly, det er smertefullt for ørene, ettersom de ikke greier å utligne trykket i ørene på egen hånd... For ikke å snakke om hvor plagsomt det er for medpassasjerer med skrikende småtroll. Anonymkode: 63e89...c60 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #43 Skrevet 22. april 2024 velociraptor skrev (11 timer siden): Mens jeg ser ikke poenget med å dra på bilferie, høres ut som det ultimate mareritt for både store og små. Fly eller varme var aldri problematisk med mine barn. Du vet at det faktisk BOR babyer i varme land? En ettåring ammer man vel oftest fortsatt også, og man har dem på fanget på flyet, så har aldri opplevd noe gråting fra mine, bare ammer under takeoff og landing for å slippe dotter i ørene. Nei, det er mye bedre med bilferie. Kan stoppe når som helst. Joda, det bor babyer i varme land, men de er vant med varmen. Burde ikke være så vanskelig å forstå at den store endringen i temperatur gjør babyen utilpass. Men bare mor og far får sydentur så er vel det viktigst. Drit i baby... Nei, det er ikke spesielt vanlig å amme en ettåring 🤢 Men man kan bruke flaske da i stedet for under take off og landing... Anonymkode: 63e89...c60 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #44 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har kanskje aldri tatt med små barn i 40 grader tidligere. Jo det er et problem. De blir grinete / utilpass og veldig tørste... Det er også er problem for barna å fly, det er smertefullt for ørene, ettersom de ikke greier å utligne trykket i ørene på egen hånd... For ikke å snakke om hvor plagsomt det er for medpassasjerer med skrikende småtroll. Anonymkode: 63e89...c60 Har da aldri reist til et land som har 40 grader, typ kroatia, midt på sommeren. Det er ikke trivelig verken for voksne eller barn. Finnes en rekke fine destinasjoner som ligger på behagelige 20-30 grader. Fly gjør vi mange ganger i året, både inn- og utland. Trykk har aldri vært et problem. Og når det gjelder at barn kan lage litt bråk? Ja, det kan de, tåler man ikke det får man holde seg hjemme. Høres ut som at du har en uheldig kombinasjon av krevende barn, og dårlig evne til ferieplanlegging Anonymkode: 33f3a...370 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #45 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo det gjør de. Kjører i 80 sone den til Mortensrud blant annet. Anonymkode: 53fab...957 Dei fleste bussar i Noreg har integrert småbarnssete i 1-2 seter i bussen, særleg dei som køyrer stader med høgare fart Om ikkje så har dei i det minste setebelte så ein kan ta med sete sjølv, og er ikkje overlasta på same måten. Har sjølv tatt buss med baby mange gongar, på dei strekkene eg var usikker på om det var barnesete tok eg med babystolen og festa i bussen Anonymkode: 65a5f...85a 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #46 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dei fleste bussar i Noreg har integrert småbarnssete i 1-2 seter i bussen, særleg dei som køyrer stader med høgare fart Om ikkje så har dei i det minste setebelte så ein kan ta med sete sjølv, og er ikkje overlasta på same måten. Har sjølv tatt buss med baby mange gongar, på dei strekkene eg var usikker på om det var barnesete tok eg med babystolen og festa i bussen Anonymkode: 65a5f...85a Jeg har aldri tatt én eneste buss som har hatt lange nok seler til å feste et babysete. Anonymkode: 249ff...cf1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #47 Skrevet 22. april 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er mye bedre med bilferie. Kan stoppe når som helst. Joda, det bor babyer i varme land, men de er vant med varmen. Burde ikke være så vanskelig å forstå at den store endringen i temperatur gjør babyen utilpass. Men bare mor og far får sydentur så er vel det viktigst. Drit i baby... Nei, det er ikke spesielt vanlig å amme en ettåring 🤢 Men man kan bruke flaske da i stedet for under take off og landing... Anonymkode: 63e89...c60 Altså unnskyld meg, men skrev du virkelig et kvalmefjes på tanken av at noen ammer en ettåring??? Det er VELDIG vanlig å amme et barn som er ett år jo! Og kvalmt er det iallfall ikke! Det er anbefalt i Norge å amme til ett år, WHO anbefaler 2 år. Jeg er helt enig i at de fleste babyer og ettåringer ikke har noe ut av en sydentur med høy varme men de fleste babyer og ettåringer har også godt av å bli ammet. Anonymkode: 4b0c8...374 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #48 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er mye bedre med bilferie. Kan stoppe når som helst. Joda, det bor babyer i varme land, men de er vant med varmen. Burde ikke være så vanskelig å forstå at den store endringen i temperatur gjør babyen utilpass. Men bare mor og far får sydentur så er vel det viktigst. Drit i baby... Nei, det er ikke spesielt vanlig å amme en ettåring 🤢 Men man kan bruke flaske da i stedet for under take off og landing... Anonymkode: 63e89...c60 Bilferie med en baby som ikke skal sitte lenge i bilstol er bare tull. Barna får heller ikle noe ut av å kjøre bil vi har reist med vår siden han var 2. han ELSKER å fly. Det er det kjekkeste hen vet. Og vi har vært i varme land. Og han elsker å slippe å kle på seg masse klær og løpe rundt i trusen. Anonymkode: 3aa9a...29e 3
Rucula Skrevet 22. april 2024 #49 Skrevet 22. april 2024 Syden, hva er det? Vi er mye i Frankrike med barna og har med egne barneseter. Disse monterer vi i taxien. Det er stressende ja, men sikkerhet er viktig
Rucula Skrevet 22. april 2024 #50 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har kanskje aldri tatt med små barn i 40 grader tidligere. Jo det er et problem. De blir grinete / utilpass og veldig tørste... Det er også er problem for barna å fly, det er smertefullt for ørene, ettersom de ikke greier å utligne trykket i ørene på egen hånd... For ikke å snakke om hvor plagsomt det er for medpassasjerer med skrikende småtroll. Anonymkode: 63e89...c60 Jeg har hatt med barna til Sør frankrike fra de var 10 mnd. Hvert år, noen ganger flere ganger i året Og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du sier faktisk. Ingen grinete, utilpasse barn her. Ingen skriking på fly (er bare å gi dem drikke når flyet går opp og ned) Bare masse kos og glede! 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #51 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri tatt én eneste buss som har hatt lange nok seler til å feste et babysete. Anonymkode: 249ff...cf1 Hmm, da kan det ikkje være særleg sikker buss som ikkje har lange nok selar til å sikre større mennesker 🤷♀️🤔 aldri hatt problem med å feste babysetet på bussar her på vestlandet i alle fall 😊 Anonymkode: 65a5f...85a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #52 Skrevet 22. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er mye bedre med bilferie. Kan stoppe når som helst. Joda, det bor babyer i varme land, men de er vant med varmen. Burde ikke være så vanskelig å forstå at den store endringen i temperatur gjør babyen utilpass. Men bare mor og far får sydentur så er vel det viktigst. Drit i baby... Nei, det er ikke spesielt vanlig å amme en ettåring 🤢 Men man kan bruke flaske da i stedet for under take off og landing... Anonymkode: 63e89...c60 Er dette trolling? Bilferie med små barn er etter min erfaring helt grusomt, tar mange flyturer til syden i stedet ass. 😂 Men barn er heldigvis forskjellige, for noen er bil helt topp, men min verste ferie ever var da vi måtte kjøre fra Kristiansand til Stavanger med en ettåring etter å ha tatt danskebåten. Har ingen vonde minner fra flyturer. Anonymkode: 4497b...ebe 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #53 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er mye bedre med bilferie. Kan stoppe når som helst. Joda, det bor babyer i varme land, men de er vant med varmen. Burde ikke være så vanskelig å forstå at den store endringen i temperatur gjør babyen utilpass. Men bare mor og far får sydentur så er vel det viktigst. Drit i baby... Nei, det er ikke spesielt vanlig å amme en ettåring 🤢 Men man kan bruke flaske da i stedet for under take off og landing... Anonymkode: 63e89...c60 Så bra at du har funnet ut hva som passer for deg og dine barn da! Mine barn har elsket sol og varme hele livet, og blir ikke svette, utilpasse eller grinete av det, bare nyyyter å kunne ha på lite klær, ha sand mellom tærne, bade i lunkent vann etc. Joda, det er helt vanlig å amme ettåringer, og mer og mer vanlig med to-treåringer også. Heldigvis. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har kanskje aldri tatt med små barn i 40 grader tidligere. Jo det er et problem. De blir grinete / utilpass og veldig tørste... Det er også er problem for barna å fly, det er smertefullt for ørene, ettersom de ikke greier å utligne trykket i ørene på egen hånd... For ikke å snakke om hvor plagsomt det er for medpassasjerer med skrikende småtroll. Anonymkode: 63e89...c60 40 grader nei, 30 derimot har gått helt fint hver gang. Hvis du har unger som ikke tåler varme så er det jo fint at du tar hensyn til det, men veldig merkelig å gå ut i fra at alle barn er kliss like dine. Mine har aldri grått på fly, og er små soltilbedere. I bil derimot har de skreket seg blå og kastet opp og vært ekstremt utilpasse. Vår første hyggelige biltur var i taxien fra flyplassen i Thailand, der jeg bare kunne holde babyen og amme i stedet for å stappe hen ned i en ukomfortabel bilstol som i Norge. Anonymkode: 9078d...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #54 Skrevet 22. april 2024 Vi pleide ta med bilstolene og ta privat taxi. Festet setene ordentlig selv. Nå er de litt større, så nå har de reise-pute til bil som holder selene der de skal, de er kjekke. Tar alltid taxi for å få ordentlig setebelte. Bestiller via nettet. Fordelen er også å bli kjørt direkte til hotellet uten tusen stopp på veien. Er alltid vel innkvartert før den turistbussen kommer mede resten av gjengen. Og for 4 personer så koster det ikke så veldig mye mer enn transferbussen uansett. Pleier bruke suntransfers og de har hittil vært der de skal når de skal Anonymkode: 84242...832 1
Sofakona Skrevet 22. april 2024 #55 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har kanskje aldri tatt med små barn i 40 grader tidligere. Jo det er et problem. De blir grinete / utilpass og veldig tørste... Det er også er problem for barna å fly, det er smertefullt for ørene, ettersom de ikke greier å utligne trykket i ørene på egen hånd... For ikke å snakke om hvor plagsomt det er for medpassasjerer med skrikende småtroll. Anonymkode: 63e89...c60 Joda..vi har flydd til syden siden begge barna var 1 år....35-40 grader . Våres er nå 5 år og 11..de gråt aldri på turen. De hadde vogn de kunne ligge i med skygge,vifte og maser is. De var aldri utilpasset og vi koset oss i 2 uker. Synd at du har opplevd slike forferdelige ferier. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #57 Skrevet 22. april 2024 Fascinerende på kg for her er det selvsagt ingen som har barn som gråter pø fly🤦🏻♀️ Anonymkode: 7ab8b...4d0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #58 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fascinerende på kg for her er det selvsagt ingen som har barn som gråter pø fly🤦🏻♀️ Anonymkode: 7ab8b...4d0 Det er faktisk ikke alle barn som gråter på fly. Det flyr masse barn hver dag og der er langt fra hver gang jeg har flydd at unger gråter. Men hva så om de gråter? De har da like mye rett til å fly uansett. Og et barn kan gråte for så mangt. Er ikke sikkert det lider noen nød. Og de andre passasjerene? De får kjøre bil i stedet dersom andre mennesker irriterer dem på kollektivt. Jeg for min del synes fulle mannfolk i 50 årene er mye mer irriterendes enn barnegråt på fly Anonymkode: 3aa9a...29e 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #59 Skrevet 23. april 2024 Vi har erfart at taxi ikke er særlig mye dyrere enn bussene til charter-selskapene, men får reist fra flyplassen før og slipper rundturen via andre hoteller. Har med Nachfolger-sete til barnet, som blåses opp og monteres på et par minutter om man øver litt hjemme. Det er helt genialt, og pleier sende i Prampack sammen med reisetrilla. Evt en stor bag. Anonymkode: 8f9cc...bc0 3
kjærring Skrevet 23. april 2024 #60 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 20.18): Barn under to år kan måtte sitte på fanget i transferbussene, avhengig av reiseselskap. Til treåringen kan dere eventuelt ta med pute. Alternativet er å ta med egne bilstoler og leie bil. Anonymkode: a6c9c...40a PUTE til en treåring? ... da kan han lik så greit sitte uten faktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå